Toon posts:

Als ik pc aanzet gebeurd er niets...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een probleem waar ik niet uitkom.......

Wanneer ik de pc aanzet gebeurt er 9 van de 10 keer helemaal niets. De harde schijven ratelen een beetje maar daar houdt het mee op. Soms kom ik dus in mijn dual boot menu en kan ik kiezen tussen windows 98 en windows 2000. Windows 98 boot normaal, is ook normaal mee te werken en verschillende testen (o.a. 3dmark en sandra 2000) laten niets bijzonders zien.

Kies ik windows 2000 dan springt de pc meestal halverwege het bootproces in een 'standby' stand en moet ik de pc uitzetten, zelfs de reset knop werkt dan niet. Soms boot hij ook hier normaal en kan ik dus niets bijzonders vinden. Alle software werkt normaal, geen rare blauwe schermen ofzo. In de safe mode boot hij altijd maar is er uiteraard niets raars te zien.....

Een ander probleem wat ik gevonden heb is dat tijdens het maken van een imagefile met ghost hij op ongeveer 75% stopt met een foutmelding (proccessor 14 execption error o.i.d.). Deze foutmelding geeft hij alleen als ik een image van de ntfs partitie probeer te maken. De fat32 partititie geeft geen enkel probleem.

Ik denk zelf dat het probleem ergens in de hardware zit, maar waarom dan de ene keer wel en de andere keer niet en waarom laat geen enkele test tot nu toe niets raars zien. En welke hardware is er dan kaduuk???

Ik begrijp er geen jota van te meer omdat ik de laatste tijd de hele pc niet eens open gehad heb....

Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken????

O ja

Hardware:
Athlon 700@700 op een abit ka7 mobo, asus v8600 grafische kaart, 256 mb geheugen, 2x IBM DTLA HD op een fasttrack raid controller (HD's zijn verdeeld in diverse partities)

Groeten

Verwijderd

probeer eerst de acpi in de bios maar uit te zetten

/me is hier namelijk helemaal geen fan van

win2k rammelt hier behoorlijk mee, en bovendien zal het schelen met het aan en uit zetten, lukt dit niet laat het me dan even weten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel ff niet achter mijn eigen pc maar zal het morgen als ik thuis kom direct eens proberen.......

Verwijderd

Misschien dat die RAID rare problemen verzorgt...

Verwijderd

Topicstarter
Nou eindelijk thuis...hehehe

ACPI uitgezet, maar dit zet geen zoden aan de dijk......

Die raid controller gebruik ik trouwens als udma100 controller en die zit er al een paar maanden zonder problemen in......Maar ik zal hem er eens uithalen.Just in case...

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus...Ik heb alles eruitgehaald wat er niet in hoeft, geheugen vervangen, grafische kaart vervangen..probleem blijft....volgens mij kan het dan nog alleen de proccessor zelf of het moederboard zijn.......

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Is Win2000 vervangen misschien een optie ?

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Mischien een kaart die problemen veroorzaakt?

Of de bios instellingen niet goed van het energiebeheer?

jaja ik ben och laat maar zitten

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Is denk ik hardware matig (booten heeft niets met OS te maken).
Heb hetzelfde (ongeveer) en nu boot m'n comp helemaal nooit meer.
Denk dat net als bij mij je mobo dood (aan het gaan) is.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/185184/1

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Misschien een te zwakke PowerSupply?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb jouw verhaal gelezen Lexkam en ik moet zeggen dat ik verdacht veel overeenkomsten zie....Helaas is mijn garantie net vorige maand verlopen......'k zal ze morgen eens bellen..... :(

Verwijderd

Geheugen kan ook nog... ram er ff andere in dan, zal altijd goedkoper zijn en anders heb je er weer een voor in een andere pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd.......

Vruchteloos

Verwijderd

Topicstarter
Al struinend zie ik dat de winkels niet echt dik bezaaid meer zijn met slot A mobo-tjes.... Ik zie enkel de asus k7v op een aantal sites. Iemand nog andere suggesties. (Voor het geval dat die abit niet meer aan de gang te krijgen is)

Verwijderd

asus k7v heeft voor zover ik weet maar een bug... dat hij windows regelatig (4 a 5 keer per week) zijn nieuwe hw laat vinden.. verder nooit gezijk mee gehad

Verwijderd

Ik had ook zoiets. Dat ie helemaal niet opstarte. Toen kwam ik er achter (met hulp van Stokkie) dat een draadje van de power kabel los in de stekker zat.
Toen heb ik die stekker getweaked met een lucifer houtje. Ik heb het luciferhoutje als keg voor het draadje gebruikt. En toen zat ie weer goed vast. En nu doet ie het weer. :)
Mischien kun je die effe controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft dat mobo geen udma100 ondersteuning.........Moet ik nog steeds met die losse controller werken....

Verwijderd

Voor je een ander bord gaat zoeken, zou ik toch ook eerst eens de voeding uitwisselen. Of anders eens de spanningen meten terwijl de pc opstart. Heb eens een voeding gehad waarbij de 5 volt zakte bij "hevig" stroomverbruik met vastlopers tot gevolg. (was wel nog een AT-voeding)

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee...ff wat cd-tjes branden en dan zal ik de voeding uit mijn andere pc eens proberen......
Pagina: 1