Een 12-jarige heeft mijn advies gevraagd om met zijn zakcentjes zijn 1e pc te kopen.
Hij is, net als ik, geen fan van Mac's en Laptops, en wil een échte computer. Vooral om schoolwerk te maken, zal misschien ook in die richting studeren, en om Fortknight te spelen. Zelf heb ik mindere ervaringen met de premade pc's, er staat veel rommel op die je moeilijk wegkrijgt en de voeding gaf nogal snel de geest. Maar is het dan budgetgewijs aangeraden om zelf een pc samen te stellen, rekenend dat je nog extra moet betalen voor Windows (en Office)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
schoolwerk en Fortnight
Recommended System Requirements:
Nvidia GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 equivalent DX11 GPU
2 GByte VRAM
Core i5 2.8 Ghz
8 GByte RAM
Windows 7/8/10 64-bit +
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-900 €
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc, inc beeldscherm, toetsenbord & muis)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Mac of Laptop
Ga je overklokken?
[Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ga ik tegen mijn eigen voorkeur in en raad ik hem een all in pc aan of toch maar iets samengesteld waar je dan nog Windows en Office (€250?) moet bijbetalen?
Hij is, net als ik, geen fan van Mac's en Laptops, en wil een échte computer. Vooral om schoolwerk te maken, zal misschien ook in die richting studeren, en om Fortknight te spelen. Zelf heb ik mindere ervaringen met de premade pc's, er staat veel rommel op die je moeilijk wegkrijgt en de voeding gaf nogal snel de geest. Maar is het dan budgetgewijs aangeraden om zelf een pc samen te stellen, rekenend dat je nog extra moet betalen voor Windows (en Office)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
schoolwerk en Fortnight
Recommended System Requirements:
Nvidia GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 equivalent DX11 GPU
2 GByte VRAM
Core i5 2.8 Ghz
8 GByte RAM
Windows 7/8/10 64-bit +
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-900 €
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc, inc beeldscherm, toetsenbord & muis)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Mac of Laptop
Ga je overklokken?
[Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ga ik tegen mijn eigen voorkeur in en raad ik hem een all in pc aan of toch maar iets samengesteld waar je dan nog Windows en Office (€250?) moet bijbetalen?