Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 21:53

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb de intentie om een deeltijd opleiding te gaan doen; ICT service manager bij christelijke hogeschool Ede. Mijn werkgever wilt dat voor mij vergoeden.

Nu heb ik niet erg bekend wat associate degree nou exact betekend. Het is net geen HBO, maar ook geen MBO.

Ook krijg ik maar weinig info van de school wat betreft de examens. Op het mbo werk je aan je doelstellingen en modules en als je modules af zijn, doe je examen Nederlands, Engels, rekenen en het vak waarin je gestudeerd hebt.

Op het pre-hbo blijkt dat niet zo te zijn. Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat en wat je op het examen kunt verwachten kwa opdrachten?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Als het goed is zijn het gewoon een aantal HBO modules aan elkaar gekoppeld. Dus je kan voor de vakken een tentamen verwachten en eventueel een paper/praktijk opdracht.

Dus het is geen complete HBO opleiding, maar het is wel HBO niveau en je krijgt er een aantal studiepunten voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09 19:16
Het is wél HBO. Net zoals nv. 3 ook MBO is. Het komt er op neer dat een AD-traject een op zichzelf staande studie is, die 2 jaar in beslag neemt. Het is dan ook logisch dat het 'papiertje' niet volwaardig is aan een Bachelor, waarvan het nominale traject 4 jaar duurt.

Ik heb zelf dezelfde studie gedaan in Eindhoven, en wat dat betreft ben ik blij dat ik eraan begonnen ben. In mijn geval waren er bijna geen schriftelijke examens, maar toetsing op basis van opdrachten. Het klinkt misschien cliché, maar ik zou voorstellen om eens bij de open dag te kijken of een avond mee te lopen met een aantal studenten. Ik heb enkel ervaring van hoe het is om in deeltijd te studeren, omdat de structuur van opleiding inmiddels is verandert.

Het is wel zo dat ik zie dat er daarna niet veel studenten zijn die verder zijn gegaan met de Bachelor. Van een groep van 16 ben ik, samen met één andere student, de enige die de Bachelor direct aansluitend zijn gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuk dat je geïnteresseerd bent in de Ad ICT! Ik werk op de CHE en reageer graag even namens de opleiding. Wat TheBrut3 en Stephanvr hierboven zeggen klopt.
Het is een tweejarige opleiding op hbo-niveau. Je krijgt een erkend Associate Degree-diploma dat nieuw is in het rijtje van Ad, Bachelor, Master. De opleiding bestaat niet uit losse vakken maar uit modules waarin allerlei ICT-onderwerpen en verwante vakkennis integraal aan bod komen. Studeren doe je deels op de hogeschool, maar vooral bij je eigen werkplek/werkgever en door zelfstudie.

Een collega van mij heeft je een overzicht van de modules en meer informatie gestuurd. Als je nog vragen hebt, horen we het natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

lasharor

7 december 2004

Het gaat er wat mij betreft niet zozeer wat je krijgt maar wat je er aan hebt. Hoe zit het met de perceptie in de arbeidsmarkt over dit soort diploma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Harm schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:23:
Leuk dat je geïnteresseerd bent in de Ad ICT! Ik werk op de CHE en reageer graag even namens de opleiding. Wat TheBrut3 en Stephanvr hierboven zeggen klopt.
Het is een tweejarige opleiding op hbo-niveau. Je krijgt een erkend Associate Degree-diploma dat nieuw is in het rijtje van Ad, Bachelor, Master. De opleiding bestaat niet uit losse vakken maar uit modules waarin allerlei ICT-onderwerpen en verwante vakkennis integraal aan bod komen. Studeren doe je deels op de hogeschool, maar vooral bij je eigen werkplek/werkgever en door zelfstudie.

Een collega van mij heeft je een overzicht van de modules en meer informatie gestuurd. Als je nog vragen hebt, horen we het natuurlijk graag!
Hee, wat leuk! Kan ik je even een pb sturen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Stephanvr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:36:

Het is wel zo dat ik zie dat er daarna niet veel studenten zijn die verder zijn gegaan met de Bachelor. Van een groep van 16 ben ik, samen met één andere student, de enige die de Bachelor direct aansluitend zijn gestart.
Zal dat komen omdat de kan groot is dat je de zelfde functie gaat vervullen, als dat je een paar jaar doorleert?
lasharor schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:27:
Het gaat er wat mij betreft niet zozeer wat je krijgt maar wat je er aan hebt. Hoe zit het met de perceptie in de arbeidsmarkt over dit soort diploma's?
In mijn geval heb ik daar niet zo'n problemen mee, omdat mijn huidige werkgever daar altijd vacatures voor open heeft staan. Dus ik kan intern zo aan de slag.

Als ik zo even google, dan zie ik dat er enorm veel project- en teammanagers gezocht worden. Ik denk dus dat het wel goed komt.
Pagina: 1