Aankoopadvies: eerste televisie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46
Dag medetweakers,

In het kader van de aankoop van een eerste inboedel komt ook het onderdeel "leuke televisie" aan bod. Zelf heb ik zo goed als geen verstand van televisies, en heb me om die reden allereerst even ingelezen in het huidige marktaanbod. Nu zie ik een variatie aan mogelijkheden, maar vind ik het lastig te beoordelen wat voor soort nu echt bij mij past. Om deze keuze te maken ben ik op zoek naar de beste prijs/kwaliteit televisies binnen/in de buurt van het gestelde budget (zie volgende alinea) om deze vervolgens naast elkaar te gaan vergelijken in bijv. de Mediamarkt. Ik neig er erg naar om te vertrouwen op ervaringen van tweakers, gezien deze vaak onafhankelijk en oprecht zijn. Onderstaand wat extra info:

Ik zoek
een televisie welke te monteren is aan een muur. Wanneer geluid een concessie is ten opzichte van goed beeld ben ik bereid om bijvoorbeeld een soundbar aan te schaffen om dit te compenseren, uiteraard binnen/in de buurt van het gestelde budget

Wat is je budget?
=<€1.300,- ben redelijk flexibel qua budget, iets meer kan altijd mits het te rechtvaardigen is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Vooropgesteld: ik ben geen console gamer, dus in dat opzicht hoeft het geen gigantisch goede specs onder de motorkap te hebben. Ik ben van plan om de televisie te gebruiken voor in de avonduren wat programma's te kijken en te Netflixen. Het lijkt me fijn om ook het internet op te kunnen met de televisie. Al met al hecht ik waarde aan de kwaliteit van het beeld en merk ik dat ik kleine bezels mooi vind ogen. Ik heb nog geen randapparatuur, het betreft een eerste aankoop.

Wat heb je zelf al gevonden?
Naar aanleiding van mijn inlees-sessie kwam ik veelvuldig de OLED televisies van LG tegen, waar veel positieve reviews over te vinden zijn. Er blijken niet alleen veel reviews van te zijn, maar ook veel producten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag: kunnen jullie televisies aanbevelen die rond mijn budget zitten waar goede ervaringen mee zijn? OLED of niet-OLED maakt niet uit, evenals de grootte van de televisie. Deze vergelijkingen (en ervaringen) moet ik zelf nog gaan ondervinden na deze selectie. Wil enigszins beslagen ten ijs komen, momenteel heb ik simpelweg te weinig kennis over geschikte modellen om met een verkoper het gesprek aan te gaan.

Alvast hartelijk dank voor het leveren van input, hoop naar aanleiding van dit topic een leuk lijstje met verschillende soorten televisies op te kunnen stellen waarmee ik op pad kan om een vergelijking te maken.

Edit:
1. de televisie zal voornamelijk in de avonduren gebruikt worden;
2. de afstand van de bank naar de televisie is om en nabij 3 meter;
3. er zal weinig sport gekeken worden, voornamelijk films/docu's;

[ Voor 3% gewijzigd door Voodoo op 04-06-2018 12:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
1. Bigger is better, zeker bij tv's. Hoe ver zit je van het scherm af?
2. Waarvoor, en wanneer gebruik je hem? Alleen savonds of ook overdag? Veel sport of meer films?

3. Zomaar een tip, LG OLED 55C7:

H-Cim in "[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

[ Voor 29% gewijzigd door S0epkip op 04-06-2018 12:22 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
S0epkip schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:20:
1. Bigger is better, zeker bij tv's. Hoe ver zit je van het scherm af?
2. Waarvoor, en wanneer gebruik je hem? Alleen savonds of ook overdag? Veel sport of meer films?

3. Zomaar een tip, LG OLED 55C7:

H-Cim in "[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
Heb de TS aangepast, zie onderin voor een antwoord op je vragen. Thanks voor de prijzen, mag ik hieruit concluderen dat je me de LG 55C7 aanraadt als OLED kandidaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Jazeker, als je budget en gevoel het toelaten zou je ook naar de 55C8 kunnen kijken, maar die is wel een hapje duurder en niet heel veel beter ofzo, kleine optimalisaties.

Gezien je tv met name savonds gebruikt is OLED wat mij betreft een goede keuze. Ook hebben deze LG OLED tv's een prima "smart" gedeelte met WebOS.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
S0epkip schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:28:
Jazeker, als je budget en gevoel het toelaten zou je ook naar de 55C8 kunnen kijken, maar die is wel een hapje duurder en niet heel veel beter ofzo, kleine optimalisaties.

Gezien je tv met name savonds gebruikt is OLED wat mij betreft een goede keuze. Ook hebben deze LG OLED tv's een prima "smart" gedeelte met WebOS.
Top, staat genoteerd! Thanks voor je input _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 14:54
Inderdaad gewoon voor OLED gaan met dit budget. En nee, een TV geeft uit zichzelf geen lekker geluid. Mooi dat ze zo dun zijn tegenwoordig, maar dat gaat ten koste van. Een soundbar / home cinema set / losse speakers of iets in die richting is zeker aan te raden :-) Staar je verder niet blind op het 'smart' gedeelte. Is vaak traag bij TV's, slecht geupdate of voorzien van te weinig mogelijkheden. Een chromecast van een paar tientjes lost dat probleem bij iedere tv met HDMI op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
Brammos85 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:23:
Inderdaad gewoon voor OLED gaan met dit budget. En nee, een TV geeft uit zichzelf geen lekker geluid. Mooi dat ze zo dun zijn tegenwoordig, maar dat gaat ten koste van. Een soundbar / home cinema set / losse speakers of iets in die richting is zeker aan te raden :-) Staar je verder niet blind op het 'smart' gedeelte. Is vaak traag bij TV's, slecht geupdate of voorzien van te weinig mogelijkheden. Een chromecast van een paar tientjes lost dat probleem bij iedere tv met HDMI op.
Bedankt voor je heldere reactie.

