Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe componenten 1440p 144hz PC, max. 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 01:34
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn vriendin en mijzelf wil ik graag nieuwe onderdelen aanschaffen aangezien wij sinds kort in bezit zijn van een 1440p 144hz monitor. De huidige setup (i5-4460, GTX 970 & 16 GB DDR3-1600) is ongeveer 3 jaar geleden gebouwd (mei 2015) met een voeding die eind 2013 is aangeschaft. Deze setup is aangeschaft in het kader van "best-bang-for-your-buck" en in het achterhoofd houdende dat wij hier ongeveer 3 jaar mee wilde doen. Dit keer is het budget ruimer en willen wij graag een goede kwaliteit setup waar wij 4-5 jaar mee kunnen doen en wellicht alleen wat RAM hoeven bij te prikken in de toekomst.

Het nieuwe systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor 1440p 144hz gaming. Denk aan games zoals WoW, CS:GO, PUBG, Fortnite en Witcher 3. Daarnaast wil ik graag ook hobbymatig video's editen/renderen met Sony Vegas. Naast het gamen op de main monitor, zullen er netflix/twitch/video previews worden gedraaid op een 1080p scherm of een 1200p scherm.

Wellicht in de toekomst VR, maar daar ligt de focus nu niet op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max zit op 2000 euro voor nieuwe componenten per systeem. Assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien wij al een setup hebben staan, willen wij graag (voor zover realistisch) zoveel mogelijk meenemen. Denk aan randapparatuur, SSD/HDDs, kasten en evt. voeding (alhoewel ik over de voeding mijn grootste twijfel heb gezien deze binnenkort 5 jaar oud is, maar ik hier nog nooit problemen mee heb gehad).

Componenten van mijn vriendin haar PC die ik mee wil nemen (bij de kast staat dat hier een voeding in zit, echter is deze dus vervangen door degene in het lijstje):
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 0,-€ 0,-
1HKC 7051ND Midi tower with 400W PSU€ 0,-€ 0,-
1Asus MG279Q Zwart€ 561,-€ 561,-
1Philips 240P4QPYEB Zwart€ 358,82€ 358,82
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,82

Componenten van mijn PC die ik mee wil nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 96,-€ 96,-
1Asus MG279Q Zwart€ 561,-€ 561,-
1BenQ XL2411Z Zwart€ 0,-€ 0,-
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien wij graag de nieuwe monitoren optimaal willen benutten, willen wij graag een high-end CPU & GPU. De keuze is nu gevallen op een i7-8700k en een GTX 1080 ti. Daarnaast willen wij graag een grotere SSD erin om ook games op te kunnen slaan i.v.m. laadschermen en overall performance.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur qua CPU gaat bij mij duidelijk uit naar Intel. In de loop der jaren heb ik meerdere malen gezien bij vrienden, schoonouders etc. dat AMD de geest gaf of simpelweg niet aan de praat te krijgen was. Ik geef liever een paar tientjes meer voor een intel dan voor een AMD met vergelijkbare specs. Mocht AMD toch echt véél beter zijn dan is het wellicht het overwegen waard, dus als hier goede feedback voor is dan hoor ik het wel graag. Voor de GPU heb ik niet echt een merkvoorkeur, het liefst wel één van de bekendere merken (MSI, ASUS, Gigabyte etc.).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de PCs in de woonkamer gebruikt worden is het wenselijk dat het niet het volume heeft van een stofzuiger, maar verder geen specifieke wensen of eisen.

Ga je overklokken?
Ja, aangezien we graag goede fps willen aantikken op 1440p zullen we de klokwaarden iets gaan verhogen.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie een eerlijke mening horen over de voorgestelde componenten en in hoeverre het realistisch is om de huidige componenten mee te nemen naar de nieuwe build (denk hierbij vooral aan de voeding en evt. de kast van mijn vriendin aangezien die qua airflow volgens mij niet ideaal is). Als er suggesties zijn om meer bang-for-your-buck te krijgen terwijl er niet ingeleverd wordt op performance sta ik hier zeker voor open.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1ASRock Z370 Extreme4€ 153,95€ 153,95
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 788,-€ 788,-
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 72,95€ 72,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 199,-€ 199,-
1Samsung 860 EVO 1TB€ 233,-€ 233,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.792,90

Als ik toch voor een nieuwe voeding zou gaan, is dit dan een goede keuze?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,95

Alvast dank! _/-\o_

Met vriendelijke groet,
Rolf

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 23-11 17:16
Een nieuwe voeding is wel aan te raden. Ik ben echter wel van mening dat nu niet het juiste moment is om een GTX 1080 Ti te kopen. Over een dikke maand (zeer waarschijnlijk) komt Nvidia met de 'GTX 1180', een kaart die wel eens een aardige klap sneller kan zijn dan de 1080 Ti én een stuk zuiniger. En dat voor (alweer waarschijnlijk) dezelfde afviesprijs.

