Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming Desktop 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mastoyer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo Tweakers,
Gewoon een net 17 jaar ouder jongen hier die zijn eerste echte gaming pc in elkaar wil zetten. Ik heb geen enkele ervaring en onderdelen.... Maar ik ben er van overtuigd dat ik met jullie hulp wel verder kom, hoop ik.
Zoals in de titel heb ik een tijdje op gespaard en heb ik een budget van 1500 euro voor deze pc. Over dat budget kan ik amper, misschien kan ik max 100 er boven maar dat is het dan ook wel. Ik hoop dus dat er iemand snel op mij reageert met een reactie!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer gebruiken om te gaan gamen natuurlijk op de beste settings, ook wil ik de computer voor gewoon gebruik gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1500 euro misschien iets erover. Dit is voor alles, het besturing systeem (waarschijnlijk Windows 10), de computer zelf en de extra's zoals een misschien twee schermen, een toetsenbord en muis.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb helemaal niks, dit word mijn aller eerste Desktop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen flauw idee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb hiervoor geen enkele voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het meeste wat ik wens heb heb ik opgenoemd. Misschien twee schermen als dat mogelijk is anders uitbreid mogelijkheden dat ik in de toekomst een tweede kan kopen, maar het op de hoogste settings kunnen spelen van de nieuwste games is momenteel belangrijker.

Ga je overklokken?
Ik weet niet hoe overklokken werkt, maar als het simpel te doen is zonder dat ik er een dag aan kwijt ben zou ik het wel doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
De meeste waarde voor mijn geld lijkt mij genoeg. Ik denk dat ik met dit budget een Desktop kan krijgen waarmee ik alle nieuwere spellen op de hoogste settings kan spelen b.v.b. Overwatch. Het zou ook chill zijn als hij er uiteindelijk cool uit ziet. Ik vind het zwart-rood kleuren combinatie mooi en het past bij mijn bureau (voor als die informatie van pas komt). Het zou ook fijn zijn als er mogelijk twee schermen op kunnen en of een tweede scherm in het budget zit.

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Eigen inzet wordt wel verwacht, dus wat heb je zelf al bedacht hoe het eruit gaat zien?

Eventuele inspiratie kan je halen uit reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:50
Ik ben zelf ook 17 en denk dat je de meeste games prima op high-ultra kan spelen op prima FPS, zit zelf ook met veel budget issues.
Wat voor spellen speel je? En dus hoeveel Hz wil je? Hoeveel inch moet het scherm zijn? Welke resolutie?
Zelf ben ik niet geheel fan van 2 beeldschermen bij een gaming pc, want het is gewoon weg irritant als ze niet de zelfde resolutie zijn en ook niet geheel fijn als ze niet dezelfde refreshrate hebben. Zelf heb ik een 21:9(3440x1440 @100Hz) scherm wat met de juiste software(DisplayFusion zodat ik de ruimte beter kan verdelen) beter is dan 2 schermen naar mijn mening.
Stel zelf ook een lijstje samen, als processor raad ik een Ryzen 2xxx aan en een B350 moederbord, moet je ook nog beslissen hoe groot je PC moet zijn (mITX, mATX of ATX).

• Mastoyer
Horatius schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:13:
Ik ben zelf ook 17 en denk dat je de meeste games prima op high-ultra kan spelen op prima FPS, zit zelf ook met veel budget issues.
Wat voor spellen speel je? En dus hoeveel Hz wil je? Hoeveel inch moet het scherm zijn? Welke resolutie?
Zelf ben ik niet geheel fan van 2 beeldschermen bij een gaming pc, want het is gewoon weg irritant als ze niet de zelfde resolutie zijn en ook niet geheel fijn als ze niet dezelfde refreshrate hebben. Zelf heb ik een 21:9(3440x1440 @100Hz) scherm wat met de juiste software(DisplayFusion zodat ik de ruimte beter kan verdelen) beter is dan 2 schermen naar mijn mening.
Stel zelf ook een lijstje samen, als processor raad ik een Ryzen 2xxx aan en een B350 moederbord, moet je ook nog beslissen hoe groot je PC moet zijn (mITX, mATX of ATX).
Dankje voor je reactie. ik speel veel Overwatch, maar ik weet niet wat de hoeveelheid Hz doet aangezien ik nog nooit iets gedaan heb met het in elkaar zetten van een computer, behalve dan dat ik de laatste paar dagen wat builds aan het bekijken ben. De grote van het scherm maakt eigenlijke niet uit ik zat zelf wel te denken rond de 23 inch voor de diameter ervan (ik weet niet wat de lengte en breedte dan zijn. de resolutie maakt mij niet uit, ik zit te denken aan 1080p. Als ik dan twee schermen zou nemen zouden ze trouwens ook dezelfde zijn. Over de lijst wist ik eerlijk gezegd gewoon niet wat ik moet pakken. Ik denk namelijk dat ik rond de prijs voor de computer zelf 1200+/- kan betalen aangezien ik nog een scherm zeker en een besturing systeem moet kopen en wat kleine dingen. Maar wat ik voor 1200 euro voor onderdelen moet kopen weet ik dus echt niet. De namen Ryzen 2xxx en een B350 zeggen mij bijvoorbeeld amper wat (behalve dat ik een beetje weet bij welk soort onderdeel ze horen dankzij het opzoeken van vele builds). De grote van de pc maakt niet uit want ik heb geen probleem met te weinig ruimte. Misschien kan ik een van die builds die mijn aandacht trekt posten.... Wacht hoe kan ik zo'n built toevoegen? Want die knop hieronder is weg..

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:50
lees de DAA even

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:14
Dit is een kikke build die super goed presteert, er goed uitziet en niet al te veel lawaai zal maken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 245,-€ 245,-
1Asus Prime B360-Plus€ 84,90€ 84,90
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G€ 489,-€ 489,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,51€ 81,51
1be quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 156,-€ 156,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.281,73

Presteert echt heel goed.

Als randapparatuur zou je bv dit kunnen nemen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V277 Zwart€ 201,25€ 201,25
1Cooler Master Devastator 3 (Qwerty US)€ 29,99€ 29,99
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,24

Mooi grote monitor met prachtige kleuren en een goede refresh rate, verder degelijk maar niet speciaal bijzondere muis/toetsenbord combinatie en hetzelfde geld voor de headset.

T ziet er met goede kabelmanagement zeker goed uit, het voldoet alleen niet aan je kleuren voorkeur. Als je dit wel wilt dan zul je de wat duurdere varianten van de moederbord en grafische kaart moeten pakken, maar hierdoor gaat of de prijs omhoog, of de kracht van je PC omlaag.

Al met al lijkt me dit een aardig goede PC :)

Misschien later een keertje een extra HDD toevoegen, maar 500GB SSD is zeker voor in het begin genoeg, als je vanaf scratch komt

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:58
Giedo18 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:20:
Dit is een kikke build die super goed presteert, er goed uitziet en niet al te veel lawaai zal maken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 245,-€ 245,-
1Asus Prime B360-Plus€ 84,90€ 84,90
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G€ 489,-€ 489,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,51€ 81,51
1be quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 156,-€ 156,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.281,73

Presteert echt heel goed.

Als randapparatuur zou je bv dit kunnen nemen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V277 Zwart€ 201,25€ 201,25
1Cooler Master Devastator 3 (Qwerty US)€ 29,99€ 29,99
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,24

Mooi grote monitor met prachtige kleuren en een goede refresh rate, verder degelijk maar niet speciaal bijzondere muis/toetsenbord combinatie en hetzelfde geld voor de headset.

T ziet er met goede kabelmanagement zeker goed uit, het voldoet alleen niet aan je kleuren voorkeur. Als je dit wel wilt dan zul je de wat duurdere varianten van de moederbord en grafische kaart moeten pakken, maar hierdoor gaat of de prijs omhoog, of de kracht van je PC omlaag.

