Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdekool83
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-06 14:17
Hi,

Ik heb in mijn keuken spotjes laten plaatsen, de Hera R-684 met dimmer led sets (https://www.doeco.nl/asso...ra/_404_w_3483_4893_NL_1#).

Op dit moment kan ik deze alleen bedienen via een bijgeleverde afstandbediening, maar ik wil dit graag ook een verdieping lager onder aan de trap kunnen doen door middel van een schakelaar.

Ik heb het volgende aangeschaft:
- KAKU ACM-LV24 Mini 12-24 V LED dimmer (pricewatch: KlikAanKlikUit ACM-LV24 Mini 12-24 V LED dimmer
- KAKU Draadloze Wandschakelaar AWST-8802.

Nu begrijp ik niet zo goed waar ik de dimmer precies moet plaatsen. Zie hieronder de huidige set-up. Het lijkt erop dat ik sowieso wat draadjes uit elkaar moet halen, maar voordat ik het verkeerd doe vraag ik het liever eerst aan jullie. Benieuwd naar jullie reacties! :)

Plaatje LED verlichting incl trafo Afbeeldingslocatie: https://www.doeco.nl/userdata/artikelen/r-684-met-dimmer-led-sets-hera_4893_1_G.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door gdekool83 op 03-06-2018 19:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check de handleiding, zou ik zeggen. Dit plaatje is toch wel duidelijk?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cKBPXed.png

Ik zou hem zelf trouwens in plaats van de originele dimmer/afstandsbediening plaatsen, anders is het net alsof je twee waterkranen achter elkaar hebt zitten. De ene beïnvloed de ander. En of ze er beiden technisch tegen kunnen is ook nog maar de vraag.

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 03-06-2018 19:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdekool83
Room42 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:22:
Check de handleiding, zou ik zeggen. Dit plaatje is toch wel duidelijk?

[afbeelding]

Ik zou hem zelf trouwens in plaats van de originele dimmer/afstandsbediening plaatsen, anders is het net alsof je twee waterkranen achter elkaar hebt zitten. De ene beïnvloed de ander. En of ze er beiden technisch tegen kunnen is ook nog maar de vraag.
Dank voor je reactie. De handleiding heb ik gelezen, maar mijn led verlichting ziet er net weer wat anders uit waardoor ik draden uit elkaar moet halen. Zoals je schrijft zit er een originele dimmer in waardoor de originele afstandbediening werkt. Deze eruit slopen zorgt ervoor dat m'n nieuwe AWST-8802 de enige manier is om de verlichting te bedienen, dat is ook niet de bedoeling.

Het liefst vervang ik die originele afstandsbediening overigens door iets beters, iemand nog ideeën daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gdekool83 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:37:
[...]

Dank voor je reactie. De handleiding heb ik gelezen, maar mijn led verlichting ziet er net weer wat anders uit waardoor ik draden uit elkaar moet halen. Zoals je schrijft zit er een originele dimmer in waardoor de originele afstandbediening werkt. Deze eruit slopen zorgt ervoor dat m'n nieuwe AWST-8802 de enige manier is om de verlichting te bedienen, dat is ook niet de bedoeling.
Hoe had je dat naast elkaar gezien dan :? Wat ik zeg, het is dan net alsof je twee waterkranen op dezelfde leiding hebt zitten. Als de eerste dicht zit, kan de tweede niks meer beginnen. Je kunt beter kiezen voor een van beiden systemen. Ze parallel aansluiten is overigens ook geen optie.
Het liefst vervang ik die originele afstandsbediening overigens door iets beters, iemand nog ideeën daarvoor?
Misschien is een KAKU ACM-LV24 Mini 12-24 V LED dimmer iets voor je? :+ Nee, serieus. Wat mankeert er nu aan de originele dimmer dan dat je deze wilt vervangen? Ik bedoel, wat hoop je te bereiken?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdekool83
Room42 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:49:

Misschien is een KAKU ACM-LV24 Mini 12-24 V LED dimmer iets voor je? :+ Nee, serieus. Wat mankeert er nu aan de originele dimmer dan dat je deze wilt vervangen? Ik bedoel, wat hoop je te bereiken?
Dit had ik in mijn openingspost gezet: "Op dit moment kan ik deze alleen bedienen via een bijgeleverde afstandbediening, maar ik wil dit graag ook een verdieping lager onder aan de trap kunnen doen door middel van een schakelaar."

Dit omdat ik nu in het donker naar beneden moet (woon in appartement waarbij de slaapkamer op de onderste verdieping zit) aangezien de huidige afstandbediening in de keuken blijft liggen. En de huidige ledverlichting in de plaats van een door een wandschakelaar aangestuurde lamp is gekomen.

Als er van HERA andere opties zijn, kan dat ook. Tot zover had ik alleen een andere afstandbediening van hen gezien en die lost mijn probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gdekool83 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:07:
[...]

Dit had ik in mijn openingspost gezet: "Op dit moment kan ik deze alleen bedienen via een bijgeleverde afstandbediening, maar ik wil dit graag ook een verdieping lager onder aan de trap kunnen doen door middel van een schakelaar."
Ja, dat snap ik maar je verzoek is gewoon niet logisch. Twee dimmers op dezelfde lijn gaat niet werken. Is dat de reden dat je niet reageert op het eerste deel van mijn vorige post?

Je kunt tot 6 afstandsbedieningen op de ACM-LV24 aansluiten. Dan plaats je er toch ook gewoon eentje boven? En dan laat je de originele afstandsbediening weg.
Als er van HERA andere opties zijn, kan dat ook. Tot zover had ik alleen een andere afstandbediening van hen gezien en die lost mijn probleem niet op.
Ik neem aan dat je dit wel goed onderzocht hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdekool83
Bedankt voor je reacties @Room42 . Wat voor jou niet logisch is, is voor iemand zoals ik die nog niet zo thuis is in deze dingen minder logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gdekool83 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:38:
Bedankt voor je reacties @Room42 . Wat voor jou niet logisch is, is voor iemand zoals ik die nog niet zo thuis is in deze dingen minder logisch.
Dat is geen enkel probleem en dat mag je gewoon zeggen, als je iets niet weet. Dan kunnen we (hoewel dit een dialoog geworden is ;)) daarop uitweiden. Maar ik ken je niet en kan ook niet aan je zien of en hoe de tekst aankomt bij je.

Waar kan ik nog bij helpen om het helderder te maken? Wil je dat ik even een tekeningetje schets? Of nog iets toelichten?

Pagina: 1