Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Sitecom WLX-2100] Kanaalkeuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-11 07:43
Mijn Sitecom Wifi range extender hotspot WLX-2100 werkt hier op de camping naar volle tevredenheid.
Maar het kan misschien nog beter wanneer ik het kanaalgebruik bekijk; de camping wifi én mijn Sitecom zitten beide op kanaal 11 terwijl daarnaast een heel mooi vrije ruimte is. Ik zou mijn Sitecom naar kanaal 6 willen verplaatsen.
Maar helaas vind ik bij de instellingeri geen optie om dit te doen.
Ik heb al een reboot uitgevoerd maar ook daarna blijft kanaalgebruik 11.

Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N3oDaU7w0oPuvfD9bmNqCMyI/thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door jan_oniem op 04-06-2018 08:03 ]

Beste antwoord (via jan_oniem op 04-06-2018 08:44)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:05
Je zult altijd op hetzelfde kanaal zitten van het SSID welke je repeat.
Jouw range extender pakt een signaal op en zend dit weer door.

Dit betekend ook dat als de camping een "slim" netwerk heeft waarbij de AP's de omgeving af scannen dat het zomaar kan zijn dat jouw repeater niet meer werkt zodra het AP welke je repeat een ander kanaal kiest.

Echter gezien het feit dat ze verschillende SSID's uitzenden zal het wel een netwerk zijn met losse AP's die niet gecontrolled worden en ook geen roaming etc. Als jouw repeater het nu doet, dan gewoon lekker laten staan.

Alle reacties

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 20:43
Een snelle blik in de handleiding laat idd zien dat die optie er niet is. Ik weet het niet zeker, maar misschien moet het ap op hetzelfde kanaal staan als de source?

• jan_oniem
Dank voor snelle reactie.
Klinkt aannemelijk want ik heb begrepen dat het van oorsprong een "versterker" is met aangepaste software voor de hotspot functie.

Acties:
  • Beste antwoord

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:05
Je zult altijd op hetzelfde kanaal zitten van het SSID welke je repeat.
Jouw range extender pakt een signaal op en zend dit weer door.

Dit betekend ook dat als de camping een "slim" netwerk heeft waarbij de AP's de omgeving af scannen dat het zomaar kan zijn dat jouw repeater niet meer werkt zodra het AP welke je repeat een ander kanaal kiest.

Echter gezien het feit dat ze verschillende SSID's uitzenden zal het wel een netwerk zijn met losse AP's die niet gecontrolled worden en ook geen roaming etc. Als jouw repeater het nu doet, dan gewoon lekker laten staan.

• jan_oniem
Inmiddels ook contact gehad met Sitecom, deskundig medewerker en nam uitgebreid de tijd voor uitleg.
Kanaalkeuze is inderdaad gelijk aan aangeboden signaal. Kanaal is wél instelbaar wanneer extender signaal ontvangt via netwerkkabel.
Bovendien werd gemeld dat geen software update beschikbaar is.