CADCAM planning systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-07 20:37
Dag heren (en dames?),

Een collega van me is bezig met CAD CAM toegepast in de tandheelkunde. Daarvoor gebruiken we een Dicom CT scan en vervolgens 2 .stl bestanden, die via een software programma (sky blue plan) worden samengevoegd. Hier wordt de planning op gemaakt en vervolgens wordt een .stl bestand geexporteerd voor de 3d printer.

Zijn oude pc heeft het loodje gelegd en we zijn opzoek naar een nieuw systeem dat voldoet voor hem.

Het renderen hebben we getest op mijn ryzen 1600x + geforce 1080 en dat werkt prima. Samen met wat toevoegingen uit de nieuwe best buy guides kom ik op onderstaand lijstje. Echter vind ik het lastig om te bepalen wat zijn toekomstige bottle neck gaat zijn gezien het doeleinde van de pc, dus vandaar de hulpvraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
zie intro, daarnaast vind hij het vast leuk om een spelletje te gaan spelen. zou geen probleem moeten zijn als ik naar de specs kijk.
Het doel blijft echter renderen van die .stl bestanden, dus als jullie daaromtrend adviezen hebben en dan is het meteen een dubbelcheck voor de onderdelen, maar dat moet wel snor zitten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het moet werken, richtprijs waar ik me op gezet heb is max 2000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord en monitor gaan mee. scherm is 1080p 60hz

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
voeding 650watt heb ik nagerekend. Komen met OC modus op de 1080 uit op 533w (via de rekenmodule van cooler master). Dus waarschijnlijk handig om iets over te houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar ryzen. maar voor een goede reden stap ik graag over naar intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
32 GB ram wordt aanbevolgen door de fabrikant van de software

Ga je overklokken?
waarschijnlijk niet meer dan de OC button die bijgeleverd wordt in de software

Wat verwacht je van ons?[i]
eigenlijk al beantwoord.
PC z'n hoofddoel is renderen. zijn er dingen in mijn lijstje die we kunnen aanpassen waardoor hij dit efficienter gaat doen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 316,-€ 316,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 143,51€ 143,51
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 619,30€ 619,30
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Fractal Design Define C TG€ 83,01€ 83,01
1TP-Link TL-WDN4800€ 31,63€ 31,63
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 402,66€ 402,66
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.864,91

Alvast bedankt boys,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wat noem jij renderen? plaatjes maken van de stl bestanden? Of gaat het meer om het omzetten van de dicom naar de stl's?

Kijk iig even op jouw cpu wat de belasting is tijdens deze bewerkingen. Als niet alles cores belast worden kun je soms beter een intel cpu nemen met hoger coresnelheid (8700k)

Ik geloof dat er binnenkort een anniversary intel 6 core aankomt die al vanuit de fabriek op hoge clocks loopt, ideaal voor cad/cam en aanverwante zaken lijkt me...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppitz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-07 20:37
maratropa schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:30:
wat noem jij renderen? plaatjes maken van de stl bestanden? Of gaat het meer om het omzetten van de dicom naar de stl's?

Kijk iig even op jouw cpu wat de belasting is tijdens deze bewerkingen. Als niet alles cores belast worden kun je soms beter een intel cpu nemen met hoger coresnelheid (8700k)

Ik geloof dat er binnenkort een anniversary intel 6 core aankomt die al vanuit de fabriek op hoge clocks loopt, ideaal voor cad/cam en aanverwante zaken lijkt me...
Bedoeling is Dicom bestanden inladen, CT bewerking in de DICOM, twee verschillende externe .stl bestanden toevoegen, waarop een berekening gemaakt kan worden voor een mal, die als .stl bestand wordt geëxporteerd. Dit uitprinten via 3D printer.

Net getest op de Ryzen: op alle cores zitten pieken bij het inladen en bewerken. (probs voor de schrijvers van het programma). Dus heb ik dan meer aan #cores, of aan kloksnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@puppitz ok dus geen renderen in de klassieke zin ;) Of noemt het programma het zo?

Ik heb heb zelden apps gezien die met omzetten van 3d bestanden of het laden en exporteren van stl's supergoed multithreaded zijn, over het algemeen zou ik zeggen, meer mhz is beter.

Maar zijn er wachtmomenten in deze workflow? Zo ja welke zijn dat, en waar moet ik dan aan denken?(als er geen echte wachtmoment zijn maakt het natuurlijk allemaal minder uit)

Wat geeft de totale cpu load aan min/max tijdens zo'n wachtmoment?

specs