Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround PC plus PLEX trancoding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC staat al een jaar of 6 te pruttelen en de laatste tijd begin ik me er aan te irriteren. Vastlopers bij zware belastingen, transcoden verloopt langzaam. Grootste pijnpunt is de CPU die PLEX niet kan bijhouden als ik een stream beneden wil bekijken. Dus tijd voor een nieuw systeem. Geen overdreven gedoe. Belangrijkste taken zullen zijn :
  1. webbrowsen
  2. Downloaden
  3. Functioneren als PLEX server inclusief transcoden
  4. Een casual game op zijn tijd FPS. Dus mogelijkheid om later een videokaart erbij te prikken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €600 (exclusief Windows 10)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de randappatuur. Opslag is aanwezig en wordt overgeplaatst vanuit de oude PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1x Moederbord
1x CPU
1x Geheugen
1x Voeding (oude voeding gaat er niet bij)
1x Kast

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeuren, nee. Niet bepaald. Omdat het transcoden het ding is waar bij mij de meeste irritatie ontstaat ben ik van de PLEX support page uitgegaan. Minimum eisen voor 4K transcoden is een Intel Core I7 3.2 Ghz. Dus van daaruit deze build opgesteld. Ik ben weg gebleven bij AMD omdat ik niet up to date ben met de huidige processors. Ik sta er wel voor open en zal een AMD build samenstellen als iemand een idee voor een AMD CPU heeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen. Afgezien van de transcoding eis voor PLEX. De games die ik af en toe speel zijn old school FPS (Quake 2, Duke Nukem) dus dat kan ik af met de Intel UHD Graphics 630. In de toekomst kan daar wel een simpele kaart bij voor wat nieuwere games maar ook dan Ultra settings @ tichmiljoen frames per second worden er niet verwacht.

Ga je overklokken?
Nee. Straight out of the box en gaan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn kennis is niet up to date. Ik heb hulp nodig met de volgende overwegingen :

Is de CPU krachtig genoeg voor transcoden en wat lichte taken ernaast ? Of is dit volledige overkill en ben ik weer aan het overdrijven? Qua prijs zit mijn suggestie wel goed dus iets overcapaciteit vind ik niet erg. Bovenstaande taken voor €100 minder zou een aanpassing rechtvaardigen. Dit is een Intel build. Kan ik hetzelfde bereiken met AMD voor minder? Ook hier voor €100 minder ga ik aan de slag. Daarnaast ben ik huiverig voor het gekozen geheugen. Ik vermoed dat de vastlopers van mijn huidige pc te wijten zijn aan de compatibiliteit tussen geheugen en rest van het systeem. De huidige keuze is gebaseerd op de QVL van het moederbord. Een dubbelcheck zou op prijs gesteld worden.

Huidige setup bij openen topic :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 269,-€ 269,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 47,-€ 47,-
1Thermaltake Versa H22 Zwart€ 36,-€ 36,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 77,35€ 77,35
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 168,-€ 168,-
1Corsair VS350€ 34,95€ 34,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,30

Alle reacties

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 06:25
Plex hoeft niet te transcoderen. Dit gebeurt alleen als de speler het formaat van de video niet ondersteunt. Je kunt het ook al vanaf een Pi draaien. Het transcoderen schaalt wel goed over meerdere kernen. Het ligt er ook aan hoeveel streams je tegelijk wilt draaien.

Als je wilt transcoderen zijn AMD cpu's ook een hele goede optie.

Mocht je niet hoeven te transcoderen kun je bijvoorbeeld ook naar een nas kijken welke plex ondersteuning heeft.