Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw desktop voor telewerk met 2 schermen en wat games.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fots19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-07 16:53
Hallo,

Ik ben na 10 jaar op zoek naar een nieuwe computer.

Deze computer moet een beetje allround zijn, zoals je kan zien verderop.

Heb vorige computers allemaal zelf samengesteld en geproduceerd maar zie het produceren nu niet meer zitten, dus moest iemand een tip hebben voor de regio Oostende, shoot :-)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vrouw en ik doen per week 3x aan telewerk. Daarom zou het mogelijk moeten zijn om 2 schermen te hangen aan onze nieuwe desktop.
Occasioneel speel ik ook een spel.
Maar ik heb een zoon die op de leeftijd is gekomen dat hij gaat beginnen spelletjes te spelen .

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn dvd-speler.
Mijn oude harde schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor van intel. Voor de rest sta ik open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals reeds geschreven moet het mogelijk zijn om 2 schermen (die ik ook nog moet kopen) aan te koppelen.

Ga je overklokken?
Noop

Wat verwacht je van ons?
Hulp met zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen. En hulp misschien indien bepaalde combinaties onmogelijk zijn? En die compatibiliteit van alle componenten met 2 schermen.

Zie hier waaraan ik dacht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 176,12€ 176,12
1ASRock H370M-ITX/ac€ 109,51€ 109,51
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 308,95€ 308,95
1Fractal Design Define C€ 70,95€ 70,95
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 70,67€ 70,67
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 166,95€ 166,95
1Corsair TX550M V2€ 73,95€ 73,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,-

alvast bedankt.
mvg
Mike

Beste antwoord (via Fots19 op 05-06-2018 08:32)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik snap niet goed waarom je voor een mini-ITX moederbord gaat. Je kan er eentje van dezelfde kwaliteit hebben in micro-ATX, dewelke 4 geheugenslots heeft (voor latere uitbreiding) en meer plek heeft voor PCI-e uitbreiding.
De cpu koeler is ook weggegooid geld, stock koeling is eigenlijk goed genoeg. Wil je een stiller exemplaar, ga dan voor een goedkopere Pure Rock.
Je kan ook iets minder uitgeven aan een gelijkaardige videokaart. Heeft enkel een dvi slot minder.

Voor de 2 schermen moet je kijken hoe deze moeten worden aangesloten, bovenstaande kaart heeft een hdmi, displayport en dvi uitgang. Eén uitgang per scherm, dus met 2 hdmi only monitors kom je er niet zonder adaptors.
2 schermen vormen trouwens een dubbel zo groot bureaublad, en geen 2 aparte computers. Je kan deze dus niet samen gebruiken met elk een muis en toetsenbord. Ik had de indruk uit je openingspost dat je dit zou kunnen gedacht hebben.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• DenHond
  • Nu online
Ik snap niet goed waarom je voor een mini-ITX moederbord gaat. Je kan er eentje van dezelfde kwaliteit hebben in micro-ATX, dewelke 4 geheugenslots heeft (voor latere uitbreiding) en meer plek heeft voor PCI-e uitbreiding.
De cpu koeler is ook weggegooid geld, stock koeling is eigenlijk goed genoeg. Wil je een stiller exemplaar, ga dan voor een goedkopere Pure Rock.
Je kan ook iets minder uitgeven aan een gelijkaardige videokaart. Heeft enkel een dvi slot minder.

Voor de 2 schermen moet je kijken hoe deze moeten worden aangesloten, bovenstaande kaart heeft een hdmi, displayport en dvi uitgang. Eén uitgang per scherm, dus met 2 hdmi only monitors kom je er niet zonder adaptors.
2 schermen vormen trouwens een dubbel zo groot bureaublad, en geen 2 aparte computers. Je kan deze dus niet samen gebruiken met elk een muis en toetsenbord. Ik had de indruk uit je openingspost dat je dit zou kunnen gedacht hebben.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1. Ga naar reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018
2. Kies die van 1000 en kies een paar schermen erbij

:)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ben het eens met @Falcon , de videokaart in de BBG kun je nog vervangen door de GTX1060 die je zelf had uitgezocht. Een 450W voeding is ruim voldoende, je systeem verbruikt waarschijnlijk maar rond de 200W.

