Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik ben begonnen on te kijken in hoeverre de media server in de Fritzbox 5490 echt bruikbaar is. De setup is te zien op het onderstaande plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EGe5lcRudRzdEd6IwxEww3dh/full.jpg

De Fritzbox en de Cisco switch hebben een statisch IP adres, de Humax krijgt zijn adres via DHCP, maar ik heb in de Fritzbox ingesteld dat dit device altijd hetzelfde IP adres moet krijgen. LAN kabels zijn CAT6.

Ik ben begonnen met wat content op de USB stick (die in de Fritzbox steekt) te zetten. Als eerste wat dingen die ik mbv downloader-gemist van de uitzending gemist site hebt gedownload. Dat werd prima afgespeeld door de Humax. Het duurt wel even voordat het afspelen begint, maar het afspelen zelf gaat goed.

Daarna heb ik een paar clipjes van mijn telefoon (Samsung S5 Mini) op de USB stick geladen (via de Fritz!Nas portal). Dit speelt niet goed af. Om de paar seconden stopt het afspelen even en gaat dan weer verder. Het lijkt erop dat de server niet snel genoeg de data kan aanleveren.

Om codec problemen uit de sluiten heb ik dezelfde telefoonvideos ook op een aparte USB stick gezet (USB 2.0) en die rechtstreeks in de Humax gestoken. Dan gaat het afspelen wel goed.

Heeft iemand ervaringen of tips?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De Fritzbox en zijn access tot een USB stick in de USB poort is tergend traag is mijn ervaring. Mogelijk dat bepaalde USB stick of een firmware upgrade de oplossing biedt, maar een paar experimenten aan mijn kant leverde zo snel niets op. Ik had een kleine ftp server via de stick draaien en dat bleek onaanvaardbaar traag. En ik heb 500/500 glas.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Is een USB HDD sneller of heb je dat niet geprobeerd?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Niet geprobeerd. De stick was snel op een PC, dus toen mijnFritzbox het daar niet mee wilde doen geloofde ik het wel. Via portforwarding e.d. heb ik apart een ftp-server ingericht en mijn Fritzbox zich alleen met leveren van internetaccess laten bezig houden. Dat doet-ie uitstekend en de rest van wat-ie kan (of zou kunnen) negeer ik sinds die tijd.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Wat voor de FS heb je gebruikt? In mijn situatie is de USB stick met NTFS geformatteerd (vanwege 4GB limiet). Na wat speuren is mijn indruk dat FAT32 sneller werkt dan NTFS en ext3 weer sneller dan FAT32. In 1 artikel werd zelfs aangegeven dat ext3 meer dan 2 keer zo snel werkt dan NTFS.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:50
Vaak zijn die USB 3.0 poorten erg traag.

Hier nog wat tips: https://nl.avm.de/service...-tot-USB-opslag-is-traag/.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
De USB poort staat al op power mode (dus USB 3.0)

Ik heb net eens even een meting gedaan en een groot bestand gekopieerd van de Fritzbox USB drive naar mijn Windows 10 machine. De throughput was zegge en schrijven 6 MB/s = +- 60 Mbps. Wie weet snel (of beter gezegd langzaam) het datatransport is naar de Humax.

[ Voor 9% gewijzigd door EXX op 04-06-2018 19:07 ]

Pagina: 1