Hoe verzend ik een CPU?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-10-2021
Hallo iedereen!

Ik heb een klein vraagje : Hoe verzend ik het best een CPU?
Is inwikkelen in noppenfolie en tapen voldoende voor het transport?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke cpu? Hoe dan ook niet in noppenfolie zonder eerst een anti statische verpakking.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
Had ik ook al aan gedacht.. Het is echter moeilijk om anti statische verpakking te vinden. Heeft u toevallig ergens een idee waar dit te verkijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ligt eraan of het een Intel of AMD cpu is. Een AMD moet je wel wat beter verpakken bij voorkeur in een doosje met een stukje schuimrubber ivm de pinnen op de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sam_DB wat heb je behalve de CPU zelf ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sam_DB schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:06:
Had ik ook al aan gedacht.. Het is echter moeilijk om anti statische verpakking te vinden. Heeft u toevallig ergens een idee waar dit te verkijgen is?
Even langs een computerwinkel in de buurt ? Of vraag het op V&A of iemand vlak bij je een zakje overheeft. Als je originele verpakking niet meer hebt zou ik het zeker even in zo'n zakje doen.

Verder inderdaad dus eerst in zo'n anti statisch zakje en daarna wat bubbelfolie. Mocht het echt niet lukken kan je nog een A4'tje pakken en die er omheen vouwen, maar ideaal is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
Het is een intel i5 7600 (1151) cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
Ik beschik over bubbelfolie momenteel en een briefomslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou persoonlijk sowieso niet bij worden van een (stevige) envelop. Prima voor een CPU van 10 euro, maar niet bij zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Karton van dikke doos ? Strip je 1 laagje er af en leg je voorzichtig de cpu er op. Je hebt dan papier mer die golfjes zeg maar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
En enkel het karton en de bubbelfolie dan gebruiken? Of ook nog de anti statische verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Waarom antistatische verpakking? Als je een nieuwe cpu koopt zijn de verpakkingen ook niet antistatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Uszka schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:21:
Waarom antistatische verpakking? Als je een nieuwe cpu koopt zijn de verpakkingen ook niet antistatisch.
Er zit nogal een verschil in een doosje van plastic wat gemaakt is voor de CPU of bubbelfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
Dus indien ik geen gigantische kosten wil maken hoe kan ik dit het best/veiligst dan versturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ga gewoon naar de dichtstbijzijne PC of electronicaboer en vraag of ze wat van dat spul voor je hebben. De meeste bedrijven komen om in het spul en het gaat als afval weg.

Heb er zelf ook zat van in huis, maar je woont vast niet bij me in t dorp :)

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 03-06-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam_DB
Oke! Bedankt voor het advies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sam_DB schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:14:
En enkel het karton en de bubbelfolie dan gebruiken? Of ook nog de anti statische verpakking?
Vouw het kartom om de cpu, afplakken en in bubbelenveloppe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vaker CPUs verzendt, kun je op Ebay voor een habbekrats de inpak doosjes kopen die Intel ook gebruikt.
Voor de rest - Intel CPU is vrijwel niet kapot te krijgen bij verzending, tenzij door ESD...
2 stukjes karton, CPU ertussen, dichtplakken en in een bubbelenvelop gaat prima.

Let wel wat je met de koper/verkoper afspreekt want sommigen raken 'triggered' van een CPU in een envelop.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:52:
Intel CPU is vrijwel niet kapot te krijgen bij verzending, tenzij door ESD...
Buigen gaat ie niet leuk vinden. Kleine kans, maar het is mogelijk in een envelop.
Let wel wat je met de koper/verkoper afspreekt want sommigen raken 'triggered' van een CPU in een envelop.
Een CPU van een paar 100 euro versturen in een envelop om 4 euro te besparen terwijl de verkoper ook nog voor de verzending betaald en daarmee een (klein) risico neemt, niet heel onterecht :P

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 03-06-2018 23:17 ]

Pagina: 1