Toon posts:

Samsung C49HG90 - groot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moest gisteren een printer en toebehoren hebben, toen mijn ogen viel op een Samsung c49hg90. Ontzettend breed en groot scherm, eentje dat nu 2x de omvang van mijn scherm heeft (25 inch / LG 25UB55).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4f9z3pSt0ExauJc46Ef6lFqk/full.jpg

Los van het feit dat het ontzettend relaxed en groot is allemaal, is het prettig werken op schermen van zo'n formaat? :o Ik kan me voorstellen dat de rest van m'n systeem zoals grafische kaart ook richting de 1080Ti of Vega moet gaan (nu een RX580) om het op zo'n resolutie allemaal bij te kunnen houden in games.

Wat betreft de werkruimte denk ik dat ik met zo'n scherm een flinke stap vooruit ga, kom nu al ruimte tekort met 2560x1080. Doe veel op gebied van grafisch / multimedia / web en extra ruimte is nooit weg.

De prijs vind ik nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
De resolutie is niet zo gek hoog, denk dat het aantal pixels in de buurt komt van 2560x1440. In games kom je wel weg met een 1070ti gok ik. tenzij je echt 144fps wil halen, dan moet je idd hoger gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:29:
De resolutie is niet zo gek hoog, denk dat het aantal pixels in de buurt komt van 2560x1440. In games kom je wel weg met een 1070ti gok ik. tenzij je echt 144fps wil halen, dan moet je idd hoger gaan zitten.
Freesync vanaf 75Hz is mogelijk. Maar m'n huidige scherm heb ik al een OC gegeven van 60Hz naar 72Hz. Op 75Hz beginnen de ingebouwde speakers te poppen om 1 of andere reden. _O-

Tja als er 144hz in zit wil je dat ook gebruiken lijkt me. Op een review van hardware.info staat iets over HDR en dat dat de input lag aanzienlijk vergroot. Niet dat ik HDR voorlopig nog gebruiken wil, maar 16ms responstijd is ff terug in de tijd dat TFT schermen net hun intrede kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
Ik heb een 21:9 scherm met 1080p en ik moet zeggen dat die dpi voor productiviteit laag is. Als je breder wil, zou ik je eerder aanraden om voor een 34" 1440p ultrawide te gaan.

En niet alle games gaan lekker om met 21:9, dat zal op 32:9 alleen maar erger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Qua resolutie is het gewoon 2x 1920x1080 naast elkaar, dus dat is niet bijzonder veel.

Natuurlijk ziet het er geinig uit omdat het zo ultrabreed is, maar 2x een 1080p-scherm heb je voor veel en veel minder dan die ~€1000 dat deze monitor kost. Het enige voordeel hier is dat je er geen bezel tussen hebt.

En zit je nou te trollen door naar Hardware.Info te linken in plaats van Tweakers Pricewatch? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 02-06-2018 11:37 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:39
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:25:
Los van het feit dat het ontzettend relaxed en groot is allemaal, is het prettig werken op schermen van zo'n formaat? :o Ik kan me voorstellen dat de rest van m'n systeem zoals grafische kaart ook richting de 1080Ti of Vega moet gaan (nu een RX580) om het op zo'n resolutie allemaal bij te kunnen houden in games.
De resolutie valt wel mee effectief. 3440x1440 heeft 20% meer pixels en het is maar 12.5% meer pixels dan een 2560x1440 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:35:
Ik heb een 21:9 scherm met 1080p en ik moet zeggen dat die dpi voor productiviteit laag is. Als je breder wil, zou ik je eerder aanraden om voor een 34" 1440p ultrawide te gaan.

En niet alle games gaan lekker om met 21:9, dat zal op 32:9 alleen maar erger zijn.
Daar ben / was ik ook al bang voor, en om daar nou meer dan 1000 euro voor te betalen en erachter te komen als je het eenmaal in gebruik hebt ...

