Hoi mensen, ik zit met een irritant probleempje. De fan van mijn Asus GTX 1070 TI gaat steeds heel kort aan en uit, echt om de vijf seconden klinkt het alsof er een motortje aan en uitgaat (de meest rechter fan gaat dan steeds harder en zachter draaien, en als ik hem probeer tegen te houden gaan de andere twee extreem hard draaien) Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Is dat rond een bepaalde temperatuur van je GPU? Ongeveer 55 graden toevallig? Dan zou je eventueel met een applicatie als MSI Afterburner of Asus GPU Tweak een custom fan curve kunnen instellen. Dan kan je bv instellen dat hij wat minder snel draait op lage temperatuur, zodat hij dan wat stiller is.
net geprobeerd met asus gpu tweak maar blijft aan en uitgaan tenzij ik alle fans aanzet maar dan heb ik altijd redelijk wat geluid
iemand nog een ander idee? heb de pc nu net aangezet en heb alleen wat internet browsers openstaan dus dan is het wel irritant dat ik dat ding de hele tijd om de paar seconden hoor brommen
Op welke temperatuur gebeurt dit? En welke 1070Ti van Asus is het precies?
Edit: aangenomen dat het de 1070 Ti is uit je inventaris: ik gok dat het toch het punt is wat @Wekko306 al noemde. De fans stoppen normaal uit zichzelf onder 55C. Dit kan je aanpassen.
Edit: aangenomen dat het de 1070 Ti is uit je inventaris: ik gok dat het toch het punt is wat @Wekko306 al noemde. De fans stoppen normaal uit zichzelf onder 55C. Dit kan je aanpassen.
[ Voor 55% gewijzigd door Nat-Water op 03-06-2018 19:10 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Pas vanaf 70 graden gaan de fans draaien en gaan weer uit als ze onder de 70 komen. Dus heel normaal.
Je zou overigens ook de snelheid van je casefans iets kunnen verhogen, zodat je GPU zelf net wat minder hoeft te koelen.
Maar het is wel handig als je even iets meer info geeft. Wanneer gebeurt dit, alleen tijdens het gamen? Hoe warm is je videokaart dan volgens GPUZ? Bij welke temperatuur gaat de fan weer uit? Kan je zien tussen welke snelheden hij heen en weer gaat?
Maar het is wel handig als je even iets meer info geeft. Wanneer gebeurt dit, alleen tijdens het gamen? Hoe warm is je videokaart dan volgens GPUZ? Bij welke temperatuur gaat de fan weer uit? Kan je zien tussen welke snelheden hij heen en weer gaat?
Met afterburner fancurve instellen, ik had hetzelfde probleem, je wilt niet dat je fans pas bij 55c gaan draaien, ik niet iig.
temperatuur is nu 53 graden met league of legends client open (niet ingame, maar dat scheelt niet zoveel) ik heb de casefans ook iets hoger gezet maar hij doet het nog steeds... het enige wat ik kan doen is alle gpu fans aanzetten maar dat moet dan per se op 26 want lager lukt niet en dan geven ze redelijk wat lawaai en tijdens games is dat niet zo erg maar als ik gewoon een beetje aan het internetten ben is dat wel vervelend
Pagina: 1