Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xBennie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoi, voor de 2e keer ooit ''fortnite'' opgestart, en in een split-second nadat ik mijn fps limit verhoogde van iets van 120 naar 144 sloot mijn hele pc af en startte die op met een zwart scherm en een dikke grijse balk in het linkermiddenzijde, ik realiseer dus dat mijn videokaart schade heeft, maar maar dat dit de echte reden is vind ik zelf een beetje lachwekkend. (gaat om MSI R9 380 4gb)

Ik heb de pc al 2x opnieuw opgestart (incl. 1x de videokaart te verwijderen en opnieuw erin te steken) zonder succes, en durf hierbij deze ook niet verdere malen opnieuw op te starten.

Bij het verwijderen van de videokaart viel mij al een soort vloeistof op dat op het moederbord (MSI Gaming 970) zat, het is een beetje plakkerig en erg dik, maar wel een dun laagje. Ik heb daar al wat over opgezocht en kwam neer op dat het uit de koeling kwam, nou ben ik geen expert (vandaar dit topic :P ) en neem ik het zekere voor het onzekere en kan ik het dus niet met zekerheid zeggen, maar leek het er wel op dat de vloeistof al wat langer zat.

Ik speel nooit echt zware games of programmas dat zou hebben kunnen leiden tot dit resultaat, (e.g league oif legends, en nu fortnite als crash resultaat)

Dan komt het neer op,

Wat zou de vloeistof kunnen zijn?
Hoe fix ik mijn videokaart? Is het kapot? Kan ik het maken of laten maken?
En wat zou potentioneel het probleem kunnen zijn dat dit gevolg heeft gebracht?..

TheSturf,
Benjamin

[ Voor 0% gewijzigd door xBennie op 01-06-2018 23:58 . Reden: grammatica ]

Beste antwoord (via xBennie op 02-06-2018 12:05)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:55

rdejongjr

Gnome

De vloeistof op het moederbord komt uit de warmte geleidende pads bij de vrms. Siliconen/olie basis om het soepel te houden.
Vloeit met de tijd en warmte wat uit, lekker van af blijven.

Videokaart zal zichzelf wel weggebakken hebben, als hij nog voor het laden van Windows al strepen laat zien is het wel gedaan met het arme ding. Als het even kan voor de zekerheid in een ander systeem testen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:55

rdejongjr

Gnome

De vloeistof op het moederbord komt uit de warmte geleidende pads bij de vrms. Siliconen/olie basis om het soepel te houden.
Vloeit met de tijd en warmte wat uit, lekker van af blijven.

Videokaart zal zichzelf wel weggebakken hebben, als hij nog voor het laden van Windows al strepen laat zien is het wel gedaan met het arme ding. Als het even kan voor de zekerheid in een ander systeem testen.