Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en gebruiken voor TU (dus 3D modelleren en rekenprogrammas)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als uitgangs punt nam ik de best buy van ca 1500. Nu heb ik Alle rand apparatuur ook nodig dus zou zeggen 2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Letterlijk alles, moederbord, intern geheugen videokaart, voeding, monitor, headset, toetsenbord etc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Geen idee of het het waard is zo ja, dan wil ik best een guide volgen om het te doen. Zo niet dan niet natuurlijk
Ik zet hier maar neer wat ik had bedacht.
Processor: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
Moederbord: Gigabye Aorus X470 Ultra Gaming
Intern geheugen: G.Skill Flare-X 3200CL14 of G.Skill Ripjaws V 3200CL14 of G.Skill Ripjaws V 3600CL16
Videokaart: één van de GTX 1070Ti of de GTX 1080
SSD: Samsung 860 Evo 500gb
Voeding: Corsair RM550x Zwart
Behuizing: Fractal Design Define C TG
Headset: Logitech G930
Monitor: Samsung S25HG50
Toetsenbord: Whatever
Muis: Heb ik in principe.
Mijn redenen voor wat afwijkt hierboven van de best buy zijn:
- Intern geheugen: Op basis van de reacties. Maar geen idee welke ik moet kiezen.
- Videokaart: de 1080 armor van MSI kost (bijna) even duur als de 1070 TI gaming van MSI. Bovendien heb ik geen verstand van wat al de verschillende types video kaarten zijn.
- Koeling: Reacties op zeiden dat niet nodig was.
- Headset: Een vriend van mij heeft hem en is heel tevreden
- Monitor: Lekker goedkoop en de reviews waren tevreden
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hier echt 0,0 verstand van dus of de samenstelling die ik zo heb uberhaupt kan en advies mbt mogelijk andere producten. Ik heb de best buy van mei gebruikt als leidraad samen met de reacties die daar onder stond. Beetje rond gekeken mbt video kaart en zo dus wat bedacht. Geen idee of het kan (las dat de gtx 1080 2 videoslots nodig had, kan dat?) Dus als iemand advies heeft voor andere componenten hoor ik het graag!
Edit: misschien noemenswaardig ik kom van 10 jaar alleen laptops af.
Gamen en gebruiken voor TU (dus 3D modelleren en rekenprogrammas)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als uitgangs punt nam ik de best buy van ca 1500. Nu heb ik Alle rand apparatuur ook nodig dus zou zeggen 2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Letterlijk alles, moederbord, intern geheugen videokaart, voeding, monitor, headset, toetsenbord etc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Geen idee of het het waard is zo ja, dan wil ik best een guide volgen om het te doen. Zo niet dan niet natuurlijk
Ik zet hier maar neer wat ik had bedacht.
Processor: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
Moederbord: Gigabye Aorus X470 Ultra Gaming
Intern geheugen: G.Skill Flare-X 3200CL14 of G.Skill Ripjaws V 3200CL14 of G.Skill Ripjaws V 3600CL16
Videokaart: één van de GTX 1070Ti of de GTX 1080
SSD: Samsung 860 Evo 500gb
Voeding: Corsair RM550x Zwart
Behuizing: Fractal Design Define C TG
Headset: Logitech G930
Monitor: Samsung S25HG50
Toetsenbord: Whatever
Muis: Heb ik in principe.
Mijn redenen voor wat afwijkt hierboven van de best buy zijn:
- Intern geheugen: Op basis van de reacties. Maar geen idee welke ik moet kiezen.
- Videokaart: de 1080 armor van MSI kost (bijna) even duur als de 1070 TI gaming van MSI. Bovendien heb ik geen verstand van wat al de verschillende types video kaarten zijn.
- Koeling: Reacties op zeiden dat niet nodig was.
- Headset: Een vriend van mij heeft hem en is heel tevreden
- Monitor: Lekker goedkoop en de reviews waren tevreden
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hier echt 0,0 verstand van dus of de samenstelling die ik zo heb uberhaupt kan en advies mbt mogelijk andere producten. Ik heb de best buy van mei gebruikt als leidraad samen met de reacties die daar onder stond. Beetje rond gekeken mbt video kaart en zo dus wat bedacht. Geen idee of het kan (las dat de gtx 1080 2 videoslots nodig had, kan dat?) Dus als iemand advies heeft voor andere componenten hoor ik het graag!
Edit: misschien noemenswaardig ik kom van 10 jaar alleen laptops af.