UniFi switch met POE overbrugt 15 meter cat6a niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 17:46
Ik heb in mijn nieuwe huis alle geïnstalleerd.
In de meterkast heb ik 2 UniFi Switch 8 POE-60W staan als ik de AP aansluit op zolder 15 meter ct6a kabel krijg ik geen power. Plaats ik daar het blok voor POE werkt alles wel.
Ik heb de kabel met een tester na gemeten en krijg geen foutmelding op de draden.

Sluit ik de AP met een kortere kabel aan geen probleem dan werkt alles.

Wie heeft meer dit probleem?
En hoe los ik het op zonder een tussenblok anders hebben de switches geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Hoe bedoel je een blok er voor? Dat je de 2e unifi switch verwijderd en hem door koppelt?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 23:36
Goedkope en/of te dunne kabel gebruikt die te veel weerstand geeft?
Aderparen wel juist aangesloten (een simpele tester ziet dat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 18:47
klint mogelijk dat er toch ergens een fout zit in je kabel. Wat voor tester heb je gebruikt?
standaard tester waarbij je alleen de aderparen check geven alleen aan of ader 1 ook uitkomt op ader 1aan de andere kant.

POE kan net als ethernet kabel 100m overbruggen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 17:06

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Welke access point heb je en welk blok voor PoE bedoel je? Is het een meegeleverde injector?

Als het de Unifi AC LR is dan staat er ook op de doos of die PoE ready is want ze hebben een periode gehad(in het begin) dat ze alleen 24V passive PoE ondersteunde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

Je weet zeker dat je de UAP op een PoE poort hebt aangesloten? Doet de UAP het wel als je hem met een kort kabeltje op de USW aansluit? Welke kabel heb je exact gebruikt?

@C0okiejar De USW ondersteunt ook de oude versie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10
Edit: lama, met kortere kabel werkt het wel.

[ Voor 87% gewijzigd door MewBie op 02-06-2018 09:06 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Weet je zeker dat je CAT6A hebt en dat het 100% koper is, geen CCA?
PoE moet gewoon de 100 meter kunnen halen.

Haal je wel fatsoenlijke snelheden over die kabel?

Het klinkt bijna of die kabel zelf niet in orde is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Wat voor kabel heb je? Er is veel troep in omloop waar geen koperen draadjes in zitten, maar aluminium met een dun laagje koper erop.
Dit noemen ze cca, copper clad aluminum.
Als dat het geval is, lijkt het me aannemelijk dat je probleem daar zit.
edit:
with^^

[ Voor 4% gewijzigd door nick_haak op 02-06-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Edit: Post was niet relevant, ergens overheen gelezen.

[ Voor 84% gewijzigd door TommyboyNL op 02-06-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:00
Klinkt alsof de kabel van dusdanige lage kwaliteit is dat deze zoveel weerstand geeft dat het signaal niet aankomt. Een goede kwaliteit kabel zal dit verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
lier schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:15:
Je weet zeker dat je de UAP op een PoE poort hebt aangesloten? Doet de UAP het wel als je hem met een kort kabeltje op de USW aansluit? Welke kabel heb je exact gebruikt?

@C0okiejar De USW ondersteunt ook de oude versie.
Kan niet missen zijn de laatste 4 poorten en nog extra aangegeven met dat zwart balkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
Marco1994 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:26:
Klinkt alsof de kabel van dusdanige lage kwaliteit is dat deze zoveel weerstand geeft dat het signaal niet aankomt. Een goede kwaliteit kabel zal dit verhelpen
Ik heb zover ik weet geen rotzooi gekocht.
https://www.conrad.nl/p/n...h=1&vat=true&insert_kz=8J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
unezra schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:15:
Weet je zeker dat je CAT6A hebt en dat het 100% koper is, geen CCA?
PoE moet gewoon de 100 meter kunnen halen.

Haal je wel fatsoenlijke snelheden over die kabel?

Het klinkt bijna of die kabel zelf niet in orde is.
De kabel 100% koper, ik heb KPN 100/100 en haal deze snelheid gewoon over de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
nick_haak schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:17:
Wat voor kabel heb je? Er is veel troep in omloop waar geen koperen draadjes in zitten, maar aluminium met een dun laagje koper erop.
Dit noemen ze cca, copper clad aluminum.
Als dat het geval is, lijkt het me aannemelijk dat je probleem daar zit.
edit:
with^^
Beetje overtrokken vind je niet. Zelfs de goedkoopste kabels werken gewoon op dit soort korte afstanden.

Deze kabel is gewoon niet goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
C0okiejar schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 00:44:
Welke access point heb je en welk blok voor PoE bedoel je? Is het een meegeleverde injector?

Als het de Unifi AC LR is dan staat er ook op de doos of die PoE ready is want ze hebben een periode gehad(in het begin) dat ze alleen 24V passive PoE ondersteunde volgens mij.
Ik heb de pro versie van UniFi, als ik de standaard mee geleverde adapter gebruik werkt alles.. doe ik de adapter niet licht het lampje ook niet op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:00
bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:46:
[...]

De kabel 100% koper, ik heb KPN 100/100 en haal deze snelheid gewoon over de lijn.
Dat wil niet zoveel zeggen helaas. 100 is niet zon gek hoge snelheid. Lees deze link maar eens door en dan met name het laatste kopje https://www.google.nl/amp...o-stay-away%3fhs_amp=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
mydogisgone schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:32:
Hoe bedoel je een blok er voor? Dat je de 2e unifi switch verwijderd en hem door koppelt?
De standaard meegeleverde stroomadapter voor de AP er tussen plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:51:
[...]

