Twee schermen aansluiten met een DisplayPort kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiDaDe
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-03-2020
Hoi,

Zoals het onderwerp als aangeeft wil ik twee schermen aansluiten waarop (afwisselend) gewerkt wordt met twee verschillende laptops. De oplossing houd ik het liefst zo goedkoop mogelijk.

De schermen zijn voorzien van een VGA, DVI en een HDMI output.

De laptops: Macbook Pro retina 2014 (met twee thunderbold / mini Displayport, een HDMI en een VGA)
Dell Latitude E5770 (met een Displayport, VGA en HDMI).

Volstaat nu een splitter van 2 VGA (of HDMI) naar een VGA (of HDMI) en vervolgens een verloop van VGA (of HDMI) naar Display port? Of is dat te simpel gedacht en moet er nog een port replicator oid tussen?

Ik ga ervanuit dat ik met een verloop van Displayport naar minidisplayport gewoon kan switchen van laptop?

Dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
@DiDaDe Wat zijn de resoluties van beide schermen? (of beter: welke schermen zijn het?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiDaDe
@Balance Beide schermen zijn ACER K222HQLBID - Full HD Resolutie 1920 x 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@DiDaDe Dan zou ik twee HDMI kabels kopen, en een HDMI naar DisplayPort en HDMI naar Mini-DP-adapter.

Als je wat langer kan wachten heb je ze op AliExpress o.i.d. voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiDaDe
Sluit ik dan een scherm naar het andere aan en een naar mijn laptop met de dp- adapter?

Ik wil dus niet synchroon weergeven maar mijn bureablad verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@DiDaDe
  • Scherm 1 sluit je altijd via de HDMI-kabel aan
  • Scherm 2 sluit je via de HDMI kabel plus Mini-DP-adapter (MacBook) of DisplayPort-adapter (Latitude) aan

[ Voor 18% gewijzigd door Balance op 03-06-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiDaDe
@Balance Ok, maar dan moet ik twee kabels in mijn laptop prikken. Ik wil maar een kabel in mijn laptop of macbook hoeven doen zodat het geen kabel wirwar wordt op mijn bureau.

[ Voor 3% gewijzigd door DiDaDe op 03-06-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@DiDaDe dat kan eigenlijk alleen met DisplayPort, maar je hebt dus twee verschillende DisplayPort varianten dus dan heb je of twee splitters of een extra adapter nodig. HDMI en VGA splitters worden sws gegarandeerd kut, die protocollen zijn daar niet voor gemaakt.

Ik zou het lekker op een kabel per scherm houden, daarmee maak je het jezelf heel veel makkelijker.
Pagina: 1