Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans-Peter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 21:23
Hallo, graag hoor ik jullie mening over deze samenstelling :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding (uit de lijst) en HDD's heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte Aorus H370 Gaming 3 WiFi€ 130,95€ 130,95
1Nvidia GeForce GTX 1070 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,51€ 81,51
1be quiet! Dark Rock 4€ 50,79€ 50,79
1Kingston HyperX Fury HX426C16FB2K2/16€ 169,-€ 169,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 816,15

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Advies over de bovenstaande build?
Zijn al deze componenten compatibale met elkaar?
Wat zouden jullie anders doen?

Nog een extra vraagje; Klopt het dat dit moederbord maximaal 2,666GHz clock speed memory aan kan of zou ik ook een 3,2GHz kit kunnen nemen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
Imo een prima build, heb er weinig aan toe te voegen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Neem een andere voeding. Ook deze 550w Seasonic is maar als 400w te gebruiken door de videokaart limiet van 225w. Goede alternatieven zijn de Bitfenix Whisper BWG550M en be quiet! Straight Power 11 550w. Iets goedkoper en kwalitatief weinig minder is de Cougar GX-F 550w.
Ruim 130 piek voor een H370 is veel en lees nergens dat je de extra features tov een B360 gaat gebruiken.
De nVidia FE zou ik passeren behalve als je op zoek bent naar een videokaart die veel geluid maakt.

Edit: de voeding heb je blijkbaar al. Vraag Seasonic of ze kosteloos een 2e PEG kabel opsturen zodat de voeding iig als 550w is te gebruiken

[Voor 13% gewijzigd door Uszka op 03-06-2018 18:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:13
Waarom de 1070 Ti founders edition? De koeling daarvan is niet geweldig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans-Peter
Uszka schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:06:
Neem een andere voeding. Ook deze 550w Seasonic is maar als 400w te gebruiken door de videokaart limiet van 225w. Goede alternatieven zijn de Bitfenix Whisper BWG550M en be quiet! Straight Power 11 550w. Iets goedkoper en kwalitatief weinig minder is de Cougar GX-F 550w.
Ruim 130 piek voor een H370 is veel en lees nergens dat je de extra features tov een B360 gaat gebruiken.
De nVidia FE zou ik passeren behalve als je op zoek bent naar een videokaart die veel geluid maakt.

Edit: de voeding heb je blijkbaar al. Vraag Seasonic of ze kosteloos een 2e PEG kabel opsturen zodat de voeding iig als 550w is te gebruiken
Ik heb een foutje gemaakt in mijn lijst. Het is eigenlijk deze:
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95

In plaats van:
1Seasonic Focus Plus 550 Platinum€ 91,-€ 91,-

Heeft deze hetzelfde probleem?
Nat-Water schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:09:
Waarom de 1070 Ti founders edition? De koeling daarvan is niet geweldig.
Ik vind het een mooie kaart, maar jullie zouden dus eerder een versie met andere koeling nemen.
Is een founders edition echt veel luider dan bijvoorbeeld een MSI of een ASUS kaart?
Is een 1070 Ti niet een beetje overkill voor deze build, of vinden jullie deze goed te combineren met een I5-8400?

[Voor 13% gewijzigd door Hans-Peter op 03-06-2018 20:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Heeft hetzelfde probleem met daarnaast nog een issue. Gaat slecht om met sterk wisselende loads van high-end videokaarten als de Vega 64 met abrupte uitval tot gevolg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans-Peter
Uszka schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:48:
Heeft hetzelfde probleem met daarnaast nog een issue. Gaat slecht om met sterk wisselende loads van high-end videokaarten als de Vega 64 met abrupte uitval tot gevolg.
Waarom wordt deze voeding aanbevolen door Hardware.info en zie ik geen negatieve reviews op Tweakers?
Zijn er misschien batches geweest met deze error, die ze inmiddels hebben verholpen?
En wat is een PEG kabel precies?

Nog een extra vraagje; Klopt het dat dit moederbord maximaal 2,666GHz clock speed memory aan kan of zou ik ook een 3,2GHz kit kunnen nemen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee