Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cookiestar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-02-2024
Eigenlijk ben ik er voor 95% al uit maar wilde toch nog gebruik maken van jullie mening.

Door middel van de BBG laptop is mijn keuze gevallen op een i5-8250 processor icm een mx150 video kaart.

De laptop word onze gezamenlijke computer en zal voornamelijk gebruikt worden voor browsen, tekstverwerken en wat lichte programma's.

Nu worden er van de bekende merken(Acer, HP, Lenovo) allemaal verschillende configuraties aangeboden.
Richtprijs zit rond de 700 euro.

Paradigit heeft een mooie aanbieding op 4&5juni voor deze
https://tweakers.net/pricewatch/1115781/acer-aspire-a515-51g-55w9.html
Komt dan op 640 euro incl korting

en de Bol.com versie
https://tweakers.net/pricewatch/1112201/acer-aspire-a515-51g-5967.html
Deze zit op 719

Verschil tussen de 2 is een TN scherm voor de "paradigit" tegenover een IPS scherm op de "bol.com"
De paradigit heeft totaal 1,128GB (128Gb SSD + 1Gb HDD) tov 1,256Gb(256Gb SSD + 1Gb HDD).

Vinden jullie het prijsverschil gerechtvaardig?
Welk type heeft jullie voorkeur?

En mis ik misschien nog hele aantrekkelijke andere modellen?

Ben benieuwd naar jullie oordeel! _/-\o_

Beste antwoord (via cookiestar op 07-06-2018 13:19)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
cookiestar schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:10:
[...]

Zo ben ik hem daarnet ook in gaan vullen! Had de prijs opgeschroefd naar 800 euro omdat ik altijd nieuwsgierig ben naar wat er te koop is voor net een beetje meer 8)7

Zo kan je lekker bezig blijven..

Ik zat net eigenlijk al op de bol.com site om de laptop te gaan bestellen kom ik deze nog tegen met een GTX 1050 kaartje. Is natuurlijk weer 60 euro duurder..

https://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-power-15-cb001nd-gaming-laptop-15-6-inch/9200000078807312/?s2a=#product_title

Ik ga alleen af op de product omschrijving omdat ik geen kennis van zaken heb. Maar die HP word omschreven als instap game laptop. Is de GTX 1050 dan weer een stap omhoog vergeleken bij de MX150?

Al denk ik met de acer aspire 5 bol.com variant echt wel een hele leuke laptop in huis te halen :)
Als je dan toch voor een 1050 wilt gaan: ga voor de Ti versie dan. De volgende laptop van medion zit dan precies op de 800 euro: https://tweakers.net/pric...03-(30022680-qwerty).html. Heb je denk ik wat meer waar voor je geld dat wat jij post.

Vraag is alleen : heb je dit echt nodig? Als je niet gaat gamen is een 1050 Ti wel wat overkill.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:41

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik zou altijd voor de IPS variant gaan (mooiere kleuren en veel betere kijkhoeken). Daarnaast is 256GB SSD ook net wat ruimer en hoef je je HDD echt alleen voor opslag van media te gebruiken. Dat is wel zo lekker. Het verschil van 80 euro zou ik er wel voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Als je de laptop wil gebruiken voor browsen, tekstverwerken en lichte programma's dan heb je geen MX150 videokaart nodig en volstaat de ingebouwde IGP in de CPU. Deze videokaart heeft enkel een meerwaarde als je ook graag oude games of MOBA's wil spelen, of gebruik wil maken van de videokaart bij foto- en videobewerking, maar daarvoor zal dan eerder je CPU de bottleneck zijn.
Als je de MX150 dus weglaat, wordt het aanbod groter en kan je nog goedkoper gaan of betere specs vinden voor dezelfde prijs.

Net zoals Chrosser zegt, zou ik niet besparen op het scherm; IPS is een must have. En 128 GB zit al snel vol met het OS en progs alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cookiestar
Chrosser schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:15:
Ik zou altijd voor de IPS variant gaan. Daarnaast is 256GB SSD ook net wat ruimer. Het verschil van 80 euro zou ik er wel voor over hebben.
Duidelijk verhaal en dat zorgt er voor dat ik nu inderdaad de IPS variant met grotere opslag als voorkeur heb.
ShaiNe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:26:
Als je de laptop wil gebruiken voor browsen, tekstverwerken en lichte programma's dan heb je geen MX150 videokaart nodig en volstaat de ingebouwde IGP in de CPU. Deze videokaart heeft enkel een meerwaarde als je ook graag oude games of MOBA's wil spelen, of gebruik wil maken van de videokaart bij foto- en videobewerking, maar daarvoor zal dan eerder je CPU de bottleneck zijn.
Als je de MX150 dus weglaat, wordt het aanbod groter en kan je nog goedkoper gaan of betere specs vinden voor dezelfde prijs.
Ik ben nu ook gelijk aan het kijken wat voor opties er zijn als ik de MX150 weg laat. Ik heb een budget van +- 700 euro dus ik ben benieuwd wat ik tegen kom :D

Als jullie een voorbeeld hebben! Schroom niet om hem te delen

[ Voor 38% gewijzigd door cookiestar op 04-06-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Met de MX150 kun je een licht spelletje spelen. Mocht je dat niet willen dan kun je die inderdaad weglaten.

