Besteld maar niet geleverd (DHL)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn vraag

Hallo allemaal. Gisteren heb ik een bestelling geplaatst die verzonden werd door DHL. Deze is vandaag "bezorgd", helaas was ik niet thuis dus ik kreeg een briefje in de bus dat hij bij een buur is bezorgd, hetzelfde huisnummer stond in de Track & Trace.

Uiteraard heb ik bij deze buur aangebeld. Zij heeft wel vaker pakketjes voor mij aangenomen en vice versa, dus ik vertrouw haar volledig (de bestelling was geen heel duur ding trouwens). Echter geeft zij aan helemaal nada ontvangen te hebben. Ik heb ook nog op een nummer dat erg op de hare leek aangebeld just in case, misschien had de bezorger een fout gemaakt. Hij had ook geen pakket voor me ontvangen. Ik heb verder nog in de Facebook & Whatsapp groep van mijn complex geïnformeerd, zonder resultaat. Ik ga er stiekem dus vanuit dat de bezorger op de een of andere manier mijn pakket achterover heeft gedrukt.

Mijn vraag is, wat nu? Ik heb zowel de webshop als DHL een bericht gestuurd, maar heb echt geen flauw idee bij wie ik nu moet zijn om in mijn recht te staan. Ik vind het super vervelend dat dit is gebeurd in ieder geval maar wil natuurlijk wel zo snel mogelijk mijn bestelling zonder opnieuw te hoeven bestellen.

Ik hoor graag wat jullie kennis/ervaring hierover zegt. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Thomas op 03-06-2018 10:11)

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Rustig nog een dagje afwachten :) . Is bij mij ook wel eens overkomen, niet met de DHL overigens, en toen kwam de pakketbezorger gewoon de volgende dag.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Rustig nog een dagje afwachten :) . Is bij mij ook wel eens overkomen, niet met de DHL overigens, en toen kwam de pakketbezorger gewoon de volgende dag.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Detmer schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:03:
Ik zal het inderdaad nog even aankijken. Voor zover ik kan zien kan ik na 30 dagen in ieder geval de koop ontbinden en zal ik mijn geld wel terug moeten krijgen. Ik moet wel zeggen dat zowel DHL als PostNL hier een lange geschiedenis hebben van idioot doen met pakketten dus wellicht komt hij nog boven water. Sowieso even afwachten wat de winkel en DHL te zeggen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Je kunt altijd informeren bij DHL, misschien dat het maandag of dinsdag nog afgeleverd wordt of dat het toch bij iemand anders in het complex staat.
Echter heb je een overeenkomst met de webwinkel voor levering. Daar zul je dus je klacht neer moeten leggen als je het na meerdere dagen nog steeds niet ontvangen hebt. Zij zijn ook de enige die een klacht of onderzoek kunnen starten bij DHL, zij hebben voor aflevering een overeenkomst met DHL en zijn de opdrachtgever, al dan niet met verzekering.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 16:37
Je hebt kans dat de bezorger het alvast op "bezorgd" heeft gezet om de bezorgcijfers op te fleuren, en dat je het dus alsnog enige tijd later in de bus krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Eind goed al goed, toch een reactie gehad van iemand uit mijn gebouw. Woonde op een compleet ander nummer dan de bezorger had aangegeven, maar mijn pakket is gelukkig wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:10
Thomas schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:11:
Eind goed al goed, toch een reactie gehad van iemand uit mijn gebouw. Woonde op een compleet ander nummer dan de bezorger had aangegeven, maar mijn pakket is gelukkig wel terecht.
Fijn dat het pakket toch terecht is, maar ik zou er zeker wel melding van maken bij DHL zodat de bezorger hierop wordt aangesproken. Jij hebt dan nu het voordeel dat je een Whatsapp / Facebook groep hebt waarin je een reactie krijgt, maar dat zal echt niet overal zo zijn, waardoor er dus misschien pakketten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Rik. schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Fijn dat het pakket toch terecht is, maar ik zou er zeker wel melding van maken bij DHL zodat de bezorger hierop wordt aangesproken. Jij hebt dan nu het voordeel dat je een Whatsapp / Facebook groep hebt waarin je een reactie krijgt, maar dat zal echt niet overal zo zijn, waardoor er dus misschien pakketten verdwijnen.
Ik had al een berichtje gestuurd dat mijn pakket niet bij het aangegeven adres was en zal dit ook melden. Het is mij nog nooit eerder overkomen maar dit soort onzin gebeurt vaker in het complex ja. We hadden een tijdje een PostNL bezorger die structureel geen pakketjes afleverde en ze vaak gewoon in de hal liet liggen waar jan en alleman naar binnen kan lopen. Uiteindelijk collectief een klacht ingediend en we hebben nu goddank een andere bezorger die het wel netjes doet, maar DHL blijft hier vaak een probleemgeval.

Ergens heb ik altijd wel te doen met die bezorgers want een fijne baan is het niet, maar ik kan er ook echt ziek van worden als ze het niet goed doen. Pas als je een slechte bezorger hebt realiseer je je hoe fijn het is om een normaal iemand te hebben.
Pagina: 1