Toon posts:

DevFS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb kernel 2.4.6 vandaag een gecompileerd en hij werk prefect.
Maar ik heb een probleem met DevFS.
Als ik dit aanschakel in de kernel en dan reboot dan kan hij de root partitie niet meer vinden. Dan kom je in de repair console terecht waar je niks kunt doen. Niks heeft nut.
Heeft iemand een idee hoe je dit kunt veranderen??

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

DevFS gebruikt een andere manier om je /dev/ in te delen. Om de overstap makkelijker te maken kun je het beste een link maken van je 'echte' rootpartitie (bijv. /dev/hda1) naar het device waarmee devFS het beschrijft, iets als /dev/hd/1/1 of zo. De precieze link zul je zelf even moeten opzoeken, aangezien ik nog nooit devFS heb gewerkt.

/me ben benieuwd naar verdere ervaringen!

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe maak je een link terwijl je /dev dir nog niet is ingericht? Ik heb nog steeds de oude /dev dir. Ik weet dus niet wat voor link dat moet worden

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
zorg dat je automount devfs aan hebt in je kernel
geef op de lilo prompt de optie mee: root=/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part5
(waar part5 /dev/hda5 volgens oude systeem is)
zorg ook dat je devfsd als eerste start na de kernel boot (rcS oid)

Of lees deze even door:
http://cvs.linuxfromscratch.org/index.cgi/hints/devfs.txt?rev=1.2&content-type=text/x-cvsweb-markup

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.