Overigens, ik heb net even gekeken in de pricewatch met de eisen:
- 14 t/m 15.6 inch
- 8ste generatie processor
- IPS scherm
- 256 GB SSD

Die lijst kun je hier bekijken: Klikkerdeklik

Dan kom je eigenlijk altijd rond de € 700 uit. Voor 20 euro meer heb je dan wel een los videokaartje er in zitten. Dat is natuurlijk altijd iets meer futureproof. Al met al is de Acer echt geen slechte koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cookiestar
Chrosser schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:43:
Overigens, ik heb net even gekeken in de pricewatch met de eisen:
- 14 t/m 15.6 inch
- 8ste generatie processor
- IPS scherm
- 256 GB SSD

Die lijst kun je hier bekijken: Klikkerdeklik

Dan kom je eigenlijk altijd rond de € 700 uit.
Zo ben ik hem daarnet ook in gaan vullen! Had de prijs opgeschroefd naar 800 euro omdat ik altijd nieuwsgierig ben naar wat er te koop is voor net een beetje meer 8)7

Ik zat net eigenlijk al op de bol.com site om de laptop te gaan bestellen kom ik deze nog tegen met een GTX 1050 kaartje. Is natuurlijk weer 60 euro duurder..

https://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-power-15-cb001nd-gaming-laptop-15-6-inch/9200000078807312/?s2a=#product_title

Ik ga alleen af op de product omschrijving omdat ik geen kennis van zaken heb. Maar die HP word omschreven als instap game laptop. Is de GTX 1050 dan weer een stap omhoog vergeleken bij de MX150?

Al denk ik met de acer aspire 5 bol.com variant echt wel een hele leuke laptop in huis te halen :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
[...]

Als je dan toch voor een 1050 wilt gaan: ga voor de Ti versie dan. De volgende laptop van medion zit dan precies op de 800 euro: https://tweakers.net/pric...03-(30022680-qwerty).html. Heb je denk ik wat meer waar voor je geld dat wat jij post.

Vraag is alleen : heb je dit echt nodig? Als je niet gaat gamen is een 1050 Ti wel wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

[...]

Je moet je afvragen waar je de videokaart voor gaat gebruiken. Wil je met regelmaat games spelen? Dan kun je beter naar een gtx1050 of 1050ti kijken. Mocht je heel casual af en toe eens een spel spelen, dan kan dat ook ook op een MX150. De laptop die Panini adviseert heeft natuurlijk goede bang-for-buck, maar je zit dan wel ook meteen aan een game uiterlijk vast. De Acer vind ik persoonlijk netter en strakker uitzien. Dat laatste is natuurlijk persoonlijke smaak en voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cookiestar
Zoals jullie gemerkt hebben aan mijn laatste reactie had ik eigenlijk al een knoop doorgehakt met de aspire 5 bol.com.

Op dit moment speel ik geen games gewoon weg omdat mijn oude acer aspire 1810tz dit gewoon niet aan kan. (Heb ik destijds wel gedaan) Ben al blij dat ie elke keer weer opstart.

Met de laatste reactie van chrosser en panini zet me dit wel aan het denken..

Ik ga vandaag bij mijzelf nog is even goed de vraag stellen of ik kies voor iets meer investering en de "game" laptop. Of dat ik blijf bij mijn oude keuze.

Bedankt voor de feedback en zodra ik een bestelling geplaatst heb laat ik dat hier uiteraard nog even weten.

Laatste vraag als afsluiting.
Als ik puur kijk naar gamen dan heb je meer waarde van een goede GPU en oudere serie CPU(medion x6603) dan de nieuwste serie CPU en middel GPU (Aspire 5) als ik het goed begrijp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cookiestar
Het is een x6603 geworden. Niet omdat ik perse zoveel wil gaan gamen, wel omdat ik een mooie tweedehands heb aangeschaft via Marktplaats. De gunstige prijs heeft gezorgd voor de doorslag.

Ik heb er hartstikke blij mee!

Bedankt voor alle meningen en geboden hulp (y) (y)
Pagina: 1