Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 741975

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik wil een goede koptelefoon kopen, Hiervoor wou ik de Beyerdynamic DT 990 Pro Hoofdtelefoon kopen. Dit ga ik gebruiken om mee te gamen, rock muziek mee te luisteren en films mee te kijken. Nu was ik opzoek naar een AMP hier heb ik geen verstand van waardoor ik geen keuze durf te maken. Er komen zoveel opties naar boven dat ik mezelf gek maak, hopelijk kunnen jullie mij op het juiste pad zetten om een goede geluidservaring te krijgen dat vind ik namelijk het belangrijkste.

Ik zal er ook nog bij vermelden dat mijn moederbord de Z170 pro gaming is geen idee of deze goed geluid levert?

Ik zoek een?
Koptelefoon, AMP

Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Een koptelefoon die mij een goede ervaring zal geven tijdens het gamen. Ook zoek ik een AMP.

Wat is je budget?
Voor de Koptelefoon wil ik niet meer dan 130 euro uitgeven. Ik geen idee wat AMPs kosten kwa kwaliteitsverhouding dus hier kan ik geen prijs aangeven in ieder geval niet al te hoog.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals ik al eerder aangaf wil ik het gebruiken voor Games, Films, Muziek

Wat heb je zelf al gevonden?
Kwa AMPs durf ik niet te kijken omdat ik er geen verstand van heb maar de koptelefoon die ik gevonden had was de Beyerdynamic DT 990 Pro Hoofdtelefoon

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik post dit omdat ik op het juiste pad wil worden gezet en kan worden achtergelaten met een goede geluidservaring tijdens het Film kijken, Gamen of muziek luisteren.l

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 741975 op 03-06-2018 21:36 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 741975 op 05-06-2018 16:58)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Helaas heb ik persoonlijk geen ervaring met de Beyerdynamic DT 990 Pro's, maar zowel de DT 880's als de DT 770 Pro's zijn beide heel erg fijn voor gamen. Mijn game sessies bestaan voornamelijk i.c.m. de DT 880, maar ik zou ook zonder meer uit de voeten kunnen met de DT 770 Pro.

Nog een paar belangrijke punten over de verschillen:

- DT 770 Pro 32Ω versie hebben 'nep leren' oorpads en een kortere kabel van 1.6m. Zowel de 80Ω als 250Ω versie hebben velours oorpads en 3m snoer. Spec sheet
- DT 990 Pro heeft een gedraaide kabel. Spec sheet
- DT 880 (non Pro) is comfortabeler dan de bovenste twee, voor brildragers ook een plus. Spec sheet
- DT 990 Ed. Komt aardig in de buurt van de DT 880, maar mist naar mijn inzien het 'laag'. Spec sheet

De DT 880 zit iets boven je budget, maar dit model wil ook nog wel eens in de aanbieding zijn. Verder, qua geluidsbeeld, de DT 770 Pro is 'direct' voor een gesloten hoofdtelefoon, maar desondanks nog redelijk ruimtelijk. Voordeel is, zoals @SonataArctica ook al benoemd dat je nauwelijks omgevingsgeluiden zal horen. Zeker in games als PUBG of andere tactische games is dat absoluut een pluspunt. Hou je van Bass? dan zou ik zeker naar de DT 770 Pro kijken (80Ω). I.c.m. met je huidige geluidskaart op je moederbord hoef je qua aansturing geen problemen te verwachten. Een 250Ω versie zal misschien niet helemaal tot zijn recht komen, maar een 32Ω of een 80Ω versie zal prima werken. Qua Amp/Dac, probeer het eerst lekker zonder, pas richting de 250Ω heeft het soms (ook niet altijd) nut om naar andere oplossingen te kijken :)

I browse with Vivaldi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 13:04
Als je de 32 Ohm versie haalt heb je in principe helemaal geen extra versterker nodig, qua klank ben jij zelf de enige die dat kan oordelen of het iets is wat je zoekt dus als het kan zou je ergens moeten gaan luisteren naar de koptelefoon (met je eigen muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 98% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:39 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
Er zijn meerdere versies van, er is ook een 32 Ohms variant: https://www.coolblue.nl/p...lfWAKNB6R8o8aAmvKEALw_wcB

Ik heb deze koptelefoon overigens zelf ook, en heb tevens de 770 PRO die ongeveer gelijk is in prijs. Wat klank betreft vind ik ze niet veel van elkaar verschillen. Wat wel een serieuze overweging kan zijn om voor de 770 te gaan is dat dit een gesloten koptelefoon is, en de 990 een open koptelefoon. Dit scheelt (heel) veel in de zin van het horen van omgevingsgeluid, en andersom ook in de hoeveelheid geluid die de omgeving hoort die uit je koptelefoon komt.

