Acer Predator Monitor werkt niet via DisplayPort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikhar
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-12-2019
Mijn vraag
Goedemiddag,

Ik heb net een Acer Predator MNT XB271HU monitor gekocht echter werkt deze niet via de DisplayPort kabel naar mijn PC. Ik gebruik een GeForce GTX 970 videokaart. Als ik de monitor via HDMI verbind, maakt het scherm meteen connectie.

Ik heb de settings van de monitor al veranderd van HDMI naar DP, maar dit werkt helaas niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees online dat er redelijk wat problemen zijn met de Display Port ingangen i.c.m. de Predator schermen.

Beste antwoord (via Erikhar op 06-06-2018 16:35)

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:16
@Mehmeeeh Als het goed is krijg je een DP kabel standaard mee.

@Erikhar Het klinkt gek, maar doe de DP kabel erin, haal de stekker van je monitor eruit en plug hem na een paar seconden er weer in. Ik had dit probleem ook met een andere monitor (Asus PG348Q) toen ik van HDMI naar DP ging. Misschien dat dit jou ook helpt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-10 09:44
Ik heb geen ervaring met het desbetreffende scherm, maar zou het kunnen liggen aan de displayport kabel die je gebruikt? Ik heb namelijk ook wel eens helemaal suf gezocht waarom de displayport op mijn S2716DG het niet deed, terwijlk ik een Displayport 1.1 kabel gebruikte zonder dat ik het in de gaten had. Displayport 1.1 heeft namelijk te weinig bandbreedte om het scherm aan te sturen, die heeft Displayport 1.2 nodig.

Bron: Wikipedia: DisplayPort

Een kabel die het sowieso moet doen (er van uit gaande dat de poorten op het doen):
categorie: Kabels

Ik heb mijn kabel besteld op allekabels.nl, omdat die toen daar in de aanbieding is :-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:16
@Mehmeeeh Als het goed is krijg je een DP kabel standaard mee.

@Erikhar Het klinkt gek, maar doe de DP kabel erin, haal de stekker van je monitor eruit en plug hem na een paar seconden er weer in. Ik had dit probleem ook met een andere monitor (Asus PG348Q) toen ik van HDMI naar DP ging. Misschien dat dit jou ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikhar
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-12-2019
Allebei bedankt voor jullie antwoorden!

Het heeft inderdaad geholpen om de DP kabel erin te stoppen en vervolgens de stekker van de monitor er uit te halen en er weer in te pluggen. Heel vreemd, maar ben blij dat het werkt!

Thanks!