Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeangirard
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-01-2023
Mijn vraag
Onze PS4 Pro staat sinds enige tijd te spelen op een Sony X9005 49 4K UHD tv. Het is een plaatje mar met grote regelmaat komt mijn zoon vloekend naar beneden omdat het beeld op zwart gaat... Resolutie is dan in beeld te zien en dan gaat het weer verder... In fortnite zijn dat kostbare seconden en ik krijg steeds te horen dat er iets kapot is. :/
ik hield het maar steeds op traag internet, of een drukke game...

tot ik daarnet een keertje zelf Fifa wilde spelen vamaf de PS4pro... en deze ellende ineens zag. Er was geen houden meer aan.. Wat is hier mis ???

Het beeld verdwijnt steeds en gaat op zwart met vermelding van 3840x2160p ...geluid is weg..en keert dan op enig moment weer terug...om dan weer te verdwijnen..

Heb filmpje beschikbaar maar kan dat niet uploaden.. Daarom op YouTube gezet... YouTube: PS4 PRO niet lekker op Sony XE9005 - FIFA18 -

Opnieuw opgestart en nu blijft Fifa hangen in opstartscherm en maakt PS4 flink toeren.

FIFA trouwens als download gekocht !!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
FIFA 18 world Cup, PS4PRO , Sony 49XE9005
Internet is goed; zonder problemen Netflix en Youtube kijken.
Kabels zijn allemaal van goede kwaliteit en daarnet nog gecheckt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Kabels zijn allemaal van goede kwaliteit en daarnet nog gecheckt.
Zeker weten? Lijkt namelijk een beetje op los contact / slechte kabel, misschien ook de HDMI poort van de PS4 en de TV zelf controleren op ongeregeldheden.

Goed, mocht dat het niet zijn, kun je misschien nog even controleren:
- PS4 direct aan de TV of zit er nog een receiver tussen ? (PS4 > TV, of PS4 > reiceiver > TV?)
- gebeurt het ook op 1080P? (weet het ,daar koop je geen PS4 Pro of UDH tv voor, maar even om uit te sluiten)
- HDR functie van de PS4 uit staan? (kan soms ook voor problemen zorgen bij sommige schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeangirard
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik zal eens nakijken maar denk dat alles in orde is. En de HDR functie uit staan? Daarvoor heb ik juist een Pro gekocht en is de Sony XE9005 speciaal gekocht omdat die HDR 10 bit heeft...

Dat laatste punt snap ik dus niet...kan je misschien eens uitleggen (misschien zie ik iets over het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Zijn helaas af en toe problemen icm met HDR, werkt niet altijd even vlekkenloos.

Had nog een voorbeeld gevonden, klinkt ongeveer hetzelfde als jouw probleem, namelijk flitsend beeld, zwarte schermen, en constant opzoek naar signaal.

https://community.playsta...4k_problems_inp-F6k1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chayzen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-02-2024
Voorheen had ik dit probleem ook, beeld viel geregeld weg maar geluid en game liepen gewoon door. Andere kabel gecheck, zelfs een nieuwe TV en PS4 ter reparatie opgestuurd.

Niets hielp.

Toen toch maar een dure/goeie kabel gekocht. (€50,- voor 1m.).

Probleem opgelost. Wellicht toch het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 16:15
Chayzen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:06:
Voorheen had ik dit probleem ook, beeld viel geregeld weg maar geluid en game liepen gewoon door. Andere kabel gecheck, zelfs een nieuwe TV en PS4 ter reparatie opgestuurd.

Niets hielp.

Toen toch maar een dure/goeie kabel gekocht. (€50,- voor 1m.).

Probleem opgelost. Wellicht toch het proberen waard.
Ik denk dat het probleem na 6 maanden wel is opgelost ;)

(En waarschijnlijk werken wel meer kabels, niet alleen ultra dure kabels)

Don't let perfect be the enemy of good.

Pagina: 1