Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end game PC built

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JSStaal
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-06 19:54
Hallo Tweakers,

Graag jullie hulp bij het volgende lijstje dat de basis van mijn built moet worden. Dit wordt de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar ga zetten; met jullie hulp in het verifiëren van de lijst, YOUTUBE etc. moet dat gaan lukken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een high end systeem om te gamen (ik en mijn zoon).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 3500 - 4000 Euro; afhankelijk van nog te kiezen monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets (behalve Headset / Muis van SteelSeries).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf ben ik an een tijdje aan het rond neuzen op Youtube, diverse fora en articsecrets.nl; heb volgende lijst samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 275,-€ 275,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING€ 930,49€ 930,49
1NZXT H700i Zwart€ 179,95€ 179,95
1NZXT Kraken X72€ 195,95€ 195,95
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 206,51€ 206,51
1Corsair RM750x (2018)€ 108,95€ 108,95
1Samsung 960 EVO 1TB€ 334,-€ 334,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.576,85

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk geen, als het qua styling (open kast) wel allemaal een beetje bij elkaar past (all black en RBG).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet in ieder geval World of Tanks op high/ultra kunnen gamen. Daarnaast zal ik vooral strategie games spelen (Company of Heroes, Total War, Xcom2) en mijn zoon shooters (Assassin's creed, Black Ops, Battlefield, GTA).

Ben opzoek naar een fraaie game ervaring met goede resolutie en FPS.

Moet passen bij een van de volgende monitoren (3440x1440 resolutie)
  • Dell Alienware AW3418DW (mijn voorkeur)
  • Asus PG348Q
  • Acer X34P
Ga je overklokken?
Nog geen ervaring mee maar indien dat een betere / snellere performance oplevert dan zeker.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie hulp bij:
- Gaat het allemaal goed samen kunnen werken (moederbord, CPU, GPU en Memory)?
- Upgrade naar Intel Core i7-7820X te overwegen, of is meer cores overkill?
- Is de power supply voldoende?
- Wat zie ik over het hoofd?
- Zijn er betere alternatieven?

Alle reacties

Verwijderd

Er zijn zeker betere alternatieven. Op dit moment betaal je extreem veel voor de looks en overclockbaarheid van het systeem. Ik zet even snel een paar verbeterpunten op een rijtje:

- als je niet gaat overclocken voldoet een i7-8700 (non K) ook.
- moederbord is hartstikke overkill. Als je een 8700K neemt dan heb je in principe genoeg aan eentje van 150-175 euro. Als je de non K neemt kan je al klaar zijn voor 100-140 euro afhankelijk van wat je wilt betalen voor looks.
- waterkoeling is zeer onnodig, tenzij je de grenzen opzoekt van het overclocken.
- case is wel erg duur en de smart device is vrij nutteloos. Neem anders de non i versie.
- bij de ram betaal je wel veel voor de RGB, maar dat doe je nu bij al je componenten.
- 960 evo is onnodig, zie: https://www.google.com/ur...Vaw2prUBGxmGXk8AnsQaBG4Qt
- Voeding is zelfs een beetje overkill, maar het kan er mee door.

Edit: heb dit even snel getypt op mobiel dus sorry voor eventuele taalfouten.

Als je er echt voor kiest om voor de looks te gaan dan wil ik toch even de pricewatch: NZXT N7 Z370 Wit voorstellen. Ziet er prachtig uit icm de NZXT H700(i)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 13:50 ]

• JSStaal
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-06 19:54
@Verwijderd Bedankt voor je reactie!

Zijn er nog mee Tweakers met een advies?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Ik ben het eens met Nareman. Je zit ver boven de optimale prijs/performance verhouding, maar je kan natuurlijk wel extra voor RGB en looks betalen.
Als je van RGB houd, kan je nog extra RGB casefans overwegen.

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Er is genoeg te besparen, denk aan de kast, de watercooling, moederbord, de m.2 ssd (waar je niets aan hebt) en misschien zelfs de GPU, de versie die jij kiets kun je voor een kleine 1000 euro vinden, terwijl er goedkopere alternatieven voor rond de 800 zijn (ook leverbaar, volgens de site)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:06
Mijn advies zou zijn om een goedkoper moederbord en goedkopere waterkoeling te namen. Tenzij je extreem gaat overclocken heb je dit niet nodig. Een kraken x62 is al meer dan je nodig hebt en bespaart al flink.

Een goedkopere kast kan ook zonder al te veel te verliezen zoals ook nareman al aangaf.

Ook is de nvme SSD echt niet nodig en erg duur. Een gewone SSD merkt je het verschil echt niet mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Philip Ross op 04-06-2018 12:11 ]

Pagina: 1