De kans is ook groot dat er in juli wat van de prijs van de 1080 Ti wordt afgeschaafd.

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 13:47
Is er een reden dat je voor de Dark rock pro 3 kiest en niet voor de Dark rock pro 4?

Qua CPU, als je gaat gamen is de i7 8700k de beste keuze, bijna alle games draaien er sneller op door de betere single core performance.

mocht je into RGB zijn zou je je ram sticks voor 2 euro extra kunnen upgraden naar pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR voor max RGB goodness, maar miss is dit in de woonkamer niet gewenst.

Qua voeding, de seasonic is prima, of je huidige voeding het weet te trekken durf ik niet te zeggen!

• Roflzor
MadDogMcCree schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:41:
Een nieuwe voeding is wel aan te raden. Ik ben echter wel van mening dat nu niet het juiste moment is om een GTX 1080 Ti te kopen. Over een dikke maand (zeer waarschijnlijk) komt Nvidia met de 'GTX 1180', een kaart die wel eens een aardige klap sneller kan zijn dan de 1080 Ti én een stuk zuiniger. En dat voor (alweer waarschijnlijk) dezelfde afviesprijs.

De kans is ook groot dat er in juli wat van de prijs van de 1080 Ti wordt afgeschaafd.
De geruchten voor een GTX 1180 / GTX 2080 had ik al ergens gelezen, maar nog niet dat dat waarschijnlijk al op korte termijn zal zijn. Ik zal kijken of ik hier wat meer info over kan vinden, thanks!

Qua voeding had ik al een onderbuik gevoel dat ik een nieuwe moest aanschaffen, als ik er over nadenk is het wellicht sowieso verstandig om niet die paar tientjes te besparen met het risico dat de huidige voeding het begeeft.
Madbee schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:42:
Is er een reden dat je voor de Dark rock pro 3 kiest en niet voor de Dark rock pro 4?

Qua CPU, als je gaat gamen is de i7 8700k de beste keuze, bijna alle games draaien er sneller op door de betere single core performance.

mocht je into RGB zijn zou je je ram sticks voor 2 euro extra kunnen upgraden naar pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR voor max RGB goodness, maar miss is dit in de woonkamer niet gewenst.

Qua voeding, de seasonic is prima, of je huidige voeding het weet te trekken durf ik niet te zeggen!
Nee, geen reden om voor de dark rock pro 3 te kiezen in plaats van de 4. Ik heb deze koeler ergens uit een ander topic getrokken en niet echt over nagedacht. Ik heb geen ervaring met koelers, tot nu toe altijd kunnen voldoen met de stock koelers.

We zijn wel fan van RGB (we hebben zo ongeveer de hele Razer Chroma serie), maar we hebben allebei een dichte kast dus we gaan het toch niet zien. Ik leg de optie even bij mijn vriendin neer en wellicht zegt ze wel dat ze een open kast wil.

Dank ook voor je mening over de nieuwe voeding, dan weet ik in ieder geval dat ik die zou kunnen gebruiken als ik voor een nieuwe ga.

• Madbee
Over de introductie van denieuwe GPU's, dit blijft lastig want ze zijn al maanden aan het speculeren wanneer ze uitkomen, alles van april tot oktober wordt aangehaald. Dan blijft het daarnaast nog de vraag wanneer ze daadwerkelijk makkelijk verkrijgbaar (en betaalbaar) worden.

Als je nog een paar maanden kan wachten is het ene optie, maar een 1080ti blijft een goede keuze.

• Roflzor
Madbee schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:53:
Over de introductie van denieuwe GPU's, dit blijft lastig want ze zijn al maanden aan het speculeren wanneer ze uitkomen, alles van april tot oktober wordt aangehaald. Dan blijft het daarnaast nog de vraag wanneer ze daadwerkelijk makkelijk verkrijgbaar (en betaalbaar) worden.

Als je nog een paar maanden kan wachten is het ene optie, maar een 1080ti blijft een goede keuze.
De bronnen die ik tot nu toe vind die spreken elkaar een beetje tegen. De ene bron die geeft aan dat de performance een grote verbetering zal zijn maar dat de prijs daar ook naar zal zijn (1500+ dollar). De andere bron geeft aan dat de verbetering er wel zal zijn, maar niet zo groot als dat je zal denken en dat de adviesprijs bij launch rond de 700 dollar zal zijn... Lastig!

Het is denk ik inderdaad afwegen, zowel op het gebied van tijd (in de zomervakantie heb ik meer tijd voor gamen) als op het gebied van geld (wordt de nieuwe generatie meer bang-for-your-buck of zorgt de nieuwe generatie er weer voor dat de 1080 ti sterk zakt in prijs)... keuzes keuzes..

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
Seasonic raadt af de Focus Plus Gold 550w te gebruiken met een 1080 Ti. Wil je dat wel dan dien je een extra PEG kabel te bestellen. De voeding heeft ook een hekel aan piekbelasting van high-end videokaarten. Zo een goede voeding is het dus niet. Daarom kan je beter een be quiet! Straight Power 11 550w nemen. Die heeft de betreffende nadelen niet met als voordelen daar bovenop dat er betere beveiligingen op 12v zijn en de fan kwalitatief een stuk beter is.

• Roflzor
Uszka schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:40:
Seasonic raadt af de Focus Plus Gold 550w te gebruiken met een 1080 Ti. Wil je dat wel dan dien je een extra PEG kabel te bestellen. De voeding heeft ook een hekel aan piekbelasting van high-end videokaarten. Zo een goede voeding is het dus niet. Daarom kan je beter een be quiet! Straight Power 11 550w nemen. Die heeft de betreffende nadelen niet met als voordelen daar bovenop dat er betere beveiligingen op 12v zijn en de fan kwalitatief een stuk beter is.
Dat van de Seasonic wist ik nog niet, dank voor de info. Zit nu alleen te twijfelen of ik ga wachten op een nieuwe generatie videokaarten of dat ik nu al ga kopen... Wellicht duurt het nog een paar maanden voordat die nieuwe kaarten uitkomen begrijp ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Roflzor op 02-06-2018 15:50 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:36
Die kast van je vriendin zou ik trouwens wel vervangen. Airflow ziet er niet geweldig uit, en met een 8700K icm 1080TI wil je dat wel hebben. Ik kan zo gauw ook niet vinden hoe hoog je CPU koeler mag zijn maar gezien de breedte van die kast zou het me niet verbazen als die Be Quiet niet gaat passen. Wel erg mooie luchtkoeler BTW.

• Roflzor
Wekko306 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:05:
Die kast van je vriendin zou ik trouwens wel vervangen. Airflow ziet er niet geweldig uit, en met een 8700K icm 1080TI wil je dat wel hebben. Ik kan zo gauw ook niet vinden hoe hoog je CPU koeler mag zijn maar gezien de breedte van die kast zou het me niet verbazen als die Be Quiet niet gaat passen. Wel erg mooie luchtkoeler BTW.
Thanks voor het meedenken! Nu alleen nog uitzoeken welke kast zij mooi vindt, degene die zij nu heeft vond zij erg mooi toen ze hem aanschafte. Volgens mij zijn er genoeg kasten die vrouwen ook mooi vinden, dus daar hoeft niet per se een gebrek aan keuze te zijn :9~

• Madbee
mocht je een kast met ruitje mooi vinden en een relatief goedkope kast willen met goede kabel management dan kan ik de NZXT S430 aanraden, in verschillende kleuren waarbij de witte erg strak is. pricewatch: NZXT S340 Wit, daar past een CPU cooler in van max 161 mm.

[ Voor 7% gewijzigd door Madbee op 05-06-2018 09:31 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Roflzor schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Thanks voor het meedenken! Nu alleen nog uitzoeken welke kast zij mooi vindt, degene die zij nu heeft vond zij erg mooi toen ze hem aanschafte. Volgens mij zijn er genoeg kasten die vrouwen ook mooi vinden, dus daar hoeft niet per se een gebrek aan keuze te zijn :9~
Fractal design is lekker strak, die kan ik van harte aanraden

• Roflzor
418O2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:51:
[...]

Fractal design is lekker strak, die kan ik van harte aanraden
De Fractal Design Define R5 heb ik staan, die is inderdaad erg netjes en van goede kwaliteit. We zitten nog even rond te kijken wat er voor kasten zijn. Verder hopen we op E3 nog iets meer te weten te komen over de nieuwe generatie videokaarten. Zoals wanneer de release date is, wat de specs zijn en wat de adviesprijs is. We hebben nog even de tijd, dus geen overhaaste aankopen doen, ondanks dat we allebei best graag nieuwe onderdelen willen :9~ .

