Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde probleem met bekabelde verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sinds ik mijn laptop met een bekabelde verbinding gebruik, maak ik iets raars mee.

zodra ik mijn laptop opstart, krijg ik een gele uitroepteken rechtsonder bij de verbinding status op het computertje. pas nadat ik de kabel 1 of 2 keer eruit haal en weer erin klik, krijg ik weer verbinding en verdwijnt de gele uitroepteken. soms start hij wel goed op met directe verbinding.

bij wifi heb ik dit probleem niet. deze verbindt direct. hoe kan ik dit oplossen met bekabelde verbinding ? ik heb de drivers enz geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 04-06-2018 09:23 ]

Alle reacties

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Andere kabel gebruiken?

• Farabi
  • Niet online
helaas op dit moment geen andere kabel, ik heb de kabel uit mijn ps4 gehaald, waar de verbinding wel altijd goed werkte. het lijkt iets met instellingen te maken...

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 10:46
dan zal dat het wel zijn.. })

iets meer info zou wel handig zijn..
- sinds wanneer is het? recentelijk updates gedraaid?
- wat voor laptop en besturingssysteem heb je?
- hoe ziet je netwerk eruit?

[ Voor 77% gewijzigd door CappieL op 04-06-2018 09:19 ]

• Farabi
  • Niet online
CappieL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:18:
dan zal dat het wel zijn.. })

iets meer info zou wel handig zijn..
- sinds wanneer is het? recentelijk updates gedraaid?
- wat voor laptop en besturingssysteem heb je?
- hoe ziet je netwerk eruit?
sorry je hebt gelijk..

-sinds paar maanden
-alle updates van windows 10 zijn geinstalleerd.
-directe verbinding met de modem van tele2

owjah, soms start die goed op zonder het gele uitroepteken.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 04-06-2018 09:23 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11
Kun je het volgende commando eens draaien voordat het werkt, en als het weer wel werkt?
ipconfig /all

En als het niet werkt, lost de volgende reeks commando's het dan op:
ipconfig /release
ipconfig /renew

• Farabi
  • Niet online
zal ik vanavond thuis doen !

@RobertMe Update;
RobertMe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:29:
Kun je het volgende commando eens draaien voordat het werkt, en als het weer wel werkt?
ipconfig /all

En als het niet werkt, lost de volgende reeks commando's het dan op:
ipconfig /release
ipconfig /renew
Ik heb een printscreentje gemaakt van het probleem via command. Zal ik dat hier naar toe uploaden of is dat privacy gevoelig ?

[ Voor 91% gewijzigd door Farabi op 04-06-2018 18:06 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11
Hamazaki schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:34:
zal ik vanavond thuis doen !

@RobertMe Update;

[...]

Ik heb een printscreentje gemaakt van het probleem via command. Zal ik dat hier naar toe uploaden of is dat privacy gevoelig ?
Zal in principe niks privacy gevoeligs tussen staan. Maar wat je uiteraard ook kunt doen is de uitvoer van toen het niet werkte vergelijken met als het wel werkt en daarvan de verschillen benoemen (afwijkend IP adres bv).

Daarnaast kun je ook al aangeven of de ipconfig /release, ipconfig /renew het oplosten.

• Farabi
  • Niet online
@RobertMe sorry vergeten te delen. dit zijn de resultaten na jouw commands. de eerste 3 foto's zijn waneer het niet werkt, de laatste foto is wanneer het wel werkt.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bqfrw3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wn653zu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3xi3edq6c0z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/b2dtyn.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Farabi op 07-06-2018 20:24 ]

• Farabi
  • Niet online
Sorry voor het omhoog kicken, maar kan iemand misschien naar dit probleem kijken?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Lijkt me een gare kabel of stekker. Vallen er packetjes weg als je de router pingt?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:02
Dat de kabel wel op een PS4 werkt betekent niet dat het niet aan de kabel ligt.
Is het een kan en klare of een zelfgeknepen kabel? Indien zelfgeknepen, heb je je aan de officiële kleurvolgorde gehouden?

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 17:27
Op het moment dat het niet werkt heb je volgens de info hierboven geen ip-adres, geen verbinding met het netwerk dus.
Wellicht een keer aan andere kabel proberen.
Heb je hetzelfde probleem als je de laptop ergens anders aansluit op een netwerkkabel?

• Farabi
  • Niet online
Kabel is kant en klaar, ik zal hem een keer op een andere laptop aansluiten, die moet ik even proberen te regelen, maar het ligt niet zo zeer aan de instellingen dus ?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Waarschijnlijk niet maar dat weet je alleen zeker als je het test. geen ip krijgen zou ook nog iets met de dhcp-server van doen kunnen hebben maar dat gaat meestal automagisch goed.

Wat gebeurd er als je in CMD
ping 192.168.1.1
uitvoert? vallen er pakjes uit?

[ Voor 29% gewijzigd door -36- op 09-06-2018 01:00 ]

• Farabi
  • Niet online
-36- schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:51:
Waarschijnlijk niet maar dat weet je alleen zeker als je het test. geen ip krijgen zou ook nog iets met de dhcp-server van doen kunnen hebben maar dat gaat meestal automagisch goed.

