Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Veel topics die op internet te vinden zijn, zijn of stokoud, niet helemaal relevant of spreken elkaar allemaal tegen. Het lijkt erop alsof het een kansspel is, dat je maar toevallig allemaal het juiste materiaal, begeleiding en/of je eigenlijk wel eens je papieren krijgt nadat je officieel bent geslaagd.

De vraag is eigenlijk wat de huidige ervaringen zijn (idealiter ook WFT Basis) wat jullie betreft. Deze ervaringen die recenter zijn, kunnen hopelijk de knoop doorhakken voor mijn vrouw.

Bijvraagje: zitten bij de opleidingen ook het examen er meteen in, of moeten die apart betaald worden? Ook niet echt altijd helemaal duidelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 02-06-2018 18:05 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Zelf geen ervaring met LOI e.d , maar ik heb 5 wft's via ofwel Nibesvv of Dukers & Baelemans gedaan. Dit beviel prima. ( o.a. elearning omgeving, app etc.)

Meestal betaald de werkgever dit overigens. ( of wil ze een switch maken naar fin.dienstverlening en dit streepje al voor hebben?

Denk overigens ook alvast na wat je na WFT basis wil doen, want met basis alleen mag je nog net niks doen in de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:27
Heb zelf ervaring met Dukers & Baelemans, en Lindenhaeghe. Afgelopen jaar met e-learning en oefenexamens heb ik wft basis, vermogen inkomen en hypothecair krediet gehaald. Moet je wel de discipline hebben om de stof en e-learning door te nemen. Dan is het wel te doen.

Of een examen inbegrepen is is afhankelijk van het pakket dat je afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 21:39
Kijk ook eens naar de vacatures en welke wft's daar gevraagd worden. Met alleen basis kom je niet zover helaas. Verder heb ik zelf ervaring met Lindenhaeghe dat is gewoon prima.

[ Voor 22% gewijzigd door Arno90 op 03-06-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpbizkitnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 17:25
SkyStreaker schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:02:
Veel topics die op internet te vinden zijn, zijn of stokoud, niet helemaal relevant of spreken elkaar allemaal tegen. Het lijkt erop alsof het een kansspel is, dat je maar toevallig allemaal het juiste materiaal, begeleiding en/of je eigenlijk wel eens je papieren krijgt nadat je officieel bent geslaagd.

De vraag is eigenlijk wat de huidige ervaringen zijn (idealiter ook WFT Basis) wat jullie betreft. Deze ervaringen die recenter zijn, kunnen hopelijk de knoop doorhakken voor mijn vrouw.

Bijvraagje: zitten bij de opleidingen ook het examen er meteen in, of moeten die apart betaald worden? Ook niet echt altijd helemaal duidelijk.
Ik ben momenteel bezig met WFT basis van het LOI als onderdeel van de korte HBO Financiële diensten Wft. Ik vind het cursus materiaal wel oké. Vooral de kennistrainer de ze aanbieden is handig. Je kan elke keer als je een hoofdstuk af hebt vragen toevoegen van het gemaakte hoofdstuk. Zo blijf je alle hoofdstukken continu 'herhalen'.
Ik heb nog geen examens gemaakt, dus of het écht goed is kan ik je nog niet vertellen :-).

Naast het cursus geld betaal je ook nog examengeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Pimpbizkitnl op 26-10-2018 15:02 . Reden: extra tekstje toevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:27
Heeft iemand wft basis wel eens bij de NHA gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-07 17:05
Weet dat MER studenten aan de AVANS hogeschool deze modules aan het einde van de studie kunnen halen puur middels zelfstudie. Dus zonder leraren, want dit soort examens is volgens mij ook puur stampen en weten hoe je de regels moet toepassen.

Zijn er geen instanties die het examen aanbieden en dat je zelf de juiste boeken koopt? Misschien kun je dat uitzoeken als je naar het kostenplaatje kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-06 22:02
Ik heb ook meerdere wft's, allemaal gehaald via Dukers & Baelemans. Zou deze zeker aanraden, prima leeromgeving en veel examentrainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 16:47

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb mn wft o.a. bij Nibe SVV en Lindenhaeghe.

Studie materiaal is van beide prima.. en voor de PEs doen wij het incompany via Lindenhaege, waarbij je eerst 3 uurtjes theorie krijgt. En daarna examen.. allemaal in 1x geslaagd.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 12:55
Van wat ik begrijp was lindeheaghe vroeger degene waar ze de vraagstelling het moeilijkst deden. Moeilijker dan de rest.
Toen ik deze nog verplicht moest halen waren er genoeg die het na 2 herkansingen niet lukten. Het was regel dat je dat moest halen anders werd je ontslagen. Omdat het "teamleiders" waren mochten ze het opeens bij een andere instantie doen en haalden ze het makkelijk. Het gaat wel om enkele jaren terug maar ik denk niet dat ze snel zullen veranderen.

Het was op zich wel goede lesstof en ik het ook in 1 keer gehaald door 2 keer de lesstof te lezen, maar niet iedereen kan goed met de toets omgaan.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:29
boyette schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:51:
Heeft iemand wft basis wel eens bij de NHA gedaan ?
Toevallig 2 weken geleden mee begonnen via NHA. 13 hoofdstukken van circa 40 pagina's met oefenopgaven. Ik heb het zonder docent omdat ik eerder wel eens middle management via NHA heb gevolgd, ik heb toen geen gebruik gemaakt van de docent.

Ik heb het WFT niet nodig voor mijn werk maar vind het interessant (en wellicht voor de toekomst als ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging). Als je niet echt bekend bent met de materie lijkt het (tot nu toe) wel volgens de studiebelasting (circa 10 uur per hoofdstuk) te doen.

Ik ben alleen op zoek naar anderen die ervaring hebben met de examens. Ik heb geen idee wat ik bij de ''open'' vragen moet/kan verwachten en welke cijfers ik moet onthouden en welke tijdens de opgaven worden meegegeven.
Pagina: 1