Dit scherm wat ik nu heb is al erg fijn. Aan dat ultra wide gedoe wen je wel aan. Maar aan iets wennen dat bijna 2 meter breed is is andere koek :+

Ik ben daarom nogal voorzichtig met het selecteren van een opvolger van een scherm. Het moet en zal groter zijn. Het liefst zo breed mogelijk. Want niets werkt lekkerder dan een zooi vensters cascaded naast elkaar en waar je gewoon zicht hebt op wat je doet.
Hahn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:35:
Qua resolutie is het gewoon 2x 1920x1080 naast elkaar, dus dat is niet bijzonder veel.

Natuurlijk ziet het er geinig uit omdat het zo ultrabreed is, maar 2x een 1080p-scherm heb je voor veel en veel minder dan die ~€1000 dat deze monitor kost. Het enige voordeel hier is dat je er geen bezel tussen hebt.

En zit je nou te trollen door naar Hardware.Info te linken in plaats van Tweakers Pricewatch? :+
2 schermen heb ik eerder gehad, maar je hebt altijd het gekloot dat er toch 1 primair scherm met o.a games actief is, en de ander niets doet of blanco beeld staat te weergeven. Dat is met een enkel scherm toch beter.

Ja ik kon geen tweakers link vinden. Het is inmiddels toch onder dezelfde vleugel dus wat maakt dat nou uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:44:
[...]
Daar ben / was ik ook al bang voor, en om daar nou meer dan 1000 euro voor te betalen en erachter te komen als je het eenmaal in gebruik hebt ...
Consumentenrecht?
Ja ik kon geen tweakers link vinden. Het is inmiddels toch onder dezelfde vleugel dus wat maakt dat nou uit.
Als je in de zoekbalk C49HG90 plakt kom je gewoon uit bij pricewatch: Samsung C49HG90 Blauw, Zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

2 schermen heb ik eerder gehad, maar je hebt altijd het gekloot dat er toch 1 primair scherm met o.a games actief is, en de ander niets doet of blanco beeld staat te weergeven. Dat is met een enkel scherm toch beter.
Dat vind ik zelf geen nadeel van 2 monitoren, want je kan prima op het ene scherm nuttige zaken hebben (bijvoorbeeld browser/Spotify/Twitter/whatever) en op je andere scherm gamen of een fullscreen video doen.

Nadeel van 32:9-ultrawide is dat veel games niet erop berekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon sinds 2 maanden in Portugal. Dingen werken hier volgens mij wat anders. Ja ik kan zoiets terugbrengen maar een scherm van 2 meter blijft altijd lastig. Wellicht dat ik even terug ga naar de winkel en vraag om een demo / werkmoment.
Hahn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Dat vind ik zelf geen nadeel van 2 monitoren, want je kan prima op het ene scherm nuttige zaken hebben (bijvoorbeeld browser/Spotify/Twitter/whatever) en op je andere scherm gamen of een fullscreen video doen.

Nadeel van 32:9-ultrawide is dat veel games niet erop berekend zijn.
Je blijft met een primaire monitor zitten, en je zal altijd 1 scherm in het 'midden' van je gezichtveld moeten houden als je gaat gamen. Niet echt een oplossing. En ik heb 2 schermen gehad, 1 vind ik toch praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Je blijft met een primaire monitor zitten, en je zal altijd 1 scherm in het 'midden' van je gezichtveld moeten houden als je gaat gamen. Niet echt een oplossing. En ik heb 2 schermen gehad, 1 vind ik toch praktischer.
Volgens mij heb je allang bedacht wat je wilt, dus ga ervoor zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Ik woon sinds 2 maanden in Portugal. Dingen werken hier volgens mij wat anders. Ja ik kan zoiets terugbrengen maar een scherm van 2 meter blijft altijd lastig. Wellicht dat ik even terug ga naar de winkel en vraag om een demo / werkmoment.
EU.
Pagina: 1