Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game systeem 2500-3000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robbert1991
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-04-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op een 1440p 165 hzscherm (staat ook in het lijstje) dit op high/ultra settings,dit zal gaan om WoW, Gta 5, the witcher, en FPS zoals CS:GO overwatch en toekomstige titels.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief scherm mag het tussen de 2500-3000 kosten, rest van randapparatuur is al aanwezig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles aangezien het om een heel nieuw systeem gaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar goed onderbouwd kan worden waarom iets beter zou zijn eventueel.
Lijst is samen gekomen door reviews te lezen en forums af te struinen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo soepel lopend systeem als mogelijk is. Dat niet teveel geluid maakt

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 269,-€ 269,-
1Asus Strix H370-F Gaming€ 150,-€ 150,-
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 788,-€ 788,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 57,50€ 57,50
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 117,95€ 117,95
1HP Omen 27 Zwart€ 551,76€ 551,76
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 182,95€ 182,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 219,52€ 219,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.466,62

Wat verwacht je van ons?[i]
- Zijn er onderdelen die toch niet zo goed zijn als ik dacht dat het was?
- Is alles compatibel of gaan er dingen voor een kink in de kabel zorgen?
- Zijn er onderdelen die goedkoper kunnen
- Is het waard om te wachten op de 1180/2080, of gaat dit geen wereld van verschil maken?
- Is de CPU koeler nodig of is de koeler die bij de 2700x bij geleverd word voldoende?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Robbert1991 op 03-06-2018 00:12 ]

Alle reacties

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:00
processor en moederbord gaan he tniet samen doen

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-11 15:35
jopie schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:08:
processor en moederbord gaan he tniet samen doen
Idd je hebt een moederbord met een AM4 socket nodig, je hebt nu 1 met een 1151 socket.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 08:54
Moederbord is inderdaad eentje die voor Intel bedoelt is. Geloof dat de AMD tegenhanger ervan een "Asus ROG Crosshair VII Hero" is, zit in dezelfde prijsklasse als je huidige.

Daarnaast zou ik de SSD (de Samsung 860 EVO) vervangen door een NVMe variant. Een mooie Samsung 960 EVO of een 970 EVO wellicht? Die zijn een factor 5/6x sneller dan degene die je nu in je lijstje hebt staan, alleen qua prijs zijn ze wel wat duurder volgens mij.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:55
Buiten het moederbord zou ik ook naar een andere voeding kijken, bvb de Seasonic Focus Plus Gold (550W is in feite al genoeg), veel nieuwer en beter.
32GB geheugen voor gamen is ook compleet overbodig, 16GB is al meer dan genoeg, je kan er later nog steeds bijstoppen.

Tenslotte met zo’n budget zou ik eerder naar intel neigen te gaan, voor gamen momenteel nog steeds sneller. Een i7 8700(k) bvb.

• Robbert1991
Bedankt voor de tips, ik zal mijn lijstje even aanpassen

Edit: Aangepast, nog suggesties of verbeter tips? Is het waard om 3200mhz versie van geheugen te nemen in plaats van de 3000?

[ Voor 54% gewijzigd door Robbert1991 op 02-06-2018 23:12 ]

• Clueless
Sneller geheugen is vooral bij AMD een must, bij Intel wat minder.

Zie trouwens dat de monitor een TN paneel heeft i.p.v. een IPS paneel. Wellicht dat je daar nog wat aan wil doen. Keuze daarin is echter wel wat beperkt door je vraag naar een 165Hz paneel. Heb je daar een specifieke reden voor? Als je dat namelijk zou laten varen is de keuze een flink deel groter dan nu.

De koeler voor je CPU zou eventueel nog wat stiller/goedkoper kunnen als je die switcht naar een
Scythe Mugen 5 PCGH Edition, maar dat is afhankelijk van of je erg veel waarde hecht aan stilte of niet.

Ben zelf niet een fan van de case, maar dat is persoonlijke smaak. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een case uit de Fractal Design Define-serie. Maar again dat is persoonlijk.

• DenHond
Robbert1991 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:59:
Bedankt voor de tips, ik zal mijn lijstje even aanpassen

Edit: Aangepast, nog suggesties of verbeter tips? Is het waard om 3200mhz versie van geheugen te nemen in plaats van de 3000?
Intel heeft niet zoveel baat bij extra snel geheugen, 3000Mhz CL15 geheugen is exact even snel.

Verder zou ik ook nog een H-series chipset moederbord aanraden. De Z variant is in feite bedoeld om mee over te clocken, waarvan de Maximus dan nog eens de kers op de taart is. Gezien je dit niet gaat doen is dit puur weggegooid geld.

edit: Een reguliere SSD is trouwens nagenoeg even snel in games als een NVMe exemplaar.
NVMe is leuk om een 150GB bestandje in Adobe Premiere te laden, voor games gaat een spel misschien 0.5s sneller inladen.

[ Voor 15% gewijzigd door DenHond op 02-06-2018 23:57 ]

• Robbert1991
Bedankt voor de tips allemaal, lijstje nog wat aangepast.

Reden voor de kast is de kleuren aan de binnenkant, vond ik zelf wel wat hebben.

