Verificatie code Google

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foucozor
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-07 15:58
Hi,

Ik kreeg daarnet zomaar een sms met den verificatie code voor mijn Google account door het nummer 8810, met een G prefix.
Bv: G-XXXXXX Is uw Google-verificatiecode.

Ik heb daarnet geen Google diensten gebruikt, geen foto’s, geen drive, geen mails, etc etc.

Heeft dit te maken met de nieuwe GDPR, of klopt er iets niets?

Gr

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Iemand heeft per ongeluk jouw nummer ingevuld. Negeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foucozor
CyBeR schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:43:
Bedankt voor uw reactie!
Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:43:
Het hoeft natuurlijk niet per ongeluk te zijn. Het kan ook iemand zijn die probeert het account in te komen. Maar evengoed kan je gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:11:
[...]

Het hoeft natuurlijk niet per ongeluk te zijn. Het kan ook iemand zijn die probeert het account in te komen. Maar evengoed kan je gelijk hebben.
Ik begreep uit de TS dat hij geen google account heeft maar als ik dat verkeerd begrepen heb (en dat kan, als ik 't nog een keer lees, best) dan is dat inderdaad ook een optie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg daarnet zomaar een sms met den verificatie code voor mijn Google account door het nummer 8810, met een G prefix.
Zoals ik het lees gaat het om zijn eigen account. Meerdere mogelijkheden. In ieder geval is het verstandig het account na te kijken of alles nog klopt wat betreft beveiliging. Dat kan in Google gelukkig goed doorlopen worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
De Google authenticatie code komt doorgaans pas na de wachtwoord controle dus ik zou aannemen dat iemand je wachtwoord al weet. Het beste advies is dus om je wachtwoord te wijzigen voor Google en alle andere systemen waar je deze gebruikt.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Felicia schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:32:
De Google authenticatie code komt doorgaans pas na de wachtwoord controle dus ik zou aannemen dat iemand je wachtwoord al weet. Het beste advies is dus om je wachtwoord te wijzigen voor Google en alle andere systemen waar je deze gebruikt.
Of de TS heeft elders op een pc zn wachtwoord opgeslagen laten staan en iemand onder de zelfde account heeft proberen in te loggen, dan hoef je het ww niet eens in te voeren maar nog wel die G code of bevestigen in de app ;-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
1nsane schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:05:
[...]

Of de TS heeft elders op een pc zn wachtwoord opgeslagen laten staan en iemand onder de zelfde account heeft proberen in te loggen, dan hoef je het ww niet eens in te voeren maar nog wel die G code of bevestigen in de app ;-)
Mijn ervaring is dat je dan alleen je wachtwoord moet invullen ben juist niet de Google code. Probeer maar eens door naar je Google security center te gaan in een sessie waar je al bent ingelogd.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:32
CyBeR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:17:
[...]

Ik begreep uit de TS dat hij geen google account heeft maar als ik dat verkeerd begrepen heb (en dat kan, als ik 't nog een keer lees, best) dan is dat inderdaad ook een optie.
Hij zegt:
Ik heb daarnet geen Google diensten gebruikt
en dat lees ik als 'ik heb mijn Google vandaag niet gebruikt' :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vanwege gmail zou dit in CSA kunnen passen, maar omdat het vooral een beveilings-dingetje lijkt te zijn ga ik voor PB. AZ->PB

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik vermoed dat dit niks van doen heeft met de GDPR. Het kan zijn dat iemand loopt te kloten met jouw account of dat iemand een browserscherm opent waar jij achter hebt gezeten.
Je kan geloof ik in je google account raadplegen van welke locatie er voor het laatst geprobeerd is in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Iemand heeft een verkeerd nummer ingevuld bij het maken van een account of het instellen van een mobiel nummer biji een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foucozor
Mijn excuses voor de miscommunicatie.
Ik heb wel degelijk een Google account, maar ik had geen diensten gebruikt op dat desbetreffende moment.
Als ik kijk op welke locatie dit voor het laatst gebruikt is, is dit een locatie dicht bij mijn thuis, maar dat is altijd die locatie (+-20km verder) dit is niet zo nauwkeurig. Het best is dus het wachtwoord veranderen als ik het zo hoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foucozor
Nou ja, ookal weet iemand het wachtwoord, dan toch kunnen ze niets doen wegens de verificatie code? Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 07:32
Foucozor schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:23:
Nou ja, ookal weet iemand het wachtwoord, dan toch kunnen ze niets doen wegens de verificatie code? Correct?
Dat is een extra laag aan beveiliging ja. Maar als je vermoedt dat iemand je wachtwoord weet, zo snel mogelijk je wachtwoord veranderen natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 13:34
Hahn schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:25:
[...]

Dat is een extra laag aan beveiliging ja. Maar als je vermoedt dat iemand je wachtwoord weet, zo snel mogelijk je wachtwoord veranderen natuurlijk.
Ook bij andere sites als je het wachtwoord hergebruikt. Vaak is je mailadres je username en die hebben ze ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zou ook even op je devices een virusscanner laten checken voor virussen. Je kunt in theorie een RAT of keylogger hebben. Als je dan je wachtwoord aanpast, weet de hacker meteen jouw nieuwe wachtwoord.

Als je dat gedaan hebt en daarna je wachtwoord veranderd hebt, is er weinig aan de hand. Wel een goede tip trouwens om het wachtwoord van andere accounts (als dat hetzelfde is) aan te passen. Tegenwoordig kun je met een beetje inspanning gehackte databases via google vinden en dan is het gewoon een kwestie van trial and error om andere accounts ook te hacken.
Pagina: 1