Er vanuit gaande dat het OLED zal worden, is het model dat @S0epkip me aanraadde het beste model binnen/in de buurt van mijn budget? Daarnaast, zijn er merken soundbars die aan te raden zijn in combinatie met een LG(?) OLED televisie? De combinatie televisie + soundbar moet eigenlijk wel enigszins in de buurt van het gestelde budget blijven, waarbij het kan uitlopen tot om en nabij €1.600,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
CtrAltDelicious schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Bedankt voor je heldere reactie.

Er vanuit gaande dat het OLED zal worden, is het model dat @S0epkip me aanraadde het beste model binnen/in de buurt van mijn budget? Daarnaast, zijn er merken soundbars die aan te raden zijn in combinatie met een LG(?) OLED televisie? De combinatie televisie + soundbar moet eigenlijk wel enigszins in de buurt van het gestelde budget blijven, waarbij het kan uitlopen tot om en nabij €1.600,-
Ik ben geen expert, maar afaik worden *alle* panelen in OLED tv's gefrabiceerd door LG. Kies dan ook fijn voor dat merk. Check verder het OLED prijzen topic op het forum voor je actuele info waar je welk model voor welke prijs kunt krijgen (wil nog weleens een stuk goedkoper uitvallen dan in de pricewatch). Doe je dit niet, dan heb je voor €1250,- al een prachtige OLED van 55 inch (pricewatch: LG OLED55B6V Zwart en heb je nog voldoende over voor een leuke soundbar. Tip: lees wat reviews, luister in de winkel, koop online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
Thanks voor deze tip @Brammos85.

Zijn er naast OLED televisies van LG nog geschikte kandidaten binnen budget die het bekijken waard zijn? Lijkt me waardevol om met een aantal kanshebbers in het achterhoofd naar een Mediamarkt te rijden in plaats van vooraf al de focus op slechts 1 of 2 televisies te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:42:
Thanks voor deze tip @Brammos85.

Zijn er naast OLED televisies van LG nog geschikte kandidaten binnen budget die het bekijken waard zijn? Lijkt me waardevol om met een aantal kanshebbers in het achterhoofd naar een Mediamarkt te rijden in plaats van vooraf al de focus op slechts 1 of 2 televisies te leggen.
Qua OLED of LED? IMHO heeft OLED het beste beeld op dit moment, dus als je daar voor gaat zou ik de rest uitvlakken. Qua type merk is het maar net wat je zoekt. Sommige TV's hebben 'ambilight' wat licht doorschijnt op je muur, is maar net waar je fan van bent. Samsung maakt Qled-s, wat GEEN OLED is, maar gewoon goede marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
Brammos85 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Qua OLED of LED? IMHO heeft OLED het beste beeld op dit moment, dus als je daar voor gaat zou ik de rest uitvlakken. Qua type merk is het maar net wat je zoekt. Sommige TV's hebben 'ambilight' wat licht doorschijnt op je muur, is maar net waar je fan van bent. Samsung maakt Qled-s, wat GEEN OLED is, maar gewoon goede marketing.
Algemeen eigenlijk, dus niet specifiek gericht op OLED. Ondanks dat je aangeeft dat OLED nu het beste beeld geeft zou ik wellicht beter af zijn bij een ander soort TV met een leuke soundbar erbij en alsnog binnen budget blijven. Of is het dan alsnog aan te raden om een verouderd OLED model aan te schaffen zoals je opteerde? Lijkt me een enigszins lastige keuze, want kan het me namelijk goed voorstellen dat een mediamarkt geen jarenoude modellen meer in de winkel heeft hangen.

QLED is gewoon LED dus, zijn dit ook prima TV's of raad je me aan om echt puur en alleen op OLED te focussen en daarnaast een soundbar/geluidssysteem aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
Tsja, dat is echt jouw keuze. Persoonlijk zou ik nu bij een nieuwe TV echt de focus leggen op OLED + 4K, om de komende jaren goed door te kunnen. Als je met jouw budget liever voor een goede LED + soundbar gaat, is dit helemaal aan jou.

Hou er wel rekening mee dat innovaties in TV land hard gaan. Hoewel nu een LED goed mee kan kun je je over een jaar of 5 wel afvragen hoe dit dan is en of je dan geen spijt krijgt van je 'oude' tv. Qua model maakt het denk ik weinig uit hoe oud een OLED is. De techniek is in veel gevallen nagenoeg hetzelfde in de nieuwe modellen..

[ Voor 41% gewijzigd door Brammos85 op 07-06-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Philips 55pos9002 erg nette tv, perfect beeld en ambilight mocht je dat leuk vinden. :)
pricewatch: Philips 55POS9002 Zwart

zit met cashback in je price range.

mocht je ing hebben:
https://www.ing.nl/punten/productdetail/6758911_

kom je op 1000 uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hubert op 07-06-2018 11:12 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
Thanks voor je reactie en suggestie @Hubert, de Philips 55pos9002 kan ik prima ook op mijn lijstje zetten om eens te bekijken in de winkel!

Keep the suggestions coming people, hartelijk dank _/-\o_
Pagina: 1