Wat gebeurd er als je in CMD " ping 192.168.1.1 " uitvoert? vallen er pakjes uit?
dat moet ik proberen als het niet werkt neem ik aan ? bij goed werking krijg ik wat pakjes uitgerold ja..

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

nee, als het wel werkt anders heb je geen Ip adres om naar te pingen

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 13:38
Je zou dit nog even kunnen proberen:
netsh int ip reset

cmd als administrator uitvoeren :).

My favorite programming language is solder.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11 19:32
Wel komisch dat er 2 verschillende IPV4 adressen zijn. 169.254.222.172 & 192.168.1.67, terwijl de gateway wel hetzelfde is.

't zou met de router te maken kunnen hebben - persoonlijk soortgelijk gedoe gehad met de DHCP server van een Ziggo router.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 13:38
@Nat-Water Dat is een automagisch IP (APIPA).

My favorite programming language is solder.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hamazaki schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:16:
ik heb de kabel uit mijn ps4 gehaald, waar de verbinding wel altijd goed werkte.
Beide kanten of één kant?
Als je beide kanten er uit haalde en deze in pc en ergens anders in prikte, kan het net zo goed dat andere zijn wat niet goed werkt ( een switch of muur bijvoorbeeld)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
Zet je routertje eens aan/uit.
Verbind rechtstreeks met de routertje.
Blaas je Female Ethernet connectie op de laptop eventjes uit
Controleer als je ethernet adaptertje niet versleten is. (Als je de kabel beetje omlaag/omhoog drukt heeft hij dan wel direct connectie)
Koop een nieuw kabeltje

• Farabi
  • Niet online
ik ga jullie tips de komende tijd een voor een uitproberen, jullie horen nog van me..

• Ben(V)
  • Laatst online: 21:14
Je hebt ook wifi aanstaan op je pc.
Daardoor maakt hij willekeurig connectie pogingen tussen wifi en lan kabel.
Gewoon even je wifi op je pc uitzetten en dan zal het probleem wel opgelost zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Farabi
  • Niet online
een update na een lange tijd: ik heb een andere netwerkkabel erin geprikt, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. wifi is ook al uitgezet zoals hier boven is gevraagd. ik heb de provider gebeld, ze konden niks geks zien. daarna hebben ze mijn router toch even gereset op afstand, maar het probleem gaat verder.

het heeft met een instelling in windows te maken denk ik...

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

De netwerkpoort van je laptop kapot? Werkt de laptop wel als je deze bedraad aansluit op je werk/school/ouders/vrienden/familie/buren?

FCG

• Farabi
  • Niet online
jeka schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:07:
De netwerkpoort van je laptop kapot? Werkt de laptop wel als je deze bedraad aansluit op je werk/school/ouders/vrienden/familie/buren?
niet geprobeerd helaas, lastig omdat bijna niemand meer bekabeld verbinding gebruikt in mijn omgeving :'(

zo te zien moet ik gewoon een keer formatten..

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 23-08-2018 09:11 ]

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 08:43
Drivers voor je laptop (en meer bepaald je ethernet adapter) al eens geüpdate?

Als je wel verbinding hebt, ziet Windows dit dan als je home netwerk of als een public netwerk?

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Hamazaki schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:10:
[...]

niet geprobeerd helaas, lastig omdat bijna niemand meer bekabeld verbinding gebruikt in mijn omgeving :'(

zo te zien moet ik gewoon een keer formatten..
Iedereen heeft een modem/router die je ook bekabeld kan gebruiken. Dus dat moet wel te doen zijn.

FCG

• Ben(V)
Ik vermoed dat het aan de netwerk connector van je laptop ligt die slecht contact maken.
Dan krijg je het effect dat na een paar keer eruit en weer erin het ineens wel werkt.
Is een vaker voorkomend probleem met laptops doordat bij laptops de netwerk kabel er vaak in en uitgehaalt wordt.
KAn ook een combinatie van zwakke connetor in je laptop met een wat mindere kabelconnector zijn.

Je kunt kijken of de pinnetjes van beiden er nog goed en neit verbogen uitzien.
Ook kun je kijken of je na het insteken een link connectie krijgt (ledje bij de poort brand of knippert).

Het kan ook nog zo zijn dat hij alleen op 100Mb wil connecten doordat de kabel niet lekker is en als je laptop fixed op 1GB staat werkt dat niet.
Die PS2 kan volgens mij alleen maar 100Mb

[ Voor 14% gewijzigd door Ben(V) op 23-08-2018 09:51 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Farabi
  • Niet online
hmm, hij valt ook soms op eens weg na een paar uur goede werking (gele uitroepteken), dan moet ik hem weer een paar keer erin en eruit doen totdat de gele uitroepteken weg is.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 23-08-2018 10:12 ]

• Ben(V)
Duidelijk een connector/kabel probleem en echt geen software probleem.

Pagina: 1