Minitab (incl. functionaliteiten) op macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de software minitab. Werkt deze goed op macbook pro? Het is bedoeld voor trainingsmateriaal. Ik heb vernomen dat wanneer je minitab op macbook download niet alle functionaliteiten werken (op de OS).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een trainingsprogramma (via minitab) goed met alle functionaliteiten op een macbook pro werkt.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groet,
Noelle

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 14:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor Minitab heb je WIndows nodig er is geen versie voor macOS. Zodra je Windows kan gebruiken (eventueel via Bootcamp, Parallels of Fusion), is het volledig gebruiken ervan geen probleem denk ik. Ik moet overigens zeggen dat ik alleen nog versie 16 op een Windowscomputer heb draaien, ik weet dus niet zeker of de actuele versie goed in een VM zou werken (ze gebruiken een beetje een nare licentiecontrolesoftware, die wellicht eens wat problemen kan geven).

Het zou via Windows ook in VM moeten werken, volgens Minitab.

[ Voor 37% gewijzigd door begintmeta op 03-06-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
Moet je Minitab voor een cursus hebben ? We gebruiken het hier ook op het werk, maar mij veel te beperkt, vooral qua dataset. Het wordt erg traag op een gegeven moment.

Als het nodig is om bv. een probability plot te maken (dus in hoeverre je een normale verdeling je in je data hebt) zou ik Matlab aanraden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Minitab is tegenwoordig niet meer een gangbare keuze, dus ik neem aan dat het inderdaad specifiek voor die cursus wordt gebruikt, of dat het gaat om processen waar men nog met Minitab werkt.

Alternatieven zijn er natuurlijk genoeg, gratis/open source R, Python met SciPy, PSPP, octave, julia... en commercieel, zoals het genoemde matlab, SAS, Stata, mathematica, SPSS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
@Verwijderd op zich is het altijd interessant als je de concrete uitkomst beschrijft, is het gelukt?