Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wit beeld bij verbinden internet Philips tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb nu 2,5 jaar een Philips 32pfk 6500/12 tv voor op de slaapkamer. Hij wordt amper gebruikt, misschien 3 uurtjes per week voor Netflix en tv kijken via een CI module van ziggo.
De tv is met internet verbonden dmv een netwerkkabel rechtstreeks op de ziggo router.

Sinds gisteren gaat het beeld na een 10tal seconden op grijs en vervolgens op wit (egaal, helder wit) De tv reageert hierbij niet meer op de afstandbediening, behalve de power button en de return knop. De fysieke knop op de tv geeft nog wel gewoon het menu voor uitschakelen, volume ed. De overlay voor de menu's werkt dus wel.

Als eerste heb ik de netwerkkabel uit de tv getrokken en de tv opnieuw opgestart, en nu blijft de tv normaal aan. Bij het insteken van de kabel gaat het beeld na 10 seconden wederom op wit. En na het verwijderen van de kabel en opnieuw starten van de tv, blijft de tv weer gewoon aan. Het is dus reproduceerbaar.

Toen mijn tv via wifi verbonden met het netwerk, en tot mijn verbazing ging het beeld wederom na 10 seconden op wit. En bij het uitschakelen van wifi en opnieuw starten van de tv, is het witte beeld weer weg.
Dus zowel bij een bedrade als bij een wifi verbinding, geeft mijn tv een wit beeld. maar pas na een aantal seconden. En het gebeurd zowel in de menu's als tijdens normaal tv kijken.

Vervolgens heb ik de tv , via USB bijgewerkt naar de laatste firmware En heb de fabrieksinstellingen hersteld. Na het installeren van alle zenders ed., de netwerk kabel weer ingeplugd en na 10 seconden weer het witte beeld.

Is er hier iemand die een idee heeft wat er mis gaat of waar ik het moet zoeken?

Andere apparaten in het netwerk werken gewoon. Alleen deze tv lust van de ene op de andere dag geen internet meer.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Alle reacties

• kendo
  • Niet online
het probleem lijkt vooralsnog opgelost. Ik heb nogmaals de reset procedure doorlopen. Wat me opviel was dat het nu veel langer duurde en ik nadien veel meer instellingen opnieuw moest ingeven.

Wel meteen een paar meldingen van apps die gecrashed waren. Waaronder Netflix, Youtube en Videoland. De Videoland app geeft steeds het zelfde witte beeld als eerst, maar die app gebruik ik verder niet en dmv de return knop, kom ik weer in het hoofdmenu en kan dan weer gewoon verder. De Netflix, en Youtube apps, werken wel na die eerste crash.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Heb het zelfde probleem hier. Ik gebruik smart deel nooit. Maar door back terug knop in te drukken kan ik annuleren en dan via home knop
Source kom ik wel op hdmi 1.
Maar vorige week deed die nog wel goed... zit te denken dat iets met nieuwe privacy wet te maken heeft.

• kendo
  • Niet online
dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door kendo op 08-06-2018 06:10 ]

• kendo
  • Niet online
djsjors schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:31:
Heb het zelfde probleem hier. Ik gebruik smart deel nooit. Maar door back terug knop in te drukken kan ik annuleren en dan via home knop
Source kom ik wel op hdmi 1.
Maar vorige week deed die nog wel goed... zit te denken dat iets met nieuwe privacy wet te maken heeft.
Het zou idd. best kunnen dat die wetgeving daar iets mee te maken heeft gehad. Maar ik heb nooit een dialoog venster oid, gezien.

Ik heb eerst alle gegevens(internet) gewist, en vervolgens een volledige reset uit gevoerd. Wanneer ik nu nog een wit scherm krijg, kan ik idd. ook annuleren met de back button.
Ik heb geen problemen meer gehad na de reset van afgelopen zondag.

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:26

Postie

No beer, no glory

Heb hetzelfde probleem. Terug van vakantie en tv is 14 dagen niet aan geweest. Gisteren voor het eerst en werkte prima. Vanochtend volledig wit beeld bij aanzetten.

Beetje zitten prutsen, stroomloos maken, helpt niks. Op de back knop gedrukt van de ab, kwam er een vraag of ik echt wilde annuleren. Bij nee weer wit beeld. Bij ja startte de tv op. UTP erin, verbinding gemaakt en moest toen akkoord gaan met overeenkomst en eventueel privacy instellingen. TV werkt nu weer prima.

Vermoeden is dat TV gisteren een update heeft gedownload en die afgelopen nacht heeft geïnstalleerd. En die update bevat wellicht een bug?

Live every day, as if it's your last one

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:51
Ook mijn 7601 liet me van het weekend schrikken, geluid was er, de Ambilight daalde ook gewoon, beeldscherm ging op wit, en geen beweging meer in de tv te krijgen, niet met de AB en of de knopjes op de achterkant?

Uitzetten ging ook niet... effe afgewacht, toen kwam een een verhaal in beeld dat ivm nieuwe privacy wetgeving een en ander aangepast was, en of ik accoord ging....
Dit bevestigd en de tv draait weer als vanouds, inmiddels is er sinds dinsdag een nieuwe software beschikbaar: Q163.0.16.102.9 voor o.a. 2016 en 2017 series

• kendo
  • Niet online
Dus toch de nieuwe privacy wetgeving.
Ik heb de laatste update handmatig geïnstalleerd, en pas na het probleem. Dus bij mij is het waarschijnlijk een app geweest die een bevestiging wou.

Pagina: 1