Toon posts:

2e beeldscherm werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb recent een nieuwe HP 15-ck093nd laptop gekocht. Ik had nog een HP x23LED scherm met VGA aansluiting. Ik wil m.b.v. een HDMI naar VGA, kabel connectie maken om het scherm als 2e scherm te gebruiken. Dit werkt tot nog toe niet. Het scherm wordt niet door de laptop herkend. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groet,

Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Welke HDMI naar VGA kabel gebruik je?
Als het iets passiefs is, zonder electronica er in om van digitaal naar analoog om te zetten, dan gaat het inderdaad niet werken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chinees kabeltje besteld.... Gewoon puur HDMI naar VGA. Kan je aangeven wat ik kan kopen om t wel te laten werken? Moet er een soort converter tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Een converter inderdaad.
Bijvoorbeeld zoiets: https://www.allekabels.nl...mi-naar-vga-omvormer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:04:
Ik heb een chinees kabeltje besteld.... Gewoon puur HDMI naar VGA. Kan je aangeven wat ik kan kopen om t wel te laten werken? Moet er een soort converter tussen zitten?
Wat heb je precies besteld? Kan je hier een linkje neerzetten? Want in het algemeen werken zulke Chinese kabeltjes prima.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TommieW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:15:
[...]

Wat heb je precies besteld? Kan je hier een linkje neerzetten? Want in het algemeen werken zulke Chinese kabeltjes prima.
Niet als het alleen maar een kabeltje is.
HDMI naar VGA kan niet zonder conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Welkom in 2018, het digitale tijdperk!

De monitor heeft ook DVI wat tot 1920x1080@60hz gewoon via een hdmi-dvi kabel kan worden aangesloten.

DVI en HDMI zijn digitaal en vga is analoog.

Ik quote even uit een ander zeer recent topic:
dion_b schreef op maandag 4 juni 2018 @ 01:36:
Idd. En even concreet, reden waarom HDMI beter is: VGA is een analoge standaard. Het beeld zal nooit volledig foutloos zijn. Op lagere resoluties (tot 800x600) is het verschil niet te zien, bij 1024x768 gaat kwaliteit en lengte van je kabels meespelen, daarboven moet je ook een videokaart hebben met zeer goede analoge filters en wordt kwaliteit van je kabel kritiek. Typisch probleem wat je ziet bij gebrekkige analoge filters, beroerde kabel of gewoon te lange kabel is spookbeeld tgv reflecties van het signaal. Op 1920x1080 zit je ver boven de resoluties waar VGA voor onworpen was. Ik heb dit ooit nog redelijk kwalitatief OK gekregen met een Matrox G450 videokaart en een dikke, meervoudig afgeschermde BNC kabel van anderhalve meter. Met een mindere kaart (vrijwel zeker het geval) en een mindere kabel (vrijwel zeker het geval) en twee keer de lengte ga je baggerkwaliteit krijgen, ook al krijg je de boel aan de praat.

Voorbeeldje van VGA op 1920x1080:
[afbeelding]
Pagina: 1