Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door Kurkentrekker op 03-06-2018 21:25 ]
Ik neem aan dat een mail tegenwoordig evenveel waard is als een aangetekende briefHet beste kun je je ontslag aankondigen in een persoonlijk gesprek met je leidinggevende. Na dit gesprek bevestig je het ontslag met een ontslagbrief. Deze kun je persoonlijk overhandigen, wil je zekerheid inbouwen dan kun je ervoor kiezen om de brief aangetekend te versturen. Neem in je ontslagbrief de volgende punten op:
Dat je het werk wilt opzeggen en eventueel de reden van je opzegging
Noem hierbij de opzegtermijn (staat als het goed is in je contract)
Op welke dag je het laatst zult werken
Hoeveel vakantiedagen je nog hebt en of je die wilt opnemen of laten uitbetalen
[ Voor 32% gewijzigd door President op 03-06-2018 21:27 ]
Verwijderd
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Sony A7 iv en wat recycled glas
De juiste quote zou moeten zijn: "Daar heeft de werkgever wel elke loonperiode netjes premie voor betaald". Voor de rest ben ik het eens met @Verwijderd.Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:10:
***en daar heb je wel elke maand netjes premie voor betaald. Die rechten wil je dus niet verspelen. only***
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Verwijderd
Is gewoon onderdeel van de beloning die je voor je arbeid krijgt. De werkgever draagt het af, omdat het een verplichte verzekering is, net als de premie voor bijv. AOW. De werkgever draagt ook de loonbelasting af, maar die betaal je toch ook echt zelf. Het is enkel gerelateerd aan jouw arbeid.Meubelmaker schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:26:
[...]
De juiste quote zou moeten zijn: "Daar heeft de werkgever wel elke loonperiode netjes premie voor betaald". Voor de rest ben ik het eens met @Verwijderd.
Well Ben het met je eens hoor maar mijn loon werd er niet hoger van toen de WW verder werd gemarginaliseerd.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:27:
[...]
Is gewoon onderdeel van de beloning die je voor je arbeid krijgt. De werkgever draagt het af, omdat het een verplichte verzekering is, net als de premie voor bijv. AOW. De werkgever draagt ook de loonbelasting af, maar die betaal je toch ook echt zelf. Het is enkel gerelateerd aan jouw arbeid.
Als we bijvoorbeeld de WW af zouden schaffen, dan worden de lonen gewoon hoger. Wat dat betreft is het broekzak - jaszak.
En voor de volledigheid: je hoeft niets te vertellen over je beweegredenen om weg te gaan als je dat niet wilt. Jij bepaalt wat je vertelt.Tommie12 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:09:
...Maar inderdaad, gewoon je directe baas aanspreken en het hem vertellen. Niet te veel emoties in trekken. Waarschijnlijk wil je baas nog wel een exit interview, en dan kan je meer vertellen.
Ik zet het spul tussen MO tags omdat TS dat ook heeft gedaan.pedorus schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:02:
Ik zou zelf dan ook niet wachten totdat er een contract getekend is ofzo (zegt ook niet zo veel, met een proeftijd kan dat sowieso per direct opgezegd worden, al gebeurd dat weinig).
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Niet nodig, gewoon per mail is afdoende. Even vragen of ze willen bevestigen voor ontvangst...Tommie12 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:09:
Toch even nakijken of dit volgens de wet per aangetekend schrijven moet, of dat een brief die voor ontvangst getekend wordt voldoende is.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Als je zeker bent van een contract en op goede voet staat met je manager/collega's is het prima om het nu al te doen zodat je manager alvast een sollicitatieprocedure kan opstarten. Zeker met de zomervakantie in het verschietVerwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:06:
Het is 3 juni ik zou nog 3,5 week wachten ivm opzegtermijnen.
