MIDI Keyboard stopt uit het niets, hoe los ik dit op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLNoah
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-09-2021
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met mijn MIDI keyboard. Hij stopt namelijk uit het niets, meestal als ik meerdere toetsen achter elkaar of tegelijk indruk. Ik krijg verder geen melding van Windows dat hij gedisconnect is. Als ik hem weer opnieuw insteek dan doet hij het weer rond de 5 minuten, daarna herhaalt zich het. Ik heb ook al een aantal keer geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, en van USB poorten te switchen. Ik heb dit daarna op mijn laptop geprobeerd, hier deed hij het al wat langer maar hij stopt weer uit het niets. Nou heb ik vandaag het op mijn broers pc geprobeerd en hier heb ik er geen problemen mee. Heeft iemand een idee waar aan het zou kunnen liggen?

Specs:

PC:
Case: Aerocool Cruisestar Advance Tower
CPU: Intel Core i7 7700K 4.6GHz
Moederbord: MSI B250B GAMING PRO
RAM: 16GB DDR4 Kingston

Laptop: HP EliteBook Folio 9470m
CPU: Intel Core i5 3437U 2.4GHz
RAM: 8GB

Broers pc:
Case: Sharkoon VG5-W
CPU: Intel Core i5 2320 3.00GHz
Moederbord: Medion H67H2-EM
RAM: 16GB DDR3

Ik heb zelf al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, te updaten etc. Ook heb ik meerderen USB poorten geprobeerd (Voor- en achtekant, 3.0 & 2.0).

Met vriendelijke groet,
Noah

[ Voor 3% gewijzigd door NLNoah op 02-06-2018 02:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En over welk midi-klavier praten we?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Mogelijk is het een energie besparende USB instelling die dit gedrag veroorzaakt: Ga via het Control Panel naar Power Settings, kies Change Plan Settings en daarna Change Advanced Power Settings. In het lijstje staat USB Settings met daaronder USB Selective Suspend Setting die standaard op Enabled staat. Zet die eens op Disabled en kijk of je probleem opgelost is.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLNoah
ResuCigam schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 06:39:
Mogelijk is het een energie besparende USB instelling die dit gedrag veroorzaakt: Ga via het Control Panel naar Power Settings, kies Change Plan Settings en daarna Change Advanced Power Settings. In het lijstje staat USB Settings met daaronder USB Selective Suspend Setting die standaard op Enabled staat. Zet die eens op Disabled en kijk of je probleem opgelost is.
Ik heb het geprobeerd, hij doet het wel iets langer alleen hij houd er nog steeds mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
is het een powered (DC adapter) Midiboard? of werkt deze met batterijen? Probeer eens een andere voeding? (van het keyboard.)

@NLNoah Welk Midi keyboard is het overigens?

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 02-06-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLNoah
nachtnet schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:40:
is het een powered (DC adapter) Midiboard? of werkt deze met batterijen? Probeer eens een andere voeding? (van het keyboard.)

@NLNoah Welk Midi keyboard is het overigens?
Ik heb het met 2 andere stroomkabels geprobeerd, maar toen ik op mijn broers PC het testen toen heb ik dezelfde voedings kabel & USB kabel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLNoah
@Verwijderd @nachtnet

Het is trouwnes een Startone MK-200 van Thomann.

[ Voor 36% gewijzigd door NLNoah op 02-06-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens: heeft je BIOS geen energiebesparende USB-functies? (die je kunt uitzetten)

T'is een long-shot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Sluit een degelijk gelijkspanning (DC) 12 Volt / >= 1 A adapter aan (LET OP! de +/- ) of 6 x AA batterijen.
USB/Midi interface is alleen voor midi-overdracht.
Afbeeldingslocatie: https://images.static-thomann.de/pics/bdb/375513/10738737_800.jpg

Wat voor adapters heb je gebruikt? Specs
Lengte usb 2.0 kabel? (Op Reddit was ook zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLNoah
PE4000 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:42:
Sluit een degelijk gelijkspanning (DC) 12 Volt / >= 1 A adapter aan (LET OP! de +/- ) of 6 x AA batterijen.
USB/Midi interface is alleen voor midi-overdracht.
[afbeelding]

Wat voor adapters heb je gebruikt? Specs
Lengte usb 2.0 kabel? (Op Reddit was ook zoiets)
De lengte van de USB 2.0 kabel is 1m, en de specs van de stroomkabel (adapters) zijn 12V 500mA, maar ik heb dezelfde adapter & USB kabel gebruikt op mijn broers pc en hier deed hij het wel gewoon goed.
Pagina: 1