• 418O2
Roflzor schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:44:
[...]

De Fractal Design Define R5 heb ik staan, die is inderdaad erg netjes en van goede kwaliteit. We zitten nog even rond te kijken wat er voor kasten zijn. Verder hopen we op E3 nog iets meer te weten te komen over de nieuwe generatie videokaarten. Zoals wanneer de release date is, wat de specs zijn en wat de adviesprijs is. We hebben nog even de tijd, dus geen overhaaste aankopen doen, ondanks dat we allebei best graag nieuwe onderdelen willen :9~ .
Don't hold your breath. Zou mij verbazen als je voor oktober voor een fatsoenlijk bedrag een volgende generatie kan krijgen.

• Roflzor
Helaas geen nieuwe berichtgeving omtrent de nieuwe generatie videokaarten. Zijn er nog aanvullingen/opmerkingen over onderstaand lijstje? Anders denk ik dat ik deze week onderstaande bestel zodat ik er deze zomer nog plezier van beleef.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 171,-€ 171,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 893,85€ 893,85
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 186,-€ 186,-
1be quiet! Straight Power 11 650W€ 107,81€ 107,81
1Samsung 860 EVO 1TB€ 216,39€ 216,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.996,27

• 418O2
Ik heb laatst een 8700k voor een maatje inelkaar gezet met een MSI Z370 carbon mobo, die klokt automatisch alle cores (ipv 1) naar 4.7GHz, verder ook een goed bord qua VRM en dergelijke.

Misschien is een 650Watt voeding niet overbodig als je echt wil overclocken. Nu zou het in principe zo wel kunnen, maar een goede overclock kan wat wattjes kosten :)

• Roflzor
418O2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:38:
Ik heb laatst een 8700k voor een maatje inelkaar gezet met een MSI Z370 carbon mobo, die klokt automatisch alle cores (ipv 1) naar 4.7GHz, verder ook een goed bord qua VRM en dergelijke.

Misschien is een 650Watt voeding niet overbodig als je echt wil overclocken. Nu zou het in principe zo wel kunnen, maar een goede overclock kan wat wattjes kosten :)
Bedoel je dan dit moederbord pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon?

En 650 watt is inderdaad wel een goede opmerking. Ik zie dat de 650 watt variant maar een tientje meer is, ik ga hem aanpassen in de lijst hierboven.

• 418O2
Roflzor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:42:
[...]

En 650 watt is inderdaad wel een goede opmerking. Ik zie dat de 650 watt variant maar een tientje meer is, ik ga hem aanpassen in de lijst hierboven.
Die ja. Heeft ook 2 slots voor m2 harde schijven. Dus je kan er ook voor kiezen om een m2 samsung ipv sata te nemen. Qua kosten maakt dat niets uit; scheelt je wel weer kabels.

Hoe zit je qua casefans? minimaal 3 stuks is wel prettig met die 2 monstertjes

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 25-06-2018 14:44 ]

• Roflzor
418O2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:43:
[...]

Die ja. Heeft ook 2 slots voor m2 harde schijven. Dus je kan er ook voor kiezen om een m2 samsung ipv sata te nemen. Qua kosten maakt dat niets uit; scheelt je wel weer kabels.

Hoe zit je qua casefans? minimaal 3 stuks is wel prettig met die 2 monstertjes
Het moederbord heb ik ook aangepast in de lijst.

Momenteel heb ik één casefan vlak boven de voeding (de voeding zit onderin de kast). Wellicht inderdaad verstandig om er een paar bij te bestellen. Heb hier echter weinig ervaring mee, welke fans zijn aan te raden?

• 418O2
Roflzor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:47:
[...]

Het moederbord heb ik ook aangepast in de lijst.

Momenteel heb ik één casefan vlak boven de voeding (de voeding zit onderin de kast). Wellicht inderdaad verstandig om er een paar bij te bestellen. Heb hier echter weinig ervaring mee, welke fans zijn aan te raden?
Noctua is veel gekozen, tenzij je RGB wil, dan moet je zelf even zoeken.

Je kan ook matchende witte fans van fractal nemen, die zijn ook goed & stil.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Roflzor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:42:
[...]

De Asrock heeft 4 fases meer ;) en verder hebben alle z370 borden wel multicore enhancment/ all core sync. het enige verschil is dat het bij sommige out-of-thebox aanstaat en bij andere staat deze standaard uit.

[ Voor 10% gewijzigd door brid op 25-06-2018 14:54 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Roflzor
418O2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:48:
[...]

Noctua is veel gekozen, tenzij je RGB wil, dan moet je zelf even zoeken.

Je kan ook matchende witte fans van fractal nemen, die zijn ook goed & stil.
Oke ik duik nog even in de casefans, RGB of matchend hoeft niet (want dichte kast). Dus ik denk dat Noctua dan de voor de hand liggende keuze is.
brid schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:48:
[...]

De Asrock heeft 4 fases meer ;) en verder hebben de meeste borden wel multicore enhancment/ all core sync het enige verschil is dat het bij sommige out-of-thebox aanstaat en bij andere staat deze standaard uit.
Ik ben niet volledig op de hoogte van fases op een moederbord. Als ik het eerste artikel aanklik op google dan interpreteer ik het als "fases zorgen voor een potentieel betere stroomvoorziening aan de verschillende onderdelen, maar dit betekent niet dat meer fases altijd beter is". Wel lees ik dat onder gelijke omstandigheden beter kan worden gekozen voor een mobo met meer fases? In dit geval zou ik als ik geen moeite wil doen voor het overklokken gaan voor de MSI? En als ik meer fases wil hebben dus voor de ASRock gaan?

• brid

brid

Had er ondertussen een linkje bij gemaakt voor je wat betreft VRM.
Voor de asrock kan ik niet zeggen of het default aan staat, maar een beetje tweaker kan wel 1 optie aanpassen, zie bv YouTube: Asrock z370 Extreme 4 OC tweaker functionality

DIY NAS, Hoofd PC

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 13:22
Roflzor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:33:
Helaas geen nieuwe berichtgeving omtrent de nieuwe generatie videokaarten. Zijn er nog aanvullingen/opmerkingen over onderstaand lijstje? Anders denk ik dat ik deze week onderstaande bestel zodat ik er deze zomer nog plezier van beleef.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 171,-€ 171,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 893,85€ 893,85
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 186,-€ 186,-
1Samsung 860 EVO 1TB€ 216,39€ 216,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.996,27
Tweakers heeft hier begin deze maand nog een artikel over gepubliceerd waarin te lezen was dat de volgende generatie Geforce kaarten nog wel even op zich zal laten wachten.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• Roflzor
brid schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:06:
Had er ondertussen een linkje bij gemaakt voor je wat betreft VRM.
Voor de asrock kan ik niet zeggen of het default aan staat, maar een beetje tweaker kan wel 1 optie aanpassen, zie bv YouTube: Asrock z370 Extreme 4 OC tweaker functionality
Overclocken komt wel goed, er is inderdaad genoeg te vinden op internet en anders kan ik de vraag wel kwijt op tweakers. Maak ik mij verder geen zorgen over. Zou jij in dit geval voor de ASRock gaan i.v.m. die 4 extra fases?
Craftop schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Tweakers heeft hier begin deze maand nog een artikel over gepubliceerd waarin te lezen was dat de volgende generatie Geforce kaarten nog wel even op zich zal laten wachten.
Dit bericht is ook het laatste wat ik vernomen heb omtrent de nieuwe generatie. Ik hoopte op meer info tijdens de E3 of in ieder geval deze maand, echter lijkt dat uit te blijven.

• brid

brid

Persoonlijk zou ik voor de extreme 4 gaan, ik geef niet zoveel om de leds die erop zitten.
Wel heeft dit bord een dual bios, altijd handig als je een keer iets verkeerd instelt of als je wil wisselen tussen lichte overclock en max.

Wil je echt voor de leds enzo gaan zou ik voor de MSI gaan
2 x 5050 RGB LED strip 12V connectors
1 x WS2812B Individually Addressable RGB LED strip 5V connector
1 x CORSAIR Individually Addressable RGB LED strip 5V connector

De extreme heeft maar 1x 5050 RGB LED strip 12V connectors

[ Voor 5% gewijzigd door brid op 26-06-2018 08:49 ]

DIY NAS, Hoofd PC

• Roflzor
Inmiddels heb ik de PC in tweevoud besteld en geassembleerd voor mijn vriendin en mij zelf. Ze draaien als een tierelier, fijn om nu echt wat power in de PC te hebben zitten. Iedereen dank voor zijn hulp/input!

Onderstaande is het uiteindelijk geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z370 Extreme4€ 155,-€ 155,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 890,-€ 890,-
1NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart Closed€ 119,-€ 119,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 71,90€ 71,90
2Noctua NF-A12x25 PWM, 120mm€ 25,95€ 51,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 184,50€ 184,50
1Samsung 860 EVO m.2 1TB€ 225,-€ 225,-
Bekijk collectie