Scherm is vooral gekozen ivm slechte ervaring met IPS met vorige schermen, veel heen en weer geklooi met terug sturen van schermen met blacklight bleed.

Iemand nog een idee over de nieuwe videokaarten of dat het wachten waard is? Of is de 1080ti dan nog steeds top notch, weet dat het een beetje koffie dik kijken is maar toch.

[ Voor 34% gewijzigd door Robbert1991 op 03-06-2018 00:15 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:25

Nutral

gamer/hardware freak

IPS heb je problemen mee en dan ga je voor het inferieure TN paneel?

• DenHond
Robbert1991 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:13:Iemand nog een idee over de nieuwe videokaarten of dat het wachten waard is? Of is de 1080ti dan nog steeds top notch, weet dat het een beetje koffie dik kijken is maar toch.
Het volgende topmodel van NVidia (volta) gaat wel een pak sneller zijn, zo is er al een Titan V voor professionele doeleinden, dewelke nu al sneller is dan een GTX1080TI & Titan XP.
Had Nvidia de huidige lineup tijdens E3 niet aangekondigd (of was dit AMD? Indien dat het geval was zou ik wachten tot E3 (volgende week) om te kijken of er iets gelost word...

• Robbert1991
Nutral schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:17:
IPS heb je problemen mee en dan ga je voor het inferieure TN paneel?
Als je dan een 1440P IPS scherm aan zou raden, welke wordt het dan?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35
Clueless schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:55:
Moederbord is inderdaad eentje die voor Intel bedoelt is. Geloof dat de AMD tegenhanger ervan een "Asus ROG Crosshair VII Hero" is, zit in dezelfde prijsklasse als je huidige.

Daarnaast zou ik de SSD (de Samsung 860 EVO) vervangen door een NVMe variant. Een mooie Samsung 960 EVO of een 970 EVO wellicht? Die zijn een factor 5/6x sneller dan degene die je nu in je lijstje hebt staan, alleen qua prijs zijn ze wel wat duurder volgens mij.
Uit diverse tests is al gebleken dat het voor gamen niets uit maakt. Alleen voor Videbewerking, zware fotobewerking, veel Virtual Machines tegelijkertijd of iets dergelijks heeft het zin.

Niet op basis van cijfertjes aanbevelingen doen (factor 5/6x): https://nl.hardware.info/...t-van-nvme-in-de-praktijk

Meer ruimte voor hetzelfde geld (Sata ssd) geeft ook vaak meer overall snelheid omdat je veel meer games er op kunt zetten dan op een kleinere want duurdere nvme-ssd. Een nvme is relatief klein voor hetzelfde geld tov een Sata ssd.

Verwijderd

Als je niet gaat overclocken een een i7-8700 neemt, dan heb je toch niks aan 3000MHz ram? Vgm is 2666MHz de max. Kan iemand dit bevestigen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:58
De Seasonic beter? Niet de 550w iig. Seasonic adviseert een videokaart van max 225w en daar gaat een 1080 Ti overheen. Voor gebruik met die videokaart moet je een 2e PEG kabel bijbestellen. Dit is maar een klein probleem, groter is het uitvallen bij piekbelasting van high-end videokaarten als een Vega 64.
Neem een betere voeding die deze problemen niet heeft. Een be quiet! Straight Power 11 550w bijvoorbeeld welke ook nog eens een veel betere fan heeft.

• Clueless
White Feather schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:29:
[...]

Uit diverse tests is al gebleken dat het voor gamen niets uit maakt. Alleen voor Videbewerking, zware fotobewerking, veel Virtual Machines tegelijkertijd of iets dergelijks heeft het zin.

Niet op basis van cijfertjes aanbevelingen doen (factor 5/6x): https://nl.hardware.info/...t-van-nvme-in-de-praktijk

Meer ruimte voor hetzelfde geld (Sata ssd) geeft ook vaak meer overall snelheid omdat je veel meer games er op kunt zetten dan op een kleinere want duurdere nvme-ssd. Een nvme is relatief klein voor hetzelfde geld tov een Sata ssd.
Voor sommige games zal het op dit moment minder uitmaken. Maar voor de toekomst (waar dit systeem in mijn ogen voor gebouwd wordt) zal dit wel gaan veranderen als de textures groter worden. Gezien de 1080 Ti is dat wel iets wat meegenomen mag worden.

De cijfertjes kloppen gewoon dus waarom zou je daar niet naar mogen verwijzen. Zowel de throughput als I/O zijn voor NVMe (NVMe 3400 MB/s & 450.000 I/Ops bij qd32 voor NVMe versus 550 MB/s en 90.000 IOps bij dezelfde queuedepth volgens de specs van Samsung) gewoon hoger en NVMe als technologie is gewoon meer toekomst gericht en zal daarmee veel minder snel een bottleneck vormen

Dat een NVMe drive duurder is klopt inderdaad, dat had ik zelf ook al aangegeven. Echter gezien het budget zou het mijn inziens makkelijk kunnen. Als ik dan zou kunnen kiezen om een 1TB SATA SSD of een 1TB NVMe SSD te kunnen kiezen zou ik voor een NVMe gaan.

Pagina: 1