Score in Google Slides met behulp van een script

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Ik heb een quiz gemaakt met Google Slides. Als je op het juiste antwoord klikt (dus op een link) ga je door naar een volgende dia. Nu wou ik een score maken, een juist antwoord is +1, een fout +0. Ik heb de Google Slides API geactiveerd en was van plan om op een verborgen dia de score bij te houden (m.b.v. een textbox) en elke keer als er op een link geklikt werd, de score aan te passen. Hier en daar moet de score op plaatsen in de presentatie worden opgehaald.

De tekst veranderen in het tekstvak lukt al, alleen de function assignen aan de link niet. In Spreadsheets lijkt het allemaal veel makkelijker maar in Slides lukt het dus niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak?

Alvast bedankt!

Rob Nickmans
-----------------------------
Als het de situatie gemakkelijker maakt, hier is de link ernaartoe.

Beste antwoord (via NiRo op 27-06-2018 17:41)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Alle mogelijke combinaties van score verloop maken met score op sheet zelf. Veel dubbele sheets...
Maar als er geen triggers zijn om score op te hogen, zul je hem via sheet zelf moeten 'meenemen' ?

Of iets met progress bar en totaal aantal sheets, hoe verder je komt in de presentatie is je score?

[ Voor 20% gewijzigd door kaassouffle op 02-06-2018 08:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Kan je in plaats van een functie op de link, niet een event bij het tonen van de juiste dia gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Ja dat kan eventueel ook, enig idee hoe ik dat in code giet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Ja, die links had ik ook al gezien, maar in beide reacties staat dat het nog niet mogelijk is. Alleen in Docs en Sheets. Is er geen manier om zulke dingen door te verwijzen naar de Sheets en dan de score daaruit op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Als je die links al had gezien, ga ik niet nog een keer zoeken naar dingen die je zelf al hebt gevonden :P
(Oftewel, wat heb je zelf al gevonden dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Een hoop documentatie, die uiteindelijk alleen bleek op te gaan voor Sheets en Docs en dan die 2 links. Voor de rest is alles uitgedacht, het enige is de trigger die ontbreekt...

PS. Ik ben nog geen presentatie tegengekomen met zulke functies (behalve met MS PPT, daarmee moet het te doen zijn, alleen moet ik hem met Slides maken...) dus ik weet ook niet of het überhaupt wel kan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Alle mogelijke combinaties van score verloop maken met score op sheet zelf. Veel dubbele sheets...
Maar als er geen triggers zijn om score op te hogen, zul je hem via sheet zelf moeten 'meenemen' ?

Of iets met progress bar en totaal aantal sheets, hoe verder je komt in de presentatie is je score?

[ Voor 20% gewijzigd door kaassouffle op 02-06-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Ja niet helemaal, de vragen zijn groepjes van 3 slides, de vraag en dan juist/fout slide. Als je op de juiste slide terechtkomt is het +1, anders gewoon +0. Ik vind er alleen geen trigger voor, ik kan moeilijk de gebruiker het script handmatig laten draaien bij een juist antwoord...
Pagina: 1