HP All-In-One 22-2017 bizar probleem :?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-05 09:00
Ik heb een iets wat ouder model, maar wel volledige nieuw in de doos, van een HP All-In-One 22-2017nb op te kop kunnen tikken. Hier stond nog Windows 8.1 op. Deze heb ik ge upgrade met een legale licentie van Windows 10.

Sinds die upgrade heb ik geen internet meer. Dus het internet werkte een kleine minuut en dan viel deze weg. De computer heeft nog verbinding met de router maar geen internet meer.
Als ik bij ipconfig kijk zie ik dat deze computer geen ip apdres meer heeft. (169...)

Ik heb alle zaken gedaan die ik op internet kon vinden voor geen internet niets werkt. Dus ten einde raad heb ik een andere Wifi netwerkkaart ingestoken. (Via kabel is er trouwens geen probleem)

Ook met deze andere wifi netwerkkaart heb ik hetzelfde probleem. Ik heb 3 verschillende geprobeerd.

Ten einde raad heb ik de computer volledig opnieuw geïnstalleerd. Dus niet vernieuwen maar schijf volledig leeg gemaakt op via de USB stick geïnstalleerd. Helaas tevergeefs nog steeds hetzelfde probleem.
Toen uit nieuwsgierigheid Windows 8.1 terug geïnstalleerd en raar maar waar. Totaal geen problemen.

Ik ben ten einde raad. Is er iemand die mij kan helpen? 8)7 8)7 8)7

Onderstaande zaken heb ik geprobeerd:
  • Static IP werkt ook niet. Evengoed geen internet. Bij instellingen staat het juiste ip, maar bij ipconfig staat 169...
  • Ik heb driver van HP genomen, Driver van realtek zelf en zelfs de oude driver van Windows 8 waar deze wel werkte.
Maar een driver probleem lijkt het mij niet te zijn want ik heb verschilde WIFI adapters van andere merkten geprobeerd.
  • Bios Update

[ Voor 17% gewijzigd door Droxal op 02-06-2018 10:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:26
als je het ip van de router weet ;) kan je zelf ook een static ip invullen.. dan heb je internet.. klinkt als een DHCP probleem.

Stel je router is 192.168.1.1, dan kan je als ip instellen:
192.168.1.100 en als gateway 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0

[ Voor 33% gewijzigd door Punkbuster op 02-06-2018 09:29 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zo te lezen heeft Windows 10 tijdens de upgrade een standaard netwerkkaart driver geinstalleerd voor je WiFi netwerkkaart die niet helemaal compatibel is. Download de de specifieke WiFi netwerkkaart drivers voor Windows 10 bij de leverancier/fabrikant.

Niet alle drivers die tijdens de update worden geïnstalleerd zijn correct en dan kan je dus tegen verschillende problemen aanlopen als je niet de specifieke drivers installeert die voor Windows 10 en de specifieke hardware gemaakt zijn.

https://support.hp.com/be...ies/7161758/model/7450607

Type:

Driver-Netwerk

Versie:

2023.16.715.2015 Rev.C

Besturingssystemen:

Windows 10 (64-bits)

Uitgiftedatum:

14 sep. 2015

Bestandsnaam:
sp72860.exe

(33.4 MB)

[ Voor 58% gewijzigd door Breezers op 02-06-2018 09:33 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxal
Static IP werkt ook niet. Evengoed geen internet. Bij instellingen staat het juiste ip, maar bij ipconfig staat 169...

Ik heb driver van HP genomen, Driver van realtek zelf en zelfs de oude driver van Windows 8 waar deze wel werkte.
Maar een driver probleem lijkt het mij niet te zijn want ik heb verschilde WIFI adapters van andere merkten geprobeerd.

Het is bizar dat bij een reboot internet heel even werkt en dan valt het weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Droxal op 02-06-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Droxal schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:34:
Static IP werkt ook niet. Evengoed geen internet. Bij instellingen staat het juiste ip, maar bij ipconfig staat 169...

Ik heb driver van HP genomen, Driver van realtek zelf en zelfs de oude driver van Windows 8 waar deze wel werkte.

Het is bizar dat bij een reboot internet heel even werkt en dan valt het weg.
Zet die info dan ook even in je startpost ? , dat scheelt weer nutteloos reageren.....

Heb je de All in One ook al eens getest door deze vlak naast je WiFi punt te zetten ?. (geef ook eens aan welke WiFi apparatuur je gebruikt ?)

p.s: is je BIOS bijgewerkt naar de laatste versie ?

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 02-06-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxal
Wifi verbinding is goed. Bios update heb ik nog niet geprobeerd. Dit ga ik nu direct doen.

Wifi apparatuur:
Telenet router
TP-Link router C20i

Belkin wifi adapter
TP-Link wifi adapter TL-WN725N
TP-Link Archer T2U
Tp-Link TL-WN8200ND

Met deze toestellen heb ik het geprobeerd.

edit: Bios update heeft niet gewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Droxal op 02-06-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Droxal schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:08:
Wifi verbinding is goed. Bios update heb ik nog niet geprobeerd. Dit ga ik nu direct doen.

Wifi apparatuur:
Telenet router
TP-Link router C20i

Belkin wifi adapter
TP-Link wifi adapter TL-WN725N
TP-Link Archer T2U
Tp-Link TL-WN8200ND

Met deze toestellen heb ik het geprobeerd.

edit: Bios update heeft niet gewerkt.
Probeer eens een "kale"nieuwe installatie van Windows 10 i.p.v. een upgrade ?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxal
Dit heb ik al 2 keer gedaan. Maar ik ga het opgeven. Dat HP het maar zelf oplost.
Daarvoor is garantie :)
Niet snel dat ik iets niet kan oplossen. Het is duidelijk geen software probleem. Dus het moet wel iets hardware zijn. Als kan ik niet bedenken wat dit zou kunnen zijn.

Toch bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 38% gewijzigd door Droxal op 02-06-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Droxal schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:34:
Is de DHCP client service ingeschakeld? Die moet uitgeschakeld zijn (niet op handmatig).

Normaal gesproken gaat het selecteren van DHCP niet automatisch bij handmatige IP configuratie tenzij je of het systeem daar een tooltje voor gebruikt.

De netwerkinstellingen kun je in de registry controleren en eventueel handmatig aanpassen en deels verwijderen (niet te veel verwijderen, dan moet je opnieuw installeren). Je kunt het zelfs (tijdelijk) met rechten beveiligen tegen aanpassingen.

Een screenshot van de netwerkinstellingen en van de registry kan helpen. Een aantal links naar waar e.e.a. te vinden is.
https://www.trishtech.com...gs-in-windows-10-and-8-1/
https://support.microsoft...network-connection-issues
https://winaero.com/blog/...ac-address-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxal
Helaas nog niet. Maar De HP All-in-One gaat terug naar HP.

Voor mij mag dit topic gesloten worden.

Evengoed allemaal bedankt om mee te helpen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 14:42

SeatRider

Hips don't lie

Droxal schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:48:
Dit heb ik al 2 keer gedaan. Maar ik ga het opgeven. Dat HP het maar zelf oplost.
Daarvoor is garantie :)
Niet snel dat ik iets niet kan oplossen. Het is duidelijk geen software probleem.
Want? Met Windows 8.1 werkt het immers vlekkeloos? Ik denk dat HP hem zo weer terugstuurt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1