camera herkennen op laptop via usb dus zonder firewire

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommertje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 16:24
Mijn vraag
ik heb een canon hv20 hdv camera. deze gebruik ik niet meer. ik gun iemand anders de camera. ik wil wel eerst al mijn films van al mijn dv tapes afhalen. volgens mij kan dat alleen via de camera. mijn camera heeft een firewire en een usb aansluiting.

mijn laptop heeft geen firewire aansluiting.
ik heb verschillende software gedownload op mijn laptop en geprobeerd om mijn canon hv20 hdv camera via usb te herkennen.
dat lukt niet.

wie heeft tips?

Relevante software en hardware die ik gebruik
canon hv20 hdv camera
windows laptop
macbook
usb data kabel https://images10.newegg.c...789774oKDesU4fA3.jpg?ex=2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
verschillende freeware
en onder andere magix video pro trial version.

Beste antwoord (via Tommertje op 11-06-2018 13:33)

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tommertje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:37:
Mijn vraag
ik heb een canon hv20 hdv camera. deze gebruik ik niet meer. ik gun iemand anders de camera. ik wil wel eerst al mijn films van al mijn dv tapes afhalen. volgens mij kan dat alleen via de camera. mijn camera heeft een firewire en een usb aansluiting.

ik heb verschillende software gedownload op mijn laptop en geprobeerd om mijn canon hv20 hdv camera via usb te herkennen.
dat lukt niet.

wie heeft tips?
Ik heb deze camera ook en vorig jaar alle bandjes omgezet naar de computer.

De USB uitgang kan niet gebruikt worden voor video. Alleen voor foto's.

Je moet de firewire aansluiting gebruiken.

Verder kreeg ik de software van Canon niet aan het werk met mijn firewire aansluiting en de HV20.
Ik heb toen HDVSplit gebruikt vanwege de HDV support en automatisch splitsen in bestanden op basis van opname datum/tijd. Dit gaat helaas realtime, dus net zo lang als het bandje is. (met 30 bandjes was dat wel even een werkje ;) )

Dit levert ook erg grote bestanden op, die heb ik toen met iets als Handbrake geloof ik in een moderne compressieformaat gezet voor flink wat ruimte winst.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Maar heb je al de drivers van de canon site geprobeerd?
https://www.canon.co.uk/s...s=WINDOWS%2010%20(64-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic? staat niet voor niets bovenaan dit forum te prijken ;)
Graphics
Alles wat te maken heeft met grafisch ontwerp.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Je wil weten hoe je een bepaald effect kunt toevoegen aan je 3DS-MAX render.
  • Je bent nieuwsgierig naar de mening van anderen over je gemaakte 3D-model of tekening.
Ik zou 't eens proberen in Client Software Algemeen (ik heb je topic al verplaatst) want het heeft niets met grafisch ontwerp te maken maar met 't aan de praat krijgen / herkennen van je camera. Verder is Overige Hardware ook een goeie kandidaat...

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 02-06-2018 13:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tommertje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:37:
Mijn vraag

dat lukt niet.

wie heeft tips?
Ik heb deze camera ook en vorig jaar alle bandjes omgezet naar de computer.

De USB uitgang kan niet gebruikt worden voor video. Alleen voor foto's.

Je moet de firewire aansluiting gebruiken.

Verder kreeg ik de software van Canon niet aan het werk met mijn firewire aansluiting en de HV20.
Ik heb toen HDVSplit gebruikt vanwege de HDV support en automatisch splitsen in bestanden op basis van opname datum/tijd. Dit gaat helaas realtime, dus net zo lang als het bandje is. (met 30 bandjes was dat wel even een werkje ;) )

Dit levert ook erg grote bestanden op, die heb ik toen met iets als Handbrake geloof ik in een moderne compressieformaat gezet voor flink wat ruimte winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommertje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 16:24
thanks