macro toetsen keyboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-02-2024
Mijn vraag
kun je op macro toetsen ook actie's instellen zoals CTRL C, CTRL V en ALT 248?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik wilde de sharkoon skiller pro kopen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb verschillende reviews bekeken en verschillende video's over het instellen van macro's. ik zie alleen hoe de standaard acties toegewezen worden of hoe je tekst (toetsen combinaties) toevoegt aan een macro. nu lijkt dat het antwoord te zijn, maar het gaat echt om CTRL C en ALT 248 waarbij de control (of alt) ingedrukt moet blijven worden. zou iemand dit eventueel kunnen testen?

extra:
voor mijn opleiding kopieer ik veel informatie, voornamelijk gegevens van wetenschappelijke artikelen volgens APA norm. ook type ik vaak tekens zoals graden, microliter en alfa en beta tekens. dit zou sneller kunnen met macros in plaats van met het ALT systeem.

Beste antwoord (via jeff3456 op 09-06-2018 13:57)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03

rdejongjr

Gnome

Als het wat simpelere opdrachten zijn is clavier+ misschien wat voor je?
kun je zeer gemakkelijk bijvoorbeeld je numpad knoppen speciale caracters of toetscombinaties laten maken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:19
Ja, dit kan. Of het specifiek met Sharkoon software kan weet ik niet, maar met Razer software in ieder geval wel. Wat ook handig is als je de apa normen moet hanteren, is om Latex te leren gebruiken.

Deze compileertaal heeft ingebouwde packages voor oa. apa referenties, maar ook speciale tekens zoals graden kun je een commando voor instellen zodat je deze niet telkens via de unicode-combinatie hoeft te typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

En anders pak je autohotkey toch? Elke mogelijke input actie is daarmee te scripten en op te roepen met toetsen(combinaties)

Onafhankelijk van merk toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Los van de bovenstaande opties, in Word kan je math autocorrect aanzetten ook buiten formule velden: https://support.office.co...f8#__use_math_autocorrect. Als je dit doet kan je simpelweg \alpha, \beta, \degree gebruiken voor zulk soort tekens. Helaas kent Powerpoint die optie niet, dus daar heb ik mijn meest gebruikte handmatig maar toegevoegd.

Overigens begrijp ik niet precies hoe de APA norm hier bij hoort. Word kan dat ook overigens met referenties, al moet ik toegeven dat zonder externe programmas de Word referenties toch wat meer gedoe blijven om netjes te gebruiken. Voor mij echter nooit genoeg extra gedoe geweest om de switch naar Latex te maken, ze hebben allebei hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-02-2024
@nino_070 thanks, ik zal eens uitzoeken hoe latex precies werkt!.
@rdejongjr autohotkey wat een top programma!. heb er het volgende van gemaakt;

^y::
Send, β
return

andere toets input kon ingesteld worden door {F12} (op de plek van ^y) maar dit werkt niet bij mij. ^F12 werkt wel maar ik wil niet de ctrl knop indrukken, maar gewoon meteen F12. en dat wil ik straks ook voor een macrotoets, weet jij toevallig hoe dat moet?

en @Sissors heb meteen automath toegepast in word, ook zo'n geweldige optie waar je nooit iemand over hoort.

^z::
Send, zeer bedankt allemaal!!
return

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Als het wat simpelere opdrachten zijn is clavier+ misschien wat voor je?
kun je zeer gemakkelijk bijvoorbeeld je numpad knoppen speciale caracters of toetscombinaties laten maken.
Pagina: 1