De standaard meegeleverde stroomadapter voor de AP er tussen plaats
Ja alleen het is solid koper de aders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Voor de zekerheid al eens een kabel van dezelfde lengte, van dezelfde rol geknepen?
Het klinkt bijna alsof er toch iets mis is met die kabel. Kabelbreukje, anders die niet helemaal zuiver zijn, stekkers die er net niet lekker aan zitten, etc.

Zeker omdat het met een kortere kabel wel werkt, dus an-sich de PoE negotiation tussen AP en switch wel goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
Welke kleurencombinatie heb je aangehouden, zoals al eerder is vermeld, kunnen testers niet altijd goed testen als de volgorde verkeert is (aan beide kanten, wel als het aan 1 kant is).

Nog iets, zou je je posten willen editen als je een aanvulling hebt, ipv een nieuwe post maken als je zelf de laatste hebt (zie ook de mededeling als je de post verstuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
unezra schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:56:
Voor de zekerheid al eens een kabel van dezelfde lengte, van dezelfde rol geknepen?
Het klinkt bijna alsof er toch iets mis is met die kabel. Kabelbreukje, anders die niet helemaal zuiver zijn, stekkers die er net niet lekker aan zitten, etc.

Zeker omdat het met een kortere kabel wel werkt, dus an-sich de PoE negotiation tussen AP en switch wel goed werkt.
Kabel heb ik doorgemeten met zo’n ader tester en alle 8 aders kregen groen licht.. kon geen gekke dingen vinden in het patchpaneel en op de keystone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
canonball schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:57:
[...]

Welke kleurencombinatie heb je aangehouden, zoals al eerder is vermeld, kunnen testers niet altijd goed testen als de volgorde verkeert is (aan beide kanten, wel als het aan 1 kant is).

Nog iets, zou je je posten willen editen als je een aanvulling hebt, ipv een nieuwe post maken als je zelf de laatste hebt (zie ook de mededeling als je de post verstuurt).
Ook naar gekeken beide kanten zijn aangesloten op het A kleurenschema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:01:
[...]

Kabel heb ik doorgemeten met zo’n ader tester en alle 8 aders kregen groen licht.. kon geen gekke dingen vinden in het patchpaneel en op de keystone
Toch zul je nu dingen moeten gaan uitsluiten, onder andere door zo'n zelfde 15 meter kabel van diezelfde rol te maken en die aan te sluiten. Werkt die wél, is mogelijk je kabel rot of zit er toch iets niet lekker in je keystone.

Volgens specs zou het als ik het goed zie inderdaad 100% koper moeten zijn, maar tóch zou ik ook dat uit proberen te sluiten dmv de aanstekerproef: https://netwerkproducten.com/cca-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
Voor nu tijdelijk een dure oplossing gedaan. op zolder een switch er tussen gezet met POE. Als het inderdaad aan de kabels ligt ben ik wel de sigaar heb 150 meter door de woning heen getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:20:
Voor nu tijdelijk een dure oplossing gedaan. op zolder een switch er tussen gezet met POE. Als het inderdaad aan de kabels ligt ben ik wel de sigaar heb 150 meter door de woning heen getrokken.
En op geen van die kabels werkt het?
Of heb je die andere strengen niet geprobeerd?

Als het op die andere kabels wél werkt, is gewoon die ene kabel rot. Als het tóch CCA is, tja, dan heb je eigenlijk maar 1 oplossing: Kabels d'r uit en vervangen door koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:02:
[...]
Wat is een A kleurenschema, bedoel je 568 A? En dan een straight cable?
Zoals al eerder is aangegeven zul je wat moeten uitproberen, maar cat5 zou mischien beter zijn geweest dan cat6, al zou 15m daarbij ook wel goed moeten gaan. Zie
https://community.ubnt.co...03/highlight/true#M226319

Waarom heb je overigen shielded gedaan, loopt de kabel langs een stoorbron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

canonball schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:30:
[...]
Zoals al eerder is aangegeven zul je wat moeten uitproberen, maar cat5 zou mischien beter zijn geweest dan cat6, al zou 15m daarbij ook wel goed moeten gaan. Zie
https://community.ubnt.co...03/highlight/true#M226319
CAT5 is een héél slecht idee.
Wikipedia: Category 5 cable

5E is al een beter idee, maar gelimiteerd tot GBit en dat wil je anno 2018 echt niet meer. 6A of 7 is the way to go als je nu kabels aan legt.

DIt is overigens de datasheet:
http://www.produktinfo.co...00_S_FTP_CAT_6A_100_M.pdf

Ziet er prima uit. Klinkt vooral als dat er een ader geknapt is of er iets met de connectors niet lekker is en dat is alleen goed uit te sluiten door eenzelfde streng van dezelfde lengte te testen of op andere aansluitingen te proberen. (Er ligt 150 meter door dat huis.)
Waarom heb je overigen shielded gedaan, loopt de kabel langs een stoorbron?
Als je shielded kunt doen, altijd shielded doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
unezra schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:05:
[...]

Toch zul je nu dingen moeten gaan uitsluiten, onder andere door zo'n zelfde 15 meter kabel van diezelfde rol te maken en die aan te sluiten. Werkt die wél, is mogelijk je kabel rot of zit er toch iets niet lekker in je keystone.

Volgens specs zou het als ik het goed zie inderdaad 100% koper moeten zijn, maar tóch zou ik ook dat uit proberen te sluiten dmv de aanstekerproef: https://netwerkproducten.com/cca-kabel.html
Aansteker test gedaan 100% koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 21:23

WouterG

Dit is geen ondertitel

Probeer ook eens om de power injector in de meterkast aan te sluiten om uit te sluiten dat het aan de poe Switch ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
Tot 10 meter geen probleem na 12 m doet hij het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:13:
Tot 10 meter geen probleem na 12 m doet hij het niet meer...
En wat doet 'ie op de andere kabels op je netwerk? Zelfde ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
WouterG schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:07:
Probeer ook eens om de power injector in de meterkast aan te sluiten om uit te sluiten dat het aan de poe Switch ligt.
Bedankt dan doet hij het wel...
Ik heb 3 POE switches 60w en alle 3 gaan tikken als je de zolder aansluit... en boven brand er niks... waarschijnlijk gewoon te weinig vermogen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
unezra schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:14:
[...]