Voor wat betreft een AMP: ik doe het zonder amp met mijn laptop (macbook pro), en dat gaat prima v.w.b. volume bij muziek/films/games. In de homestudio heb ik graag wat meer volume, daarbij gebruik ik wel een externe geluidskaart die zelf een AMP heeft ingebouwd voor de headphone outputs.

Overigens: mocht je in de omgeving van Utrecht wonen dan ben je welkom om beide koptelefoons eens te proberen :)

[ Voor 21% gewijzigd door SonataArctica op 04-06-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:39 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden.

Heb gister nog het een en andere opgezocht en er werd verteld dat een open koptelefoon overigens beter is voor gaming, dus mijn voorkeur gaat daar nog steeds naar toe.

Helaas woon ik niet in Utrecht anders kwam ik hem zeker uitproberen. Ik zal overigens ook ff kijken naar de 32 OHM verie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
Anoniem: 741975 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:10:
Heb gister nog het een en andere opgezocht en er werd verteld dat een open koptelefoon overigens beter is voor gaming, dus mijn voorkeur gaat daar nog steeds naar toe.
Uit interesse: wat is de reden dat zij dit zijden? Ik vind het persoonlijk juist het tegenovergestelde, maar misschien verschilt het met de game die je speelt. Ik vind het zelf juist prettig om een gesloten koptelefoon te hebben bij gaming, omdat je dan minder last hebt van je omgevingsgeluid (geruis van je PC, mensen die praten in je omgeving, etc). Daardoor hoef je ook niet het volume op standje gehoorbeschadiging te zetten om het werkbaar te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reden wat ik heb meegekregen was dat het geluid ruimer is waardoor het meer tot leven komt. Dat zijn YouTube reviews die ik gekeken had. Ken eventjes niet meer herinneren welke sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
De dt880 is ook erg goed schijnt, je kan eens reviews opzoeken waar ze beiden getest worden.
Met 32 ohm kun je idd zonder versterker af.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Helaas heb ik persoonlijk geen ervaring met de Beyerdynamic DT 990 Pro's, maar zowel de DT 880's als de DT 770 Pro's zijn beide heel erg fijn voor gamen. Mijn game sessies bestaan voornamelijk i.c.m. de DT 880, maar ik zou ook zonder meer uit de voeten kunnen met de DT 770 Pro.

Nog een paar belangrijke punten over de verschillen:

- DT 770 Pro 32Ω versie hebben 'nep leren' oorpads en een kortere kabel van 1.6m. Zowel de 80Ω als 250Ω versie hebben velours oorpads en 3m snoer. Spec sheet
- DT 990 Pro heeft een gedraaide kabel. Spec sheet
- DT 880 (non Pro) is comfortabeler dan de bovenste twee, voor brildragers ook een plus. Spec sheet
- DT 990 Ed. Komt aardig in de buurt van de DT 880, maar mist naar mijn inzien het 'laag'. Spec sheet

De DT 880 zit iets boven je budget, maar dit model wil ook nog wel eens in de aanbieding zijn. Verder, qua geluidsbeeld, de DT 770 Pro is 'direct' voor een gesloten hoofdtelefoon, maar desondanks nog redelijk ruimtelijk. Voordeel is, zoals @SonataArctica ook al benoemd dat je nauwelijks omgevingsgeluiden zal horen. Zeker in games als PUBG of andere tactische games is dat absoluut een pluspunt. Hou je van Bass? dan zou ik zeker naar de DT 770 Pro kijken (80Ω). I.c.m. met je huidige geluidskaart op je moederbord hoef je qua aansturing geen problemen te verwachten. Een 250Ω versie zal misschien niet helemaal tot zijn recht komen, maar een 32Ω of een 80Ω versie zal prima werken. Qua Amp/Dac, probeer het eerst lekker zonder, pas richting de 250Ω heeft het soms (ook niet altijd) nut om naar andere oplossingen te kijken :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rlkz Bedankt voor je gedetailleerde antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 13:04
rlkz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:50:
- DT 770 Pro 32Ω versie hebben 'nep leren' oorpads en een kortere kabel van 1.6m. Zowel de 80Ω als 250Ω versie hebben velours oorpads en 3m snoer.
Die 'earkussens' (:+) kun je natuurlijk gewoon vervangen door een setje van velours als je pleather echt heel stom vindt :P
Pagina: 1