De perfecte reciever icm Horizon box ziggo gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ressiv1978
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 16:35

Ressiv1978

GSX-R for life

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe reciever/versterker voor de vervanging van mijn Sony 1200ES.
Voor het geluidskwaliteit is de vervanging niet nodig, echter mis ik gewoon veel functionaliteit.

Ik zou graag het volume van de versterker willen regelen met de Horizon box.
Daarnaast zou het top zijn als de versterker automatisch uit de standby stand gaat zodra de Horizon box aangaat.
Nu meen ik wel versterkers/recievers gevonden te hebben die beide afzonderlijk kunnen, echter niet samen in een apparaat.

Ik wil de versterker namelijk geheel weg werken en alleen de TV en de Horizon box in het zicht hebben.
Wil niet werken met infrarood doorgeef kastjes en het zou gewoon een stereo versterker mogen zijn, ik heb maar twee speakers staan, maar 5.1 of hoger kan uiteraard wel.

Mijn budget is geheel afhankelijk van welke mogelijkheden er zijn, maar kan wat mij betreft tot 1500 a 2000 euro, desnoods nog hoger als dat de enige optie is.
Als er ook nog eens Spotify op afgepeeld kan worden is dat een leuk pluspunt aangezien er een lossless versie van gaat komen.

Ik heb al gezocht op het forum, maar kan niet echt een antwoord vinden op deze vragen.

Wellicht hebben jullie tips?
Alvast bedankt voor de moeite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Welke heb je zelf gevonden? Marantz 6012 of 7012 iets voor je? Of de denon varianten daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56
Volgens mij heeft de Ziggo box geen ondersteuning voor volumeregeling op een receiver. Je zou dus je TV moeten bedienen en het geluid via ARC naar de versterker laten gaan. Ik heb zelf (voor de Logitech Harmony) deze constructie gehad met een Denon AVR-X1100W. Er zijn vast nieuwere modellen maar dat werkt. Mijn TV stuurde ook het aan/ uit signaal naar de versterker. Maar het is dus wel afhankelijk van je TV of dit werkt, ik heb zelf een LG TV (eerste WebOS ding) en daar kon ik de versterker mee “koppelen”, vervolgens de Horizon box het volume op de TV laten regelen die het weer doorstuurde naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ressiv1978

Ressiv1978

GSX-R for life

Topicstarter
De NAD D 3020 had ik zelf gevonden.

En die zou toch een optie kunnen blijven dus, lees ik.

Mijn huidige TV, een wat oudere (jaar of 6 a 7) Samsung regelt alleen het geluid van de tv zelf, het optische zet ie 1:1 door of ik heb ergens een instelling gemist. Hij heeft ook al moeite met Dolby etc. zo oud is ie al blijkbaar. Dus daar zit ook een vervanging voor aan te komen en LG OLED stond al op mijn lijst.
Wellicht met een andere tv is het dus wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:09
ik zou veel slimmer denken.
koop jezelf een versterker met alle aansluitingen die je zoekt en koop er een logitech harmony bij om alles te bedienen. Kies een versie met hub en sluit daat wat ir oogjes op aan en dan kun je alles wegzetten zoals je zelf wil! succes gegarandeerd

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ressiv1978

Ressiv1978

GSX-R for life

Topicstarter
Ik heb een Logitech AB nu en daar wil ik juist van af. Niet iedereen hier in huis snapt het.
Pagina: 1