Welke NAS? i.c.m. TV

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik heb thuis 2 televisies staan, een sony 65xe9005e (Android TV) en een LG OLED65C8. (geen android tv)

Ik wil vanaf beide televisies films kunnen benaderen vanaf het netwerk en dan ook films met H265 codec kunnen afspelen.

Heb thuis een 200mb aansluiting.

Ik zie dat je een simpele NAS kan kopen die puur als opslag dient, maar ik zie ook NAS apparaten die ingebouwde transcoding hebben, zelfs voor h265.

Mijn vraag is eigenlijk, heb ik er 1 met h265 transcoding nodig of niet persee? volgens mij zijn de tv's die ik heb ook in staat om de h265 bestanden te transcoden?

Ik kan goedkoop een WD my Cloud op de kop tikken of voor een DS118J gaan en zelf een schijf kopen, maar dat zal toch 2x zo duur zijn. Het mag iets duurder zijn als het maar goed werkt

Iemand enig idee of aanvullingen op mijn verhaal? :9

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:56
Beide apparaten die je noemt hebben dezelfde CPU.
Echter deze is niet heel krachtig wat noodzakelijk is voor Plex.

Op de DS118J kan je geen plex installeren is unsupported.
https://nascompares.com/2...8j-realtek-rtd1296-issue/

• Mr.Joker
bedankt @leonbong via die link zie ik een aantal modellen die worden ondersteund, er zitten er ook een aantal tussen met 512MB en/of een dual core processor. Is dat wel krachtig genoeg?

• Mr.Joker
Ik denk dat ik gewoon voor een simpele NAS ga. Voor mij is het puur om bestanden via het netwerk te benaderen vanaf mijn televisies. Deze televisies kunnen ook H265 transcoden, dus het heeft voor mij denk ik niet persee nut om een NAS te vinden die ook met behulp van plex kan transcoden als ik het goed begrijp...

Hoor het graag als ik er naast zit.

Als ik 4k Content kijk zal het via nieuwsgroepen binnengehaald worden op mijn iMac.

Zou ik niet een mediaserver op mijn iMac kunnen draaien of een externe USB kunnen koppelen aan mijn iMac die ik gebruik om de downloads in op te slaan en deze toegankelijk te maken op het netwerk?

[ Voor 28% gewijzigd door Mr.Joker op 04-06-2018 16:10 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Ligt er een beetje aan wat je wilt.
Je kunt gewoon een NAS als "domme" opslag gebruiken. En dan via DLNA een menu structuur benaderen vanaf je TV.

Dit werkt. En je TV neemt het decoderen op zich.
Maar je krijgt dan geen mooie plaatjes. En een overzicht wat je al gezien hebt.
Hiervoor gebruik je programmas zoals Kodi of Plex

Kodi is er niet voor de LG. Maar Plex wel.
Plex wil echter wel transcoderen. Dus heb je een NAS nodig die dit kan.
Of je installeert. Xplay. Dit is een Plex compatible app. Die beschikbaar is voor LG tv;s
Deze leest je Plex library uit. En kan films afspelen zonder transcoderen.
Ik gebruik dit nu icm een LG B6 en Syno DS215J.

ECHTER: sommige subs moeten nog getranscodeerd worden. En dat kan mijn NAS niet aan.
Dan is het zelf subs zoeken of zonder kijken.
Mijn volgende NAS gaat iig wel ondersteuning krijgen voor transcoderen.

Houdt wel rekening er mee dat Syno officieel alleen Transcoderen ondersteund vanuit de eigen apps.
Dus met Plex ben je afhankelijk van de ontwikkelaar en je CPU etc.

Ook dien je rekening te houden dat zowel je TV als NAS waarschijnlijk 100mb zit.
Ik heb films die UHD, HDR, X265 met hoge bitrate zijn. Die niet afspelen via de NAS.
Maar wel rechtstreeks vanaf USB. (al spelen de meeste prima af. maar gewoon een heads up).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.