Als alles al rond is met de nieuwe werkgever, is dit niet noodzakelijk het beste advies. Als je nu al opzegt, heeft oude werkgever wat meer tijd om vervanging en overdracht te regelen. Ligt natuurlijk sterk aan het soort werk (en werkgever), maar vroeg opzeggen kan goodwill kweken.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:06:
Nee.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:27:
[...]
Is gewoon onderdeel van de beloning die je voor je arbeid krijgt. De werkgever draagt het af, omdat het een verplichte verzekering is, net als de premie voor bijv. AOW. De werkgever draagt ook de loonbelasting af, maar die betaal je toch ook echt zelf. Het is enkel gerelateerd aan jouw arbeid.
Als we bijvoorbeeld de WW af zouden schaffen, dan worden de lonen gewoon hoger. Wat dat betreft is het broekzak - jaszak.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Nee; het werknemersdeel van de WW premie is jaren terug al afgeschaft, de stijging van netto salaris waar je over praat heeft toen dus al plaats gevonden.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:27:
[...]
Verwijderd
Minder zekerheid -》 hogere beloning. De markt regelt dat zelf. Het zal linksom of rechtsom gecompenseerd moeten worden. Je zult er niet rijk van worden, dat niet.unezra schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:33:
[...]
Nee.
Die WW premie is een verzekering. Het is zeker niet zo dat als zij €300 per maand per werknemer aan WW premie betalen, ieder werknemer er €300 per maand bij zou krijgen als de WW volledig zou stoppen.
Het is onvergelijkbaar met iets als pensioenpremie, dat wel degelijk een soort van spaarpot is. Het is een verzekering. Die werken wezenlijk anders.(Kijk maar eens naar je eigen verzekeringen. Een opstalverzekering is niet zo heel erg duur en de gemiddelde persoon kan niet na 30 jaar een huis kopen van zijn opstalverzekering. Yet, omdat er heel veel mensen zo'n verzekering hebben terwijl er relatief weinig aanspraak op word gemaakt, kan het uit.)
Het is overigens broekzak - vestzak, niet jaszak.
Inderdaad, dit dus.anboni schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:16:
[...]
Als alles al rond is met de nieuwe werkgever, is dit niet noodzakelijk het beste advies. Als je nu al opzegt, heeft oude werkgever wat meer tijd om vervanging en overdracht te regelen. Ligt natuurlijk sterk aan het soort werk (en werkgever), maar vroeg opzeggen kan goodwill kweken.
Verwijderd
Als je de garantie zou hebben dat de werkgever er goed op reageert dan zou dit inderdaad de beste optie zijn. Echter is die garantie er niet en loop je het risico twee maanden in een verziekte sfeer te zitten ipv één.ZieMaar! schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:35:
Ik zou zeker niet wachten tot de laatste dag. Dat van dat getekende contract is wel een goede, maar zodra dat het geval is zou ik zeggen. Heb je mooi de tijd om werk over te dragen, verlof te nemen als je dat wil, misschien kan je helpen zoeken naar een vervanger etc...
Ik geloof dat het belangrijk is om, als het kan, op een goede manier uit elkaar te gaan.
zsm ontslag aanzeggen. anders kun je nog langer wachten (als je huidige werkgever je houdt ad opzegtermijn)Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:06:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hoezo zou je dan in een verziekte sfeer zitten? Het is toch werk? People come, people go. Als er een verziekte sfeer komt door opzegging dan was die verziekte sfeer er waarschijnlijk toch al.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:58:
[...]
Als je de garantie zou hebben dat de werkgever er goed op reageert dan zou dit inderdaad de beste optie zijn. Echter is die garantie er niet en loop je het risico twee maanden in een verziekte sfeer te zitten ipv één.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Bij een beetje normaal bedrijf gebeurt dat echt niet hoor.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:58:
[...]
Als je de garantie zou hebben dat de werkgever er goed op reageert dan zou dit inderdaad de beste optie zijn. Echter is die garantie er niet en loop je het risico twee maanden in een verziekte sfeer te zitten ipv één.
[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 04-06-2018 11:07 ]
Have a wheelie good weekend!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq