Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:37

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Voor een leuk projectje heb ik de iPad 2 uit de kast getrokken maar nu loop ik tegen een probleem aan. De iPad was ingelogd en toegankelijk maar heel erg traag. Dit wilde ik oplossen door hem opnieuw te installeren maar het wachtwoord van de iCloud weet m'n pa niet meer. De volgende stap is om dit te resetten maar wat we ook proberen blijft Apple zeggen dat het account niet bestaat of er is 'een onbekende fout'.

Oke dan, door middel van DFU wilde ik hem resetten maar de kabel was kapot waardoor dit niet ging aan de laptop. Nieuwe kabel gekocht en gereset. Nu komt hij niet verder dan het begin van de installatie, de iPad blijft hangen op een 'vergrendelingsscherm' waarbij weer ingelogd moet worden met de iCloud.

Is er een fix om hier vanaf te komen.
(Jailbreaken is de volgende stap)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er is geen Fix om van iCloud Lock af te komen gelukkig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Donstil schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:57:
Er is geen Fix om van iCloud Lock af te komen gelukkig.
Oke, dus omdat Apple's systeem faalt kan ik een apparaat wat een paar jaar geleden honderden euro's waard was weggooien. Heel erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Boost9898 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:05:
[...]

Oke, dus omdat Apple's systeem faalt kan ik een apparaat wat een paar jaar geleden honderden euro's waard was weggooien. Heel erg bedankt.
Faalt? Nee hoor gewoon inloggen met het ID waar nu het lock mee actief is.

Foutmeldingen met wachtwoorden en/of account zijn vrijwel altijd te herleiden naar de gebruiker. Komt niet tot zelden voor dat dit echt aan het systeem ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 03-06-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boost9898 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:05:
[...]

Nou volgens mij faalt de gebruiker in deze door de login gegevens te vergeten.. :9 Als je vader goed opgelet had tijdens het maken van een icloud account en het koppelen daarvan aan de iPad had dat ie geweten dat je ook na een reset je iCloud account nodig hebt om het apparaat te unlocken.

Wees blij dat het zo werkt want zo is het voor de dief (wie zegt dat jij dat zelf niet bent?, dat kunnen we niet zo verifieren :+ ) niet nuttig is om een i-device te stelen omdat ze dan vrijwel onbruikbaar worden. Wat is het nut van zo'n beveiliging als het te omzeilen is? }:O

Dus even goed bedenken wat de login gegevens zouden kunnen zijn om de iPad te ontgrendelen. Als dat niet lukt contact opnemen met Apple. Apple zou wellicht nog het apparaat kunnen vrijgeven, mits je kan aantonen dat jij de legitieme eigenaar bent en er geen andere versleuteling opzit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Nee, het herstelsysteem faalt. Er is niet voor niets een 'forgot password' link. Als deze letterlijk: 'een onbekende fout' als output geeft maak je mij niet wijs dat dit aan mij ligt. Bovendien vind ik het niet netjes om zomaar te impliceren dat ik een dief zou kunnen zijn.
Maar goed, de factuur van de iPad is nog gewoon aanwezig en ik zou naar de zaak kunnen waar deze gekocht is. Echter heb ik niet al te beste ervaringen met de A Mac. Zitten hier kosten aan verbonden of zouden ze eens een beetje service bieden voor iets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:03
Volgens mij moet je voor dit soort problemen direct bij Apple zijn. Dus via de telefoon, of naar een store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit eerst eens systematisch aan te pakken ipv Apple de schuld te geven.

- Bedenkt welk apple id op het apparaat ingelogd stond
- Probeer daar mee in te loggen op bv icloud.com (daar kan je ook zien welke apparaten er aan het apple id hangen). Eventueel wachtwoord resetten als dat mogelijk of nodig is.
- Dan proberen in te loggen op de iPad met de juiste account.

Ik denk dat je bij A Mac ook bot vangt, want A Mac is geen Apple (slechts een verkoper van apple apparaten). Zij kunnen niet bij je Apple ID.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Boost9898 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:25:
Nee, het herstelsysteem faalt. Er is niet voor niets een 'forgot password' link. Als deze letterlijk: 'een onbekende fout' als output geeft maak je mij niet wijs dat dit aan mij ligt. Bovendien vind ik het niet netjes om zomaar te impliceren dat ik een dief zou kunnen zijn.
Maar goed, de factuur van de iPad is nog gewoon aanwezig en ik zou naar de zaak kunnen waar deze gekocht is. Echter heb ik niet al te beste ervaringen met de A Mac. Zitten hier kosten aan verbonden of zouden ze eens een beetje service bieden voor iets als dit?
Reset je het password toch op een ander apparaat? Hier vind je wat uitleg.

Naar Amac met de bon gaat niets uithalen Amac heeft geen toegang tot deze systemen. Apple wil het nog wel eens doen maar dat heeft ook wel wat voeten in de aarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-06-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven idd rechtstreeks naar Apple toe als dit niet lukt.

Ik beschuldig je niet als dief, ik stel simpelweg dat het voor ons ook niet is vast te stellen dat je dat niet bent ;)

Als je had gezocht op GoT had je gevonden dat er legio mensen zijn die dit probleem hebben omdat ze allemaal op de een of andere manier aan de idevice zijn gekomen, zonder de bijbehorende apple id's. Soms met verhalen waar je echt vraagtekens bij zet. Als je die fora doorneemt, zul je begrijpen waarom.

Apple zal je aanvraag, mocht het zover komen, met dezelfde argwaan behandelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:34:
Apple zal je aanvraag, mocht het zover komen, met de zelfde argwaan behandelen.
Nee, de policy van Apple is om hier in de algehele zin niet op in te gaan, en de klant te helpen met zijn probleem, namelijk niet kunnen inloggen op een AppleID, dat daar een iPad aan gekoppeld is zal in dit geval secundair zijn.

Het probleem is helemaal niet de iPad die werkt zoals het hoort. Het zal de klant (en z'nniet werkende appleID) zijn waar dit pronleem zich bevind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kek schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:38:
[...]

Nee, de policy van Apple is om hier in de algehele zin niet op in te gaan, en de klant te helpen met zijn probleem, namelijk niet kunnen inloggen op een AppleID, dat daar een iPad aan gekoppeld is zal in dit geval secundair zijn.

Het probleem is helemaal niet de iPad die werkt zoals het hoort. Het zal de klant (en z'nniet werkende appleID) zijn waar dit pronleem zich bevind..
denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel:

Dat niet kunnen inloggen is het probleem waarom die iPad nu niet bruikbaar is. Als het voor TS niet mogelijk is om toegang te krijgen tot die account zal ie toch echt naar Apple moeten waarbij hij mag gaan aantonen dat hij echt eigenaar is van de account en zal Apple heel waarschijnlijk ook de factuur van de iPad die gekoppeld is aan diezelfde account willen inzien als bewijs van eigendom van de account. Apple kan daarbij ook zien welke account er aan de IPad hangt.

Vervolgens zal Apple de account vrijgegeven (als in ww resetten) waarmee er waarschijnlijk weer ingelogd kan worden op de iPad

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat laatste is niet wat ze doen. Ze heffen alleen een iCloud lock op als het aangeleverde bewijs legitiem geacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic gaat op slot, omdat we niet kunnen controleren of deze vraag legitiem. De enige die dit kan oplossen is Apple. Met de tips die hier zijn genoemd zou je verder moeten kunnen komen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.