Toon posts:

Videokaart overklokken Zinnig of Onzinnig

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm tis nog steeds morgen, goedemorgen dus :)

Ik heb eergister mijn GeForce mijn kast laten betreden, alleen de vorige bewoner werkte graag met tntclk en die zette de settings van de Geforce fout neer(zie vorig topic).

Nu wilde ik weten wat de normale settings waren en keek op het nieuws van tweakers.
Daar vertelde iemand dat OVERKLOKKEN van je videokaart voor Slechtere PRESTATIES kan zorgen :(
i.v.m memory timings e.d (dan zou ik hem niet overklokken !)
Dus is dit verhaal:

</b>A.</b> Waar
</b>B.</b> Niet Waar
</b>C.</b> Soms Waar

(en niet afkijken bij je buurman ;) )

Verwijderd

Als ik mijn Geforce DDR overklok (120/300 --> 150/345) Dan scoor ik iets van 6 tot 800 3DMARKS meer! Best aan te raden dus.

Verwijderd

Soms kan je inderdaad 1 of 2 fps's kwijt raken op bepaalde resoluties met bepaalde spellen. Maar over het algemeen kan je zonder problemen zeggen dat je systeem er sneller van wordt.

Verwijderd

c :)
Of het nuttig is, ligt eraan, als je door te overklokken net 1 resolutie hoger kan spelen met een meer acceptabele framerate, ja, heb je toch al 50 60 fps en vind je de resolutie best, zou ik het nutteloos vinden.
Om een voorbeeld te geven, m'n GeForce DDR loopt op de default, 120/300 in Q3 zo'n 30 a 32 fps in de timedemo1, op 145/345 is het 40 fps dat maakt het voor mij speelbaar en op m'n 19" monitor vind ik 1280x1024 een heel stuk mooier dan 1024x768.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Overklokken heeft eigenlijk alleen nut om de fillrate te verhogen waardoor je op hoge res toch een aangenaam aantal fps krijgt.