Nieuwe receiver voor DM604 S3-reeks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevandegaer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-02 20:27
Allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker om mijn home cinema te bedienen. Momenteel hem ik een oude Yamaha en deze heeft nog geen HDMI aansluiting en maakt het moeilijk om het geluid te splitsen van het beeld. Dit doe ik momenteel via een PC die ook een SPDIF uitgang heeft maar dit is geen ideale oplossing.
Vooraan staan 2 DM604 S3 B&W speakers (200W into 8 ohm), achteraan 2 DM603 S3. Subwoofer en center speaker zijn van dezelfde reeks.
Wat is volgens jullie een goede vervanger om deze speakers aan te sturen in een surround omgeving.

Alvast bedankt voor jullie feedback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
De Denon X8500 is wel een okay receiver dan denk ik.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Volgende keer deze invullen alstublieft:)

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door coolbvrobin op 01-06-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevandegaer
coolbvrobin schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:30:
Volgende keer deze invullen alstublieft:)

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Versterker

Wat is je budget?
Minder van belang liefst niet boven de 2000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn huidige speakers aan te sturen, zie beschrijving hierboven

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf nog niets gevonden omdat ik hier helemaal geen verstand van heb. Om juist te zijn wel al de Yamaha Rx a3070 bekeken maar zoals al gezegd ken ik hier niets van en hoop ik op input van jullie om de juiste keuze te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Hmmm is het een actieve, (Een die in het stopcontact moet ) of een passieve subwoofer (Die stroom van de versterker krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevandegaer
Actieve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Dan lijkt me deze wel een mooie versterker voor je
pricewatch: Onkyo TX-NR474 Zwart
Wegens dat je speakers 200 watt zijn en deze versterker 135 kan leveren wel maar 4ohm klinkt het nog prima
Als je je speakers volledig wil benutten 200watt 8ohm zou je voor deze kunnen kijken
pricewatch: Pioneer SC-LX502
Deze levert 220watt a 8ohm, is natuurlijk ook stuk duurder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Aangezien je geen budget of verdere eisen lijkt te hebben: kies een Denon die voldoet en je bent klaar. Prima combi met B&W.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevandegaer
Budget liefst <2000 stond in de post die coolbvrobin vroeg om in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevandegaer
Cass Casey schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:17:
Aangezien je geen budget of verdere eisen lijkt te hebben: kies een Denon die voldoet en je bent klaar. Prima combi met B&W.
Deze dan pricewatch: Denon AVR-X3400H ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevandegaer
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:32:
[...]

Ik zou met een grote boog om Onkyo heenlopen, daar heb ik net iets teveel rommel van gezien.

Met Denon heb ik wel goede ervaringen en met jouw budget in het achterhoofd is de Denon AVR-X6300H voor €1.399,- een erg leuke aanbieding voor iedere serieuze speakerset.
Voor dit geld zou ik niet lang hoeven na te denken. :)

De opvolger de Denon AVR-X6400H heeft slechts geringe meerwaarde, maar je moet er wel bijna het dubbele voor aftikken met €2.499,-

Hier worden beide av-receivers met elkaar vergeleken.
Hier een review van de AVR-X6300H.
Is er een voordeel van de 6300 tov 4400 pricewatch: Denon AVR-X4400H Zwart Bij een vergelijking zien ze er voor mij redelijk hetzelfde uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in CEA: AUD > CEA.

Voortaan dan ook de template invullen zodat er een completere TS uit komt dan in de huidige vorm. He tis dat er nu meer informatie is anders was het topic in die vorm namelijk op slot gegaan. Tevens graag gebruik maken van de wijzig-knop om iets te voegen aan een vorige post. Meerdere malen achter elkaar posten is het topic onnodig omhoog kicken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk gewoon niet naar Watt en Ohm. Zolang je geen exotische modellen of merken op elkaar wilt aansluiten, past alles op alles. Dat Denon een goede combi is met B&W of welke speakers dan ook, is een audiofiel fabeltje. Je haalt hetzelfde resultaat met een Sony, Pioneer of bijv een NAD. Receivers en versterkers zijn geluidsdoorgevers en horen transparant te zijn. Hoor je toch verschillen, dan zit hem dit bijv. in het volume of een equalizer-setting. Als laatste hoe je een receiver uitkiest, bijv. in de PW:

Als je dus een receiver uitkiest, houd je eigenlijk - simpel gezegd - de volgende stappen aan:
  1. Bepaal je budget
  2. Hoeveel luidsprekerkanalen heb je nodig? (7.1 speelt ook prima 5.1 en zo verder. Dus 5.1 ook 2.0. Kies dus je minimum en alles daarboven)
  3. Hoeveel HDMI-aansluitingen heb je nodig? (Minimaal je huidige setup + sowieso 1 of 2 extra om later niet voor een nare verrassing te staan na een nieuwe aanschaf. HDMI-versie 2.x; dus 2.0a, 2.0b, of 2.1)
  4. Bepaal welke andere aansluitingen je nog nodig hebt (optisch, jack, enz) Evt een platenspeler via phono-ingang, maar ook via losse phono-versterker mogelijk
  5. Welke opties wil je er sowieso op? (Heos, 4k, 3d, ARC, Spotify, DAB+, enz.)
  6. Welke opties zijn leuk maar niet noodzakelijk?
Op stappen 1 t/m 5 vergelijk je. Punt 6 gebruik je als je nog twijfelt tussen enkele receivers en het bedrag en/of de andere opties in orde zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevevandegaer
@Bhagavad Er zijn er nog 2 in voorraad dus koop maar.
Iedereen alvast voor de feedback, ik ga ook nog even met de feedback van Jorgen aan de slag en als ik iets tegenkom wat ik niet snap kom ik dat nog wel even vragen.
Pagina: 1