Al met al lijkt me dit een aardig goede PC :)

Misschien later een keertje een extra HDD toevoegen, maar 500GB SSD is zeker voor in het begin genoeg, als je vanaf scratch komt
K cpu op een B360 heeft wat uitleg nodig.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, je timing is minder dan optimaal. Zowel werkgeheugen als videokaarten zijn nog steeds belachelijk duur. Verder komen ergens dit jaar nieuwe videokaarten. Wanneer? Geen idee. Er wordt veel geroepen, maar weinig concreets. Verder zou ik niet verbaast zijn als Nvidia eerst is en de hoofdprijs gaat vragen.

Dan kan je voor €1500 een aardige PC kopen, ondanks de inflatie in prijzen. Ik heb opzettelijk iets samengesteld dat meer richting wat fijne luxe gaat. Kleine zaakjes die je op termijn beter gaat waarderen naarmate je langer een lid van "the glorious PC gaming master race" bent. ;)

-Een hexacore CPU is in 2018 echt geen overbodige luxe meer.
-Een relatief goedkoop maar goed bordje. Hou er wel rekening mee dat deze CPU niet out of the box werkt met dit bordje. Het bordje haar bios moet geflashed worden. Dat kan je bij de betere winkels voor een paar euro laten doen.
-RAM is hardstikke duur, maar het kan niet anders. Het zal waarschijnlijk nog wel wat langer duur blijven. Ryzen CPU's presteren beter met snellere RAM, waardoor ik een sneller 3000MHz setje pak. Hierboven neemt de winst af tenzij je een extreem dure videokaart koopt. Verder zijn die setjes nog veel duurder.
-Een RX580 8GB zal voorlopig nog voldoende zijn.
-Hiernaast een 144Hz monitor met Freesync. Freesync is AMD technologie die voorkomt dat je last krijgt van tearing. Zeker voor shooters is dit erg fijn om te hebben.
-Een goede kast mag niet ontbreken.
-Een 2TB HDD en een 250GB SSD ook niet. Op de SSD zet je W10 en je meest gespeelde games, de rest op de HDD. Een SSD is namelijk veel, veel sneller maar heeft beperkte opslagcapaciteit. Eventueel zou je nog een 500GB SSD kunnen overwegen.
-Een uitstekende kwaliteitsvoeding, zodat je PC niet ontploft. Zeker geen overbodige luxe.
-Als laatste een muis en toetsenbord. Ik pak opzettelijk wat duurdere keuzes. Een goede gaming muis helpt je echt met shooters. Ik kan me nog jaren geleden herinneren dat ik met een crappy muis, schooters speelde en willekeurig miste. Bleek dat de sensor zo slecht was dat mijn mikpunt steeds verschoof. Nu zal het niet zo erg meer zijn, maar een beetje gaming muis is ook fijn om langere tijd vast te moeten houden. Daarnaast een mechanisch toetsenbord. Ja, ze zijn duur, maar ze typen geweldig en zijn ook erg geschikt voor gaming. Dit omdat je de toetsen niet ver hoeft in te drukken en ze een zeer duidelijke reactie geven als je ze indrukt. Verder gaan deze dingen zo tien jaar mee en maken ze dat heerlijke mechanische typegeluid. :*)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 217,90€ 217,90
1Asus Prime B350-Plus€ 84,-€ 84,-
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 338,27€ 338,27
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,-€ 60,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 61,-€ 61,-
1Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart€ 229,-€ 229,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 77,35€ 77,35
1Logitech G413 (Qwerty US) Zwart€ 89,99€ 89,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 166,95€ 166,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.470,41

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Mastoyer
Dankje voor jullie hulp! Ik denk dat ik uiteraard effe ga wachten tot de prijzen wat gezakt zijn, en dat ik dan ga kijken welke onderdelen ik ga gebruiken van wat jullie me gegeven hebben. zeer bedankt.
Pagina: 1