Setup: Ryzen 5 1600X (3.6 - 4 GHz) -- MSI B350 Tomahawk -- 1x Gigabyte aorus RTX2080TI Waterforce -- Corsair H150i PRO RGB -- 2x Crucial Ballistix Sport LT 16GB DDR4 -- Samsung 960 EVO 250GB -- Corsair RM1000x-- Toshiba 1TB HDD -- Cougar Conquer
Vraag
Alle reacties
Nee, url shorters gebruiken om ongewenste linkjes te verbergen zijn ook niet gewenst. Geef gewoon antwoord, of reageer niet.
[ Voor 82% gewijzigd door Hero of Time op 03-06-2018 11:29 ]
Waarom ga je naar een distro van 1,5 jaar ouder dan wat je draaide? Het is logischer om van 17.10 naar 18.04 te gaan, niet naar de vorige LTS 16.04.timsmid schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:04:
Hoi!
Ik wil ubuntu 16.04 server installleren en daarmee 17.10 vervangen.
heb de usb stick aangemaakt met het iso bestand van 16.04 (FAT32)
nu krijg ik de volgende melding als ik de usb in de boot laad:
Failed to set moklistrt: out of resources
is er iets fout gegaan met de usb? of ligt het aan iets anders?
bedankt!
Als je een bootable stick gaat maken, is het file system er op niet meer van toepassing, dat wordt namelijk vervangen met wat er in het image staat dat je erop gaat zetten. Op welke manier heb je de stick gemaakt? Het wordt namelijk afgeraden om unetbootin te gebruiken. In plaats daarvan kan je gewoon met 'dd' een ISO direct op de stick schrijven. Geef dan wel de stick zelf op, niet een partitie ervan (dus bijvoorbeeld /dev/sdd ipv /dev/sdd1).
Had je zelf overigens al gezocht naar de foutmelding? Er zijn redelijk wat resultaten met Google te vinden waar een antwoord voor jouw situatie bij moet zitten.
Commandline FTW | Tweakt met mate