Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Na 4 jaar heeft mijn Nexus 5 het begeven (valt zeer regelmatig uit).

Was erg blij met de nexus 5: kale android, prima updates, prima formaat (5"), niet te veel poespas, aardig wat updates gehad. Levensduur valt me wat tegen, maar vrees dat dit tegenwoordig vrij normaal is bij dit soort producten.

Ik zoek dus eigenlijk iets vergelijkbaars (hoewel het fijn zou zijn als de camera wat beter is)
Budget: max. 350 euro.
Formaat: niet groter dan 5-5,5"

Mijn twijfel is momenteel tussen Motorola g5plus en Samsung a5.
Met name beperkte updates voor Samsung a5 weerhouden mij van knoop doorhakken voor dat toestel.

Is er nog een ander toestel dat ik wellicht over het hoofd zie?
En zijn die software updates (of gebrek daaraan) iets dat het gebruik komende jaren in de weg gaat zitten?

Ben complete leek, dus alle tips zijn welkom :)

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:17

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

wat dacht je van de nokia 6.1?
pricewatch: Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw
android one is mooi. ik zou geen motorola of samsung halen voor een goed update beleid. deze telefoon heeft ook nokia-DNA.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
In die 4 jaar is er het een en ander veranderd in schermformaten en bezels om de schermen, dus schermformaat zou niet je eis moeten zijn, maar fysieke maten. In de pricewatch kun je daarop dan ook filteren.
Nexus toestellen worden niet meer gemaakt, maar Android One is daar feitelijk de opvolger van, dus bovengenoemde Nokia 6.1 is een prima toestel om naar te kijken, of een van de andere toestellen met Android One zoals Xiaomi MiA1 (al is die een jaar ouder, dus jaar minder updates), of bijvoorbeeld toestellen van General Mobile.

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10 18:25
Heb je al eens gekeken naar een pricewatch: LG G6 Zwart

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |