Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC max €1750

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jrtweakers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-11 00:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe PC puur voor gamen.
(nieuwste games, mmo, shooters (reactiesnelheid), etc.) video kijken etc.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1750 max incl assemblage opsturen etc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

HD 3: Samsung 850SSD 500g (als extra schijf voor games)
Muis: Logitech optical gaming mouse G400s
Toetsenbord: medion ku-0603 (wellicht een nieuw, maar daar moet ik nog research voor doen)
Hoofdscherm: Philips 40PFL5605H
Scherm 2: 24 inch scherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 316,-€ 316,-
1ASRock X470 Master SLI€ 143,51€ 143,51
1EVGA GeForce GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING€ 557,-€ 557,-
1Seagate IronWolf, 4TB€ 108,-€ 108,-
1Fractal Design Define R6 Black€ 121,61€ 121,61
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 70,67€ 70,67
1G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXKB€ 178,50€ 178,50
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.684,29

Ik ben uitgegaan van de best buy guide van mei.

De nieuwe SSD puur voor OS

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Samsung SSD
Voor de rest niet echt bepaalde merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

- Niet te veel warmte vrijgeven (wanneer scherm uitstaat i.v.m. temperatuur slaapkamer in zomer)

Behuizing
- Licht dat 100% uit kan (staat op slaapkamer en staat soms 's nachts aan heb zelfs de aan/uit knop donker).
- Stil (zie reden hierboven)
- Goed stofvrij te houden

Totaal
- klaar voor 4k scherm in de toekomst

Ga je overklokken?
Aangezien ik hier geen verstand van heb 99% zeker van niet

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik wil weten of/hoe ik mijn build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen of zitten er zaken bij die overkill zijn?
met name:
- Systeem dat aan mijn eisen voldoet binnen het € 1750,- budget (liefst assembled)
- AMD vs Intel voor gaming?
- Zijn er nog betere opties qua moederbord?
- Is deze videokaart de beste 1070ti gaming?
- Is dit de beste prijs/kwaliteit voor geheugen op dit moment?
- keuze van de Seagate ironwolf schijf: warmte/geluid wellicht ander merk schijf
- Behuizing keuze (lichtvrij en goed stofvrij te houden)
- Gekozen voeding/koeling en warmte/geluidsontwikkeling

[ Voor 4% gewijzigd door jrtweakers op 03-06-2018 00:48 . Reden: aanpassingen setup ]

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 21:36
Opzich prima basis, maar zou een paar dingen wel anders doen:
- Mobo kan wat beter voor het geld: pricewatch: ASRock X470 Master SLI
- Define C TG is een prima kast, maar zou hem in jouw situatie denk ik niet nemen. Sowieso is een kast met window niet ideaal in je slaapkamer s nachts, moederborden hebben vaak status LEDs die niet uit kunnen. Ook is de Define C niet de allerstilste, misschien is de R6 een optie?
- Je RAM zou ik vervangen voor een G.Skill Sniper kit van 3600Mhz. SpeciAal voor Ryzen ontwikkeld
- een grote tv is gaaf, maar zeker niet ideaal voor snelle shooters
- Die nvme ssd zou ik achterwege laten, veel merk je daar niet van

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 10:03
Ik zou de NVMe SSD weglaten, maar ook de reguliere harde schijf. Geld van die 2 combineren om een SSD van 1 TB te kopen. Maakt minder lawaai, en je hebt nu 1 onderdeel ipv 2. Dat helpt ook weer (minimaal) mee aan de temperatuur.

Videokaart kon ik niet heel vlug veel nuttige informatie over vinden, maar ik denk dat je er goed aan doet de 1070 Ti ipv de 1080 te kopen ivm hitte/geluidsproductie. Het exemplaar dat jij hebt gekozen zou volgens mij ook buitengewoon stil moeten zijn onder de 1070 Ti's.

4K zou je waarschijnlijk wel kunnen draaien, maar het is aan jou zelf de vraag of je er frames of grafische pracht/praal ervoor wilt opgeven. Ik denk namelijk niet dat 4K op 144fps momenteel een reël doel is, ongeacht welke videokaart je koopt.

Overigens als je om reactiesnelheid geeft mbt shooters, dan wil je niet op een TV gaan gamen maar op een monitor dat daarvoor is gemaakt. Denk aan lage responsetijden en hoge refresh rates.

Een glazen window in je case is minder geluidsdempend dan een panel met geluidsabsorberend schuim.

Veel plezier met je nieuwe build!

• jrtweakers
@Wekko306 wekko306

thx voor de updates voor behuizing en moederbord (heb ze aangepast in mijn lijst)
m.b.t. geheudgen bedoel je deze? [url="[url]https://tweakers.net/pricewatch/1173595/g-punt-skill-sniper-x-f4-3600c19d-16gsxkb.html[/url]"]G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXKB[/url]

@Wekko306 @Jimmy_
Mbt to de nieuwe SSD ik houd de OS en rest graag gescheiden. en voor 99 euro is het niet veel
De extra HDD met 4TB is voor opslag die ik wel graag erbij wil hebben.

MBT de TV en shooters ik weet het...
Maar gebruik hem ook als TV op de slaapkamer en het beeld en grootte ben ik eenmaal aan gewend :p
Wellicht dat ik in de toekomst nog mijn 2de scherm omruil voor een monitor die is gemaakt voor lage responstijden en hoge refresh rates als ik merk dat ik toch teveel last heb daarvan bij shooters.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 21:36
jrtweakers schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:19:
@Wekko306 wekko306

thx voor de updates voor behuizing en moederbord (heb ze aangepast in mijn lijst)
m.b.t. geheudgen bedoel je deze? [url="[url]https://tweakers.net/pricewatch/1173595/g-punt-skill-sniper-x-f4-3600c19d-16gsxkb.html[/url]"]G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXKB[/url]

@Wekko306 @Jimmy_
Mbt to de nieuwe SSD ik houd de OS en rest graag gescheiden. en voor 99 euro is het niet veel
De extra HDD met 4TB is voor opslag die ik wel graag erbij wil hebben.

MBT de TV en shooters ik weet het...
Maar gebruik hem ook als TV op de slaapkamer en het beeld en grootte ben ik eenmaal aan gewend :p
Wellicht dat ik in de toekomst nog mijn 2de scherm omruil voor een monitor die is gemaakt voor lage responstijden en hoge refresh rates als ik merk dat ik toch teveel last heb daarvan bij shooters.
Dat is inderdaad het setje wat ik bedoelde ja.

• jrtweakers
@Wekko306
Thx heb het aangepast.

Info die ik nog zoek:
- Corsair RM550x is blijkbaar moeilijk te krijgen. RM650x nemen of een alternatief (met lage geluid en warmte) voor deze setup?
- de koeling be quiet! Dark Rock Pro 4 is die nodig? las dat standaard goed was maar i.v.m. geluidsproductie.
- de opslag Seagate IronWolf, 4TB is dit het beste alternatief merkwise gelet op stilte/warmtegeneratie?
- eventuele andere opmerkingen?

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
De Seasonic Focus Plus Gold is een goed alternatief :)
De stock koeler is goed voor een bescheiden overclock. Je kan voor een goedkopere koeler gaan dan de Be Quiet! Zo is de Scythe Mugen 5 rev b al een zeer goede/stille unit. Je kan deze ook nog gewoon even zo laten en later gewoon upgraden als je hem toch te luid/niet goed vind.

• jrtweakers
@DenHond

Thx heb de voeding aangepast. naar seasonic
650w i.v.m. randapparatuur voor de zekerheid voor €10 verschil.

voor het verschil van € 25 heb ik liever de dark rock pro 4 m.b.t. de koeling.

[ Voor 26% gewijzigd door jrtweakers op 03-06-2018 00:50 ]

Pagina: 1