En wat doet 'ie op de andere kabels op je netwerk? Zelfde ellende?
Ja alles onder de 10 is goed er boven niet met de POE adapter doet hij het over alle kabels heen... toch maar de 150 watt versie als er een kapot gaat heb nu 3x 60w en achter de televisie een gewonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:19:
[...]
Ja alles onder de 10 is goed er boven niet met de POE adapter doet hij het over alle kabels heen... toch maar de 150 watt versie als er een kapot gaat heb nu 3x 60w en achter de televisie een gewonen
Klinkt bijna of je PoE switch niet lekker is. Ik heb thuis een ZyXEL GS1200-5HP PoE switch en die werkt als een malle met een paar Unifi AP's. Er hangen er 2 aan, terwijl dat zeker geen 150W apparaat is.

Ik zou eens met de leverancier bellen en ze omruilen omdat je een vermoeden hebt dat ze niet goed zijn. Meer dan 10 meter moet zonder problemen werken met zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 09-05 21:23

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ken de POE switch niet, kun je niet iets instellen zoals " IEEE 802.3af" of " IEEE 802.3at" of iets dergelijks?

Misschien deze link interessant? https://community.ubnt.co...i-AP-AC-Lite/td-p/1867183

[ Voor 41% gewijzigd door WouterG op 03-06-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
unezra schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:30:
[...]

Klinkt bijna of je PoE switch niet lekker is. Ik heb thuis een ZyXEL GS1200-5HP PoE switch en die werkt als een malle met een paar Unifi AP's. Er hangen er 2 aan, terwijl dat zeker geen 150W apparaat is.

Ik zou eens met de leverancier bellen en ze omruilen omdat je een vermoeden hebt dat ze niet goed zijn. Meer dan 10 meter moet zonder problemen werken met zo'n ding.
Ik heb alle 3 er op gehad ook bij 3 verschillende bedrijven vandaan en alle 3 doen het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
WouterG schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:13:
Ik ken de POE switch niet, kun je niet iets instellen zoals " IEEE 802.3af" of " IEEE 802.3at" of iets dergelijks?

Misschien deze link interessant? https://community.ubnt.co...i-AP-AC-Lite/td-p/1867183
Doet hij automatisch als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:13

JdM

Humbled

Waar monteer je de kabel op af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Sethro schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:48:
[...]

Beetje overtrokken vind je niet. Zelfs de goedkoopste kabels werken gewoon op dit soort korte afstanden.

Deze kabel is gewoon niet goed aangesloten.
Deels wel met je eens hoor, op 15 meter zijn de effecten beperkt, maar feit is dat er gewoon een hoop shit op de markt is tegenwoordig (vaak slecht aangegeven) wat pertinent NIET aan de opgegeven standaard voldoet, en allerlei vreemde effecten kan hebben (lagere snelheid, teveel weerstand om fatsoenlijk PoE te leveren zodra de lengte wat langer wordt, enz...)
Met de aangegeven kabel mag je er gewoon vanuit gaan dat dit niet aan de orde is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:15:
[...]
Ik heb alle 3 er op gehad ook bij 3 verschillende bedrijven vandaan en alle 3 doen het zelfde...
Dus je hebt al meerdere Ubiquiti PoE switches geprobeerd en alle 3 doen ze hetzelfde bij kabels langer dan 10 meter?

Het word een beetje een warrig verhaal inmiddels. Kun je eens samenvatten wat er allemaal precies wel en niet werkt, wat je hebt geprobeerd, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:47
bertdrenth schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:02:
[...]

In Nederland is de standaard kleurencode B te gebruiken. Maar als je aan beide zijdes exact zo gedaan hebt zou dat niet uit moeten maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Niet alle patch panelen/keystones zijn heel duidelijk in hoe je de kabels moet termineren. Kan je eens foto's posten van hoe je de kabels nu afgemonteerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
unezra schreef op maandag 4 juni 2018 @ 06:29:
[...]

Dus je hebt al meerdere Ubiquiti PoE switches geprobeerd en alle 3 doen ze hetzelfde bij kabels langer dan 10 meter?

Het word een beetje een warrig verhaal inmiddels. Kun je eens samenvatten wat er allemaal precies wel en niet werkt, wat je hebt geprobeerd, etc?
Ik heb op zolder 2 aansluitpunten op 1 van die punten wil ik een ap aansluiten.
De switch levert 60w POE.
Als ik de switch in ditgeval poort 12 van mijn patchpaneel aansluit op de switch waar POE op zit gebeurt er niks, je hoort de switch tikken.
Oké dan plaats ik een andere switch, zelfde type andere winkel gekocht precies het zelfde.
Dat heb ik nog maals geprobeerd met een andere switch zelfde verhaal.
Als ik de aders door meet, lopen ze gelijkmatig af 1 tm 8.
Zet ik de laptop er op haal ik 100\100 zoals KPN leverd op die lijn.
Plaats ik in de meterkast de adapter voor POE die bij de AP wordt geleverd er tussen dan werkt alles wel over 15 meter, probeer ik het weer met de switch dan doet hij het niet.

Ik heb een aansteker test gedaan en de bedrading is koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Ik verwacht toch echt dat je het verkeerd aangesloten hebt. Post eens foto's van hoe je de draden getermineerd hebt op je patch panels en wall outlets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Raar dat hij het met een poe adapter wel doet.

Duw er eens een fatsoenlijke Cisco switch tussen, op marktplaats wel te scoren voor een paar tientjes. Zal je wel een 100mbit switch hebben, maar het gaat om de test

Zoiets:
V&A aangeboden: Cisco Catalyst 2960 Series 24 Port si POE-8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MewBie
unezra schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:47:
[...]

CAT5 is een héél slecht idee.
Wikipedia: Category 5 cable

5E is al een beter idee, maar gelimiteerd tot GBit en dat wil je anno 2018 echt niet meer. 6A of 7 is the way to go als je nu kabels aan legt.

DIt is overigens de datasheet:
http://www.produktinfo.co...00_S_FTP_CAT_6A_100_M.pdf

Ziet er prima uit. Klinkt vooral als dat er een ader geknapt is of er iets met de connectors niet lekker is en dat is alleen goed uit te sluiten door eenzelfde streng van dezelfde lengte te testen of op andere aansluitingen te proberen. (Er ligt 150 meter door dat huis.)

[...]

Als je shielded kunt doen, altijd shielded doen.
toon volledige bericht
Nee nee nee en nog eens nee... :N

Hoe vaak moet hier nog uitgelegd worden dat Cat 7 voor thuis totaal nutteloos is? Cat 6 is meer dan genoeg, als 6A makkelijker te krijgen is kun je die nog overwegen. 7 is voor industrieel gebruik, dat is je ondertussen al ruim 10x uitgelegd volgens mij.

Tevens is de door TS gekochte kabel ook ruk voor thuis gebruik. Als je niet weet hoe je S/FTP moet afmonteren heb je er geen ruk aan.

De S in S/FTP betekend dat er een gevlochten afscherming om de kabel zit. Die maakt je kabel dikker, stugger, lastiger te installeren en als je niet weet hoe je een gevlochten afscherming moet monteren compleet nutteloos. Deze kabel op de juiste manier afmonteren met een RJ45 is nagenoeg onmogelijk met apparatuut voor thuis gebruik. HINT: Op mijn werk wordt altijd Cat 7 kabel gebruikt ongeacht wat de klant specificeerd, aansluitpunten zijn normaal Cat 6A. Specificeren ze echter Cat 7 dan gaan de aansluitkosten met een veelvoud omhoog omdat alle aansluitpunten met apparatuur gedaan moeten worden die Cat 7 ondersteunen.
Folie om elk ader paar maakt installatie ook alleen maar onnodig lastig.

Voor thuis gebruik gewoon UTP of F/UTP Cat 6 of 6A gebruiken. "Betere" kabels als dat maak je alleen je eigen leven maar moeilijk.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MewBie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:58:
[...]

Nee nee nee en nog eens nee... :N

Hoe vaak moet hier nog uitgelegd worden dat Cat 7 voor thuis totaal nutteloos is? Cat 6 is meer dan genoeg, als 6A makkelijker te krijgen is kun je die nog overwegen. 7 is voor industrieel gebruik, dat is je ondertussen al ruim 10x uitgelegd volgens mij.

Tevens is de door TS gekochte kabel ook ruk voor thuis gebruik. Als je niet weet hoe je S/FTP moet afmonteren heb je er geen ruk aan.

De S in S/FTP betekend dat er een gevlochten afscherming om de kabel zit. Die maakt je kabel dikker, stugger, lastiger te installeren en als je niet weet hoe je een gevlochten afscherming moet monteren compleet nutteloos. Deze kabel op de juiste manier afmonteren met een RJ45 is nagenoeg onmogelijk met apparatuut voor thuis gebruik. HINT: Op mijn werk wordt altijd Cat 7 kabel gebruikt ongeacht wat de klant specificeerd, aansluitpunten zijn normaal Cat 6A. Specificeren ze echter Cat 7 dan gaan de aansluitkosten met een veelvoud omhoog omdat alle aansluitpunten met apparatuur gedaan moeten worden die Cat 7 ondersteunen.
Folie om elk ader paar maakt installatie ook alleen maar onnodig lastig.

Voor thuis gebruik gewoon UTP of F/UTP Cat 6 of 6A gebruiken. "Betere" kabels als dat maak je alleen je eigen leven maar moeilijk.
toon volledige bericht
Volgens mij zeg ik daar heel specifiek dat je geen CAT5 wil gebruiken, CAT5E al een betere keuze is, en 6A óf 7 de beste keuze is.

Ik vind 7 de betere keuze, ook voor thuis, jij niet. Dat mag. Wil niet zeggen dat het meteen onzin is. Je kunt het nog 100x uitleggen, mijn mening over CAT6A vs CAT7 veranderd daarmee écht niet. Sorry.

(Ik snap alleen wel als mensen kiezen voor 6A. Zou het zelf niet doen, vind het niet de betere keuze, maar ieder zijn ding. Zolang je maar geen 5E of lager koopt en afmonteerd.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MewBie
unezra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 06:25:
[...]

Volgens mij zeg ik daar heel specifiek dat je geen CAT5 wil gebruiken, CAT5E al een betere keuze is, en 6A óf 7 de beste keuze is.

Ik vind 7 de betere keuze, ook voor thuis, jij niet. Dat mag. Wil niet zeggen dat het meteen onzin is. Je kunt het nog 100x uitleggen, mijn mening over CAT6A vs CAT7 veranderd daarmee écht niet. Sorry.

(Ik snap alleen wel als mensen kiezen voor 6A. Zou het zelf niet doen, vind het niet de betere keuze, maar ieder zijn ding. Zolang je maar geen 5E of lager koopt en afmonteerd.)
Dat jij voor kabel overkill wilt gaan, en het je zelf dus lastig wilt maken, is prima. Maar stop alsjeblieft met het aanraden er van naar anderen.

Ik neem aan dat als je elektriciteits bedrading moet vervangen in huis je ook voor VO-YMvKas 2x4 kabels gaat in plaats van simpel 2,5mm^2 installatie draad van de gamma? Omdat het een gearmeerde kabel is en dikkere aders heeft en dus beter is? Dat is namelijk de elektrische variant van wat jij aanraad.

*beeeeep*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 06:25:
[...]

Een mening heeft volgens mij vrij weinig te maken met waar je een bepaald type kabel voor gebruikt.
10Gbe is nog steeds niet gemeengoed thuis, dus voldoet in bijna alle scenarios cat5e. Daarbuiten redt je het met cat6 ook wel.

Hoe verantwoord je een dure cat7 kabel vs een cat5e waarin je als eindgebruiker absoluut geen verschil merkt? Noem eens één reden waarom je cat7 zou installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:37
Volgens mij zit het zo, de switch is een US-8 60W. Deze levert maximaal 12 watt via de at standaard. Je accesspoint gebruikt 12 watt. Wellicht bij het opstarten wat meer en dat kan je switch niet leveren (ook nog kabelverliezen).

Ik vrees dat je switch te licht is om het access point aan te sturen. Als je de injector er tussen zet aan het einde van de kabel, dus net na de switch, 15 meter vanaf je AP?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurian123
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-07-2024
Staat de PoE functie wel aan de op de switch poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
storeman schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:27:
Volgens mij zit het zo, de switch is een US-8 60W. Deze levert maximaal 12 watt via de at standaard. Je accesspoint gebruikt 12 watt. Wellicht bij het opstarten wat meer en dat kan je switch niet leveren (ook nog kabelverliezen).
UAC-Pro verbruikt max 9.
https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_AC_APs_DS.pdf

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Gravit0n schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:15:
[...]
Een mening heeft volgens mij vrij weinig te maken met waar je een bepaald type kabel voor gebruikt.
10Gbe is nog steeds niet gemeengoed thuis, dus voldoet in bijna alle scenarios cat5e. Daarbuiten redt je het met cat6 ook wel.

Hoe verantwoord je een dure cat7 kabel vs een cat5e waarin je als eindgebruiker absoluut geen verschil merkt? Noem eens één reden waarom je cat7 zou installeren?
CAT7 is niet zo heel erg duur én het is in mijn beleving toekomstbestendiger dan 5E domweg omdat er veel hogere snelheden over mogelijk sijn.

5E is leuk, maar ik verwacht tussen nu en 5 jaar de eerste 10G componenten thuis te hebben en dé plek waar ik dat in zou zetten, is op de "backbone", de verbinding tussen mijn werkkamer/nerdhol/muziekgrot boven en de meterkast waar oa mijn NAS staan. Zonde van het geld om dan nu 5E te (laten) installeren en dat later te vervangen. In fact, ik hoop niet veel vaker dan 1x of 2x in mijn leven (we hebben dit huis in principe gekocht voor de eeuwigheid), kabels te (laten) trekken.

CAT 6A FTP kost €0,81 per meter, CAT 7 S/FTP zit op €0,95 per meter.
https://www.kabelshop.nl/...9978-305-i5355-t4553.html
https://www.kabelshop.nl/...7101-100-i4841-t5034.html

Voor minder dan €0,14 per meter extra heb ik kabel die beter is dan het dichtstbijzijnde zinvolle alternatief.
Ja, 5E is (veel) goedkoper (ongeveer 1/4e tot 1/2e) maar daar stopt het bij 1GBit/s en da's zeker niet toekomstbestendig, ook niet voor thuis als backbone van je thuisnetwerk. (After all, dit is Tweakers.net...)

Voor minder dan €200 aan kabels, ex arbeid, heb ik mijn hele huis bekabeld. Misschien dat er later nog eens €50,- of €100,- aan buitenkabel bij komt. Kortom, €300 aan kabels en de komende 20, 25 jaar verwacht ik ze niet te hoeven vervangen.

Kabels trekken is duurder per m dan de kabel zelf. Dus zie ik dit als een betere investering dan nu 5E of 6A kopen. (Zeker als je bedenkt dat 6A helemaal niet zo veel goedkoper is.

Kortom: 5E is een zinloze besparing. 6A is voor veel mensen prima, maar het prijsverschil tussen 6A en 7 is zó klein, dat ik geen reden zie om voor 6A te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:26:
[...]

CAT7 is niet zo heel erg duur én het is in mijn beleving toekomstbestendiger dan 5E domweg omdat er veel hogere snelheden over mogelijk sijn.

5E is leuk, maar ik verwacht tussen nu en 5 jaar de eerste 10G componenten thuis te hebben en dé plek waar ik dat in zou zetten, is op de "backbone", de verbinding tussen mijn werkkamer/nerdhol/muziekgrot boven en de meterkast waar oa mijn NAS staan. Zonde van het geld om dan nu 5E te (laten) installeren en dat later te vervangen. In fact, ik hoop niet veel vaker dan 1x of 2x in mijn leven (we hebben dit huis in principe gekocht voor de eeuwigheid), kabels te (laten) trekken.

CAT 6A FTP kost €0,81 per meter, CAT 7 S/FTP zit op €0,95 per meter.
https://www.kabelshop.nl/...9978-305-i5355-t4553.html
https://www.kabelshop.nl/...7101-100-i4841-t5034.html

Voor minder dan €0,14 per meter extra heb ik kabel die beter is dan het dichtstbijzijnde zinvolle alternatief.
Ja, 5E is (veel) goedkoper (ongeveer 1/4e tot 1/2e) maar daar stopt het bij 1GBit/s en da's zeker niet toekomstbestendig, ook niet voor thuis als backbone van je thuisnetwerk. (After all, dit is Tweakers.net...)

Voor minder dan €200 aan kabels, ex arbeid, heb ik mijn hele huis bekabeld. Misschien dat er later nog eens €50,- of €100,- aan buitenkabel bij komt. Kortom, €300 aan kabels en de komende 20, 25 jaar verwacht ik ze niet te hoeven vervangen.

Kabels trekken is duurder per m dan de kabel zelf. Dus zie ik dit als een betere investering dan nu 5E of 6A kopen. (Zeker als je bedenkt dat 6A helemaal niet zo veel goedkoper is.

Kortom: 5E is een zinloze besparing. 6A is voor veel mensen prima, maar het prijsverschil tussen 6A en 7 is zó klein, dat ik geen reden zie om voor 6A te kiezen.
toon volledige bericht
Het leuke is, is dat je over cat5e onder de 40 meter ook gewoon 10GbE kunt jagen.
Dus als je nu een fatsoenlijke cat5e kabel trekt en hem fatsoenlijk afwerkt op kwalitatieve wantcontactdozen, hoef je het ook niet zomaar te vervangen.

Ik ken maar weinig huizen waar er meer dan 30 meter kabel nodig is.

En over 10GbE gesproken....
Dat jij dat belangrijk vind, betekent niet dat dat voor andere mensen ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Gravit0n schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:35:
[...]
Het leuke is, is dat je over cat5e onder de 40 meter ook gewoon 10GbE kunt jagen.
Dus als je nu een fatsoenlijke cat5e kabel trekt en hem fatsoenlijk afwerkt op kwalitatieve wantcontactdozen, hoef je het ook niet zomaar te vervangen.

Ik ken maar weinig huizen waar er meer dan 30 meter kabel nodig is.

En over 10GbE gesproken....
Dat jij dat belangrijk vind, betekent niet dat dat voor andere mensen ook zo is.
Dit is Tweakers.net, niet het Computer Idee forum.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen hier thuis nét even andere apparatuur hebben staan en wensen hebben dan de gemiddelde 60+er die niet veel verder komt dan "Computer Idee" of de HCC.
FreakNL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:12:
Raar dat hij het met een poe adapter wel doet.

Duw er eens een fatsoenlijke Cisco switch tussen, op marktplaats wel te scoren voor een paar tientjes. Zal je wel een 100mbit switch hebben, maar het gaat om de test

Zoiets:
V&A aangeboden: Cisco Catalyst 2960 Series 24 Port si POE-8
Of koop zo'n ding en test daar mee:
pricewatch: ZyXEL GS1200-5HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Laat het los, laat het gaan ;)
Niet iedereen heeft behoefte aan een 10+Gb verbinding in huis.
Voor de veeleisende gebruiker met een mini-serverpark in de meterkast is het misschien leuk/noodzakelijk maar de gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker is 1Gb nu en over 5 jaar ruim voldoende om een videootje te streamen vanaf het internet of z'n nas.

Mocht men het nu niet nodig vinden en over 5 jaar wel; trekken ze maar een nieuwe kabel. Waarschijnlijk zijn we dan toch weer 2 revisies verder.

[ Voor 13% gewijzigd door Nnoitra op 05-06-2018 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Dit is Tweakers.net, niet het Computer Idee forum.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen hier thuis nét even andere apparatuur hebben staan en wensen hebben dan de gemiddelde 60+er die niet veel verder komt dan "Computer Idee" of de HCC.
Dus iedereen die op dit forum post wil een 10GbE netwerk thuis? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Gravit0n schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:41:
[...]
Dus iedereen die op dit forum post wil een 10GbE netwerk thuis? 8)7
Nevermind. :)
We driften snoeihard van de vraag van TS af en we gaan het hier toch niet over eens worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Cat5e is voor 99% van alle huishoudens voldoende, heb je een NAS, server, netwerk enz enz dan is CAT6 aan te raden.

CAT7 slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 19:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@bertdrenth Zou je in het vervolg je laatste bericht willen aanpassen i.p.v. een nieuwe post toe te voegen. Dat leest fijner en het komt wat minder opdringerig over :)

Dat geldt natuurlijk alleen als jou post de laatste is in het topic :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenbrauw
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 22:06
Als je AP ook van Unifi is moet je er nog een POE converter tussen zetten. De Unifi 8 port switch heeft 1 POE port welke alleen 48 volt POE geeft. de converter zet deze om naar de 24 volt die de AP weer nodig heeft.

Meer info over hoe je AP kan connecten aan een Unifi switch:
https://help.ubnt.com/hc/...tch-and-Connected-Devices

Meer info over de converter:
https://www.ubnt.com/accessories/instant-8023af-adapters/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
eenbrauw schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:36:
Als je AP ook van Unifi is moet je er nog een POE converter tussen zetten. De Unifi 8 port switch heeft 1 POE port welke alleen 48 volt POE geeft. de converter zet deze om naar de 24 volt die de AP weer nodig heeft.

Meer info over hoe je AP kan connecten aan een Unifi switch:
https://help.ubnt.com/hc/...tch-and-Connected-Devices

Meer info over de converter:
https://www.ubnt.com/accessories/instant-8023af-adapters/
Of ik heb iets gemist of jij hebt een heleboel reacties niet gelezen.
Het betreft een 'UniFi Switch 8 POE-60W', die doet 4x15W.
De UAC-Pro die hij heeft kun je daar prima op aansluiten zonder een POE converter.

En met de US-8 zou het ook kunnen; afhankelijk van hoe je die US-8 zelf prik geeft (stroom adapter of 802.3at PoE input).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 17:14
Ontopic
Ik heb ervaring met PoE, injectors etc. maar het probleem kan ik niet meteen verklaren.
Maar ik heb toch het vermoeden dat de stekkers er niet helemaal lekker op geknepen zijn.
Dat het met een injector wel werkt is zeker verwarrend, maar die kan mogelijk net iets meer sap door de kabel sturen en de weerstand van de slechte connectie overwinnen.
Ik ben benieuwd wat een ander type/merk PoE switch doet.
Slechte connectie is nog steeds een connectie dus een simpele meter zal groen licht geven.

Hier iemand met exact hetzelfde probleem en het bleek toch de kabel te zijn.

Mijn 2 centjes.

Offtopic

Ik wil als aanvulling geven dat ik Cat6A echt ruk vind om te leggen, het is erg stug dus je kan niet lekker de hoekjes om en connectors zijn ook niet zo makkelijk meer.
Daarom gebruik ik nu weer Cat5E (tijdelijk huurhuis en ik heb echt ZAT aan gigabit).

Voor een volgend huis overweeg ik wel weer Cat6A voor futureproofing.
Overigens is Cat5 (niet E) al jaren zo goed als uitgestorven, ik kom het amper nog tegen dus wat mij betreft hoeven we het daar niet meer over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 08:28
Dat tikken van de switch doet mij denken aan een sluiting in de kabel. Massieve aders kunnen breken en zijn soms lastig te monteren in RJ45 stekkers, wellicht dat twee pennetjes elkaar raken na het aanknijpen van de stekker. De unifi switch kun je ook managen. Wat zegt de poort in de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:46
Vraagje aan TS:

1.: Welke PoE devices heb je allemaal al aan je switch hangen?
Merk/Type/Uitvoering graag
- Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat je een power overdraw hebt.

2.: Werk je AP wel, als dit het enige apparaat is wat aan je switch hangt?

3.: Begrijp ik goed dat je van je switch naar een patch panel gaat en vanaf daar verder naar zolder?
- En gewoon rechtstreeks naar zolder met een kabel door het trapgat? Werkt het dan wel?

4.: Post eens duidelijke close-up foto's van je setup en met name de stekkers van je kabels e.d.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:15
unezra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Nevermind. :)
We driften snoeihard van de vraag van TS af en we gaan het hier toch niet over eens worden.
Klopt, maar ik sluit me wel bij de rest aan dat je vaak CAT6a en CAT7 aanraadt wat betreft toekomstbestendigheid en daarmee refereert aan 10Gbps. Zoals eerder terecht is opgemerkt is zelfs CAT5e instaat om 10Gbps te halen als je maar onder de 45m kabel blijft. Dat doen de meeste mensen wel thuis. Dus, prima dat jij fan bent van CAT6a of CAT7, maar baseer je dan niet op het 10Gbps argument. En het gemak van kabels trekken is ook belangrijk. Het is niet fijn om met man en macht te proberen CAT7 te trekken omdat dat op tweakers zo belangrijk wordt gemaakt om vervolgens een leiding kapot te trekken* als CAT6 ook prima was geweest (of zelfs CAT5e).

* thuis gebeurd wegens een slecht gelegde leiding vanuit de vorige bewoners, heb het weer op kunnen lossen, maar niet iedereen kan dat

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:46
Gooi anders ook ff glasvezel in-the-mix ;-)
Maar goed...dat is de discussie niet.

Volgens mij moeten we nog steeds wat exacte vragen beantwoord krijgen van TS...zoals merk/type/uitvoering van AP, en alles wat er tussen hangt.
Foto's van kabel en stekkers bijv...
Alleen zo kunnen we een beter beeld erbij krijgen, nietwaar?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 21:52
Net even een testje gedaan voor je met een US-8-60W en een UAP-AC-PRO met daartussen 1x10M + 1x5M (+koppelblokje) CAT5E.
Dat werkt gewoon prima op Gigabit zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Zullen we anders gewoon even stoppen met discussieren en speculeren totdat @bertdrenth met meer gegevens (en dan met name foto's) komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
@bertdrenth Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de status nu is? Werkt alles zoals zou moeten? En zo ja, wat was de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
Slux schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:04:
Cat5e is voor 99% van alle huishoudens voldoende, heb je een NAS, server, netwerk enz enz dan is CAT6 aan te raden.

CAT7 slaat nergens op
Ik heb zelf ook voor Cat7 gekozen (en ik ben geen IT nerd :) ) reden voor cat 7 is simpel, wie had er 20 jaar geleden verwacht dat je 1gbit in huis nodig ging zijn. En op het materiaal zijn het de kosten toch niet. De overgebleven cat 5 en 6 kabels leg ik ook terug in het beton, als reservelijn, je weet het maar nooit :)

Edit, mijn 20 meter cat5 kabel, werkt ook PoE met een Lite ap. (op 100 mbit verbinding) zo te zien zijn niet eens alle aders aangesloten..

[ Voor 15% gewijzigd door jantje112 op 12-06-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:36
Je hebt waarschijnlijk een RJ45 connector aan die kabel geknepen en dat kan niet.
RJ45 connectors kun je alleen aan soepele kabel knijpen.

Een tester werk gewoon met gelijkstroom en een slecht aangeknepen kabel zal hij niet opmerken.
POE werkt met een wisselstroom van zo'n 250Khz en heeft dus veel meer last van slechte verbindingen dan een minimaal gelijkstroompje.

Oplossing is gewoon de kabel netjes afmonteren op een wand contactdozen en dan verder met een kant en klare patchkabel.
Wand contact dozen kun je stugge kabel op afmonteren en niet gaan knutselen met RJ45 connectors aanknijpen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Ben(V) schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:02:
Je hebt waarschijnlijk een RJ45 connector aan die kabel geknepen en dat kan niet.
RJ45 connectors kun je alleen aan soepele kabel knijpen.

Een tester werk gewoon met gelijkstroom en een slecht aangeknepen kabel zal hij niet opmerken.
POE werkt met een wisselstroom van zo'n 250Khz en heeft dus veel meer last van slechte verbindingen dan een minimaal gelijkstroompje.

Oplossing is gewoon de kabel netjes afmonteren op een wand contactdozen en dan verder met een kant en klare patchkabel.
Wand contact dozen kun je stugge kabel op afmonteren en niet gaan knutselen met RJ45 connectors aanknijpen.
RJ45 kan gewoon op een stugge kabel, mits je de juiste stekkers gebruikt.

Of het wenselijk is is een ander verhaal, op een outletje afmonteren en dan een patchkabel is idd netter.

Waar baseer je op dat POE op een 250Khz wisselspanning werkt?

802.3af/at is gewoon DC. Er zal vast een vendor zn eigen creatieve implementatie hebben, maar de standaard is DC

http://www.ieee802.org/3/af/requirements.pdf
5) For DC systems the minimum output voltage of the source equipment power supply shall be at
least 40VDC. - March 2000 Plenary
6) For DC systems, the source device shall be capable of supplying a minimum current of at least
300mA per port. - March 2000 Plenary
7) The solution for DTE Powering shall support mid-span insertion of the power source. - March
2000 Plenary
8) 802.3af systems shall distribute DC Power - May 2000 Interim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sorry had even wat anders in m'n hoofd, POE werkt gewoon op DC.

Neemt niet weg dat de meeste kans die aangeknepen RJ45 connectors zijn.

Overigens is het juist dat er RJ45 connectors voor stugge kabel zijn, maar ik blijf erbij dat je wil je een kwalitatief goede verbinding maken je geen connectors moet aanknijpen.
Naast de verbindings kwaliteit is er ook geen enkele vorm van trekontlasting wat voor een kabel toch echt wel noodzakelijk is.

Tenzij je professionele kabel keystones gebruikt die ze ook in de patchpanelen van datacenters toepassen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ben(V) schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:40:
Sorry had even wat anders in m'n hoofd, POE werkt gewoon op DC.

Neemt niet weg dat de meeste kans die aangeknepen RJ45 connectors zijn.

Overigens is het juist dat er RJ45 connectors voor stugge kabel zijn, maar ik blijf erbij dat je wil je een kwalitatief goede verbinding maken je geen connectors moet aanknijpen.
Naast de verbindings kwaliteit is er ook geen enkele vorm van trekontlasting wat voor een kabel toch echt wel noodzakelijk is.
Dat is niet waar.
RJ45 connectoren hebben wel degelijk trekontlasting op de mantel. Je schuift de mantel onder een horizontaal "latje" door, dat latje knijp je met de tang vast op de mantel. Dat is je trekontlastig.

Er is niets mis met kabels knijpen mits je het goed doet. Kabel knijpen is niet heel veel anders dan met een LSA tool je kabel afmonteren op een patchpaneel. Mechaniek is *exact* hetzelfde. Soort van V waar je de kabel tussen klemt.

Kortom, als knijpen niet goed is voor de verbinding, is afmonteren op een patchpaneel dat ook niet. :)
Tenzij je professionele kabel keystones gebruikt die ze ook in de patchpanelen van datacenters toepassen.
Die werken dus op dezelfde manier als geknepen stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Heb je ze ooit wel een professionele keystone gezien en dat wil je dan gelijk stellen aan zo'n plastic flut RJ45 connector.
En als je dat een trekontlasting wilt noemen verklaart dat een hoop.

Ook moet hij ook nog die speciale RJ45 connectors voor stugge kabel gekocht hebben.

Je moet je gewoon maar eens afvragen waar die talloze ongedefinieerde netwerk problemen vandaan komen bij het gebruik van die dingen.
Vooral als ze al een tijd in gebruik zijn.
Dan is altijd de kreet, maar het heeft toch gewerkt en ik heb niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 12:58
Ben(V) schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:05:
Heb je ze ooit wel een professionele keystone gezien en dat wil je dan gelijk stellen aan zo'n plastic flut RJ45 connector.

Ook moet hij ook nog die speciale RJ45 connectors voor stugge kabel gekocht hebben.

Je moet je gewoon maar eens afvragen waar die talloze ongedefinieerde netwerk problemen vandaan komen bij het gebruik van die dingen.
Precies dit. Een stugge kabel monteer je niet af op een RJ45-, of beter gezegd een 8P8C-connector. Ja, het kan en ja, ik doe het ook wel eens (bij hoge uitzondering) maar het hoort gewoon niet. Stugge kabel monteer je netjes af op een patchpaneel, klaar.

@unezra fijn dat je uitgebreide reacties geeft, maar het valt me op dat zodra er reacties komen op je berichten je gelijk in de verdediging schiet. Waarom weet ik niet. Dit zie ik hier op GoT, maar ook op de Facebook pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ben(V) schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:05:
Dat ís een trekontlasting en die werkt niet veel anders dan andere trekontlastigen.
Daarbij, alle patchkabels zijn in principe geknepen kabels, het enige verschil is dat de ene in de fabriek machinaal word gedaan, de ander met de hand met een tang. Daar zal niet heel veel verschil tussen zitten. (Ook niet qua trekontlasting op de kabel. Het ziet er iets anders uit maar mechanisch werkt het precies hetzelfde.)
Klopt. Maar dat zit 'm vooral in het mesje dat door de aders heen snijd. Verder zijn die connectoren mechanisch gelijk. Zo extreem veel verschil zit er niet tussen de connectoren.

Een RJ45 connector op een stugge kabel, werkt mechanisch qua aansluiting op het koper volledig identiek aan een keystone of wat voor patchpaneel dan ook waar je met een LSA trool je kabels op prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je hebt duidelijk nog nooit een professionele kabel gezien als je denkt dat je dezelfde kwaliteit met aanknijpen kunt verkrijgen.
En goede keystones zijn zo gemaakt dat het in de verste verte niet lijkt op zelf aangeknepen connectors.
Zie hieronder een professionele connector

RK45 patchcable

[ Voor 127% gewijzigd door Ben(V) op 19-06-2018 16:02 ]

Pagina: 1