VPS zonder besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 09:01
Mijn vraag

Ik wil graag een VPS die een Windows server 2016 standard moet draaien met Hyper-V waarop 1 VM gaat draaien, waarop WatchGuard Dimension draait.
Maar aangezien ik nog een Windows licentie heb wil ik eigenlijk een kale VPS, waar ik via een KVM dit kan installeren (als dat mogelijk is?).

Omdat m'n dimension op dit moment maar 1 WatchGuard firebox (degene die ik thuis heb staan) gaat loggen wil ik niet al teveel geld kwijt zijn.

Het is ook voor hier wat ervaring mee op te doen, aangezien op mijn werk binnenkort de dimension server ook opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Minimum Specs:

1 core
2 GB geheugen
Liefst meer dan 100 GB (SSD of HDD)

~ 10 euro p/m

^ Worst case, met Windows 2016 maar voor deze prijs

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows server 2016 standard
Watchguard Dimension

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik vind vooral dure (+20 euro p/m) oplossingen waar meestal geen optie bij staat om zonder OS te bestellen.

Alvast bedankt aan iedereen die mij hiermee kan helpen _/-\o_

P.s.: Ik weet dat ik ook via logmanager mijn Firebox kan laten loggen, maar ik ben een IT'er en zie alles groter ;)

Beste antwoord (via bython op 03-06-2018 10:10)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Klippy

Still Game

Een VPS zonder OS heb ik nog nooit van gehoord, maar bij AWS kan je je eigen Windows licentie gebruiken:
https://aws.amazon.com/windows/resources/licensing/

Zie stukje "bring your own licenses (BYOL) to the AWS Cloud", dat is overigens ook een goeie zoek string voor Google.

Voor AWS is het overigens niet helemaal triviaal, zeker als je geen AWS ervaring hebt want je moet ook je eigen image uploaden.
https://aws.amazon.com/windows/faq/#byol-bits

Geloof dat het op Azure ook kan, maar dat weet ik niet zeker.
En op AWS heb ik BYOL zelf ook nooit gedaan. Overigens zal je dat op AWS ook niet redden voor die prijs, je EC2 kost al 13 dollar per maand. Daar komt nog storage en traffic bij.

Op DigitalOcean kan het via een omweg door support een mount naar een ISO te laten maken, maar of je die weg wil bewandelen... (ook geen ervaring mee overigens, maar kwam dit laatst tegen)
https://www.satheesh.net/...nto-digitalocean-droplet/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is de VPS een noodzaak? Want een "servertje" thuis draaien kan toch ook?

Gewoon Windows 2016 op een i3 / i5 installeren en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
Klopt maar:

- Ik heb geen pc die daaraan voldoet, en geen plaats waar ik die nog kan zetten
- Mijn abo heeft geen statisch extern IP adres
- Security wise ..

Als er niets uit de bus komt zal ik hier wel voor kiezen, maar voorkeur gaat uit naar VPS => minder gedoe

[ Voor 25% gewijzigd door bython op 02-06-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bython schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:31:
Klopt maar:

- Ik heb geen pc die daaraan voldoet, en geen plaats waar ik die nog kan zetten
- Mijn abo heeft geen statisch extern IP adres
- Security wise ..
- schaf voor +- 100 euro een systeempje aan, kan je nog veel meer oefenen :)
- statisch extern ip, je zou kunnen kijken naar DynDNS en consorten, dan heb je in ieder geval een static DNS
- security wise mag je eens uitleggen? Kwestie van netwerk opdelen met VLAN's bijvoorbeeld.

Je zou een VPS kunnen zoeken waar je ESXi / KVM virtual software als basis hebt, daarop installeer je Windows 2016 in een VM (zet in ESX dan passthrough aan voor virtualization) en installeer Hyper-V role en daarin weer je VM (als het perse Hyper-V moet zijn, anders gelijk in ESXi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nested virtualisatie wil je niet.
Overigens ben je niet gebonden aan een OS, als je bij TransIP bijvoorbeeld een linux VPS afneemt wordt die met de netinstall iso geboot. Vanuit die omgeving kan je ook een totaal ander OS naar disk schrijven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Klippy

Still Game

Een VPS zonder OS heb ik nog nooit van gehoord, maar bij AWS kan je je eigen Windows licentie gebruiken:
https://aws.amazon.com/windows/resources/licensing/

Zie stukje "bring your own licenses (BYOL) to the AWS Cloud", dat is overigens ook een goeie zoek string voor Google.

Voor AWS is het overigens niet helemaal triviaal, zeker als je geen AWS ervaring hebt want je moet ook je eigen image uploaden.
https://aws.amazon.com/windows/faq/#byol-bits

Geloof dat het op Azure ook kan, maar dat weet ik niet zeker.
En op AWS heb ik BYOL zelf ook nooit gedaan. Overigens zal je dat op AWS ook niet redden voor die prijs, je EC2 kost al 13 dollar per maand. Daar komt nog storage en traffic bij.

Op DigitalOcean kan het via een omweg door support een mount naar een ISO te laten maken, maar of je die weg wil bewandelen... (ook geen ervaring mee overigens, maar kwam dit laatst tegen)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
moet dat allemaal via HyperV? Lijkt mij dat je, als je eender welke hypervisor kan gebruiken, even uit de voeten zou proberen kunnen geraken met kimsufi.com of soyoustart's aanbod. In combinatie met een ESXi / ProxMox installatie kan je eventueel al uit de voeten met 5-6 euro per maand.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
Klippy schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:02:
Thanks! Als dit werkt heb ik sowieso al 5 maanden gratis, want ik heb nog $ 50 credit hiervoor.
Ik ga dat eens proberen, want net een server voor thuis samengesteld en dan kom ik met € 100,- niet toe..

Azure is ook nog een optie omdat ik via MSDN $ 150 credit heb, maar dan moet ik eens kijken of dit haalbaar is want de prijzen lopen daar ook snel op + er is al Blob storage actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Via hetzner kun je een VPS krijgen met Windows Server iso waar je je eigen licentie op kunt invoeren(het staat niet bij de OS'en wanneer je het opzet maar bij de lijst iso's en er komen wat extra stappen bij kijken voor drivers enzo).

Ik heb zelf YouTube: How to install Windows Server 2016 on Hetzner Cloud | 2.5€ Cheap VPS gebruikt als referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
Voorlopig is het een Azure VM geworden, daar kun je ook aanduiden dat je een eigen licentie hebt.
Plus het kost me op dit moment niks, wat dus de ideale situatie is :)
Pagina: 1