Ook de behuizing kan je naar wens aanpassen.

Ik zou wel een andere cpu koeler nemen, die je nu hebt staan is wat overkill, deze doet het prima en is 3x zo goedkoop: pricewatch: Arctic Freezer 33

[ Voor 30% gewijzigd door John Rambo op 04-06-2018 11:17 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Fots19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-07 16:53
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik had inderdaad als basis de BBG Mainstreamgamesysteem gebruikt maar sommige componenten wat aangepast omdat ze niet beschikbaar waren op een webwinkel (bvb intern geheugen), of wat aangepast naar mij zin (oa behuizing).
Zoals reeds gezegd zie ik het niet zitten om hem zelf te bouwen en dus zit ik wat vast aan een (web)winkel die ze wil samenstellen ... en aan hun prijzen.

@DenHond : Over de schermen: op het werk werkten we vroeger inderdaad met 2x 19" schermen met dezelfde bureaublad maar waar we onze verschillende programma's konden verdelen over de 2 schermen (bvb. één scherm excel, één scherm onze toepassing van het werk). Thuis werk ik op een 23" scherm en om daar dan 2 verschillende programma's naast elkaar te zetten is het scherm niet groot genoeg. Maar nu hebben ze op ons werk alles 2x 19" vervangen door 1x 27" schermen en ik vind het persoonlijk een achteruitgang ipv vooruitgang. Dus ik zou graag thuis weer werken met 2 verschilende schermen (wel iets grotere dan die 19").

En de schermen heb ik ook nog niet gekozen dus ik kan de aansluitingen aanpassen aan mijn gekozen desktop :-).

@DenHond: En de reden waarom ik voor die ASRock H370M-ITX/ac ben gegaan is omdat ik gezocht had op motherboards met 2x HDMI uitgangen.
Maar dus met adapters heb je dan geen kwaliteitsverlies ?

[ Voor 7% gewijzigd door Fots19 op 05-06-2018 08:32 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
Je zou met het Mini-ITX bord de behuizing kunnen wijzigen naar een Define Nano S.

Op H370 loopt geheugen niet sneller dan 2666. Hier kan je iets besparen tov 3000.

Aan een 450w voeding heb je meer dan genoeg. Bitfenix Formula Gold 450w.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
Je kunt met de Windows+pijltje naar rechts een scherm naar de rechterhelft van je scherm verplaatsen en dan een ander scherm er naast met Window+linkerpijltje (iig in win 10).

Dan heb je, uitgaand van een 27 inch monitor op 2560x1440 dus 1280 breed en 1440 hoog versus de 19 inches van ieder 1280 breed en 1024 hoog (of 1440 en 900).

[ Voor 31% gewijzigd door White Feather op 05-06-2018 09:27 ]

• DenHond
  • Nu online
Fots19 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:28:
En de reden waarom ik voor die ASRock H370M-ITX/ac ben gegaan is omdat ik gezocht had op motherboards met 2x HDMI uitgangen.
Maar dus met adapters heb je dan geen kwaliteitsverlies ?
Je schermen moet je aansluiten op je videokaart, sluit je ze aan op het moederbord, dan gebruik je de geintegreerde videokaart op je processor.
Met een adapter heb je over het algemeen geen kwaliteitsverlies, maar aangezien je de schermen nog moet kopen is het misschien handig voor schermen met zowel hdmi en displayport te gaan (wat het meerendeel zou moeten hebben), zal goedkoper en gemakkelijker zijn dan een adaptor van €10-20 te kopen.
Pagina: 1