Mijn pc is deels werk,deels vrije tijd. Programma's als office en tig ander spul staan doorgaans altijd tegelijk aan. Chrome heeft altijd 10+ tabs open. Regelmatig wordt er gewerkt met photoshop, lightroom etc. Ik game niet. Ik doe niet aan videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage kan ik zelf, maar liever niet. Ook geen voorkeur voor pc uit het rek. Ik weet niet wat ik van mijn oude systeem nog kan gebruiken (is de core i5 van toen zoveel trager/slechter dan wat er nu te koop is?). Moeilijk in te schatten allemaal. Zou denken max zo'n 700 euro (voor kast, mobo, proc, voeding, geheugen en videokaart).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Dell UltraSharp U3415W
- Paar secundaire HDD's
- Randapparatuur (logitech, printer etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
A merken heb ik de beste ervaringen mee....maar tijden veranderen (laatste zelfbouw in 2010).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een klein, stil ding. Liefst een die vaak uren/dagenlang aan kan staan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik kom er niet uit in het huidige landschap. Gaf jaren terug makkelijk 2000 euro voor een desktop, maar dat zie ik nu niet meer zo zitten. Ben bang met een simpele Dell uit het schap tegen performance issues aan te lopen. Dit is wat ik nu heb:
Sappphire Ati Radeon HD570 1GB GDDR5 PCIE OC (Vapor-X)
4x 2GB Kingston DIMM 1333mhz DDR3
Intel Core i5 750, Socket 1156, 2.66GHZ 8M 4.8G QDI
Asus S1156 P7P55LX Mobo
Seasonic S1211 520W PSU
Mugen II processor cooler
Cooler Master CM690 II Advanced casing
Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
Dell UltraSharp U3415W
Op zich oud, maar liep nooit echt tegen performance issues aan. Wel laatste maanden meer kleine dingetjes. Photoshop en lightroom tegelijk ging al wat minder lekker. 10+ tabs in Chrome wilde ook nog wel eens tot rare dingen leiden (in elk geval crashes van Chrome).
Omdat ik niet game lijken al die best buys met gaming systemen niet helemaal wenselijk. Echter, de budget desktops lijken van veel mindere kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage kan ik zelf, maar liever niet. Ook geen voorkeur voor pc uit het rek. Ik weet niet wat ik van mijn oude systeem nog kan gebruiken (is de core i5 van toen zoveel trager/slechter dan wat er nu te koop is?). Moeilijk in te schatten allemaal. Zou denken max zo'n 700 euro (voor kast, mobo, proc, voeding, geheugen en videokaart).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Dell UltraSharp U3415W
- Paar secundaire HDD's
- Randapparatuur (logitech, printer etc)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
A merken heb ik de beste ervaringen mee....maar tijden veranderen (laatste zelfbouw in 2010).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een klein, stil ding. Liefst een die vaak uren/dagenlang aan kan staan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik kom er niet uit in het huidige landschap. Gaf jaren terug makkelijk 2000 euro voor een desktop, maar dat zie ik nu niet meer zo zitten. Ben bang met een simpele Dell uit het schap tegen performance issues aan te lopen. Dit is wat ik nu heb:
Sappphire Ati Radeon HD570 1GB GDDR5 PCIE OC (Vapor-X)
4x 2GB Kingston DIMM 1333mhz DDR3
Intel Core i5 750, Socket 1156, 2.66GHZ 8M 4.8G QDI
Asus S1156 P7P55LX Mobo
Seasonic S1211 520W PSU
Mugen II processor cooler
Cooler Master CM690 II Advanced casing
Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
Dell UltraSharp U3415W
Op zich oud, maar liep nooit echt tegen performance issues aan. Wel laatste maanden meer kleine dingetjes. Photoshop en lightroom tegelijk ging al wat minder lekker. 10+ tabs in Chrome wilde ook nog wel eens tot rare dingen leiden (in elk geval crashes van Chrome).
Omdat ik niet game lijken al die best buys met gaming systemen niet helemaal wenselijk. Echter, de budget desktops lijken van